Directoarea Adriana Iancu: Reintroducerea tezelor înseamnă pentru profesor un moment de autoevaluare. Îţi dai seama dacă ceea ce ţi-ai propus să transmiţi a ajuns la elevii tăi

19.568 de vizualizări
Foto: © Potatushkina | Dreamstime.com
Adriana Iancu, directoarea Școlii Gimnaziale nr. 206 din București, a declarat pentru Prima Tv că „reintroducerea tezelor înseamnă pentru profesor un moment de autoevaluare”. Aceasta este de părere că „îţi dai seama dacă ceea ce ţi-ai propus să transmiţi a ajuns la elevii tăi”. Amintim că tezele au fost eliminate începând din anul școlar 2022-2023, când structura anulului școlar a fost împărțită în 5 module.

„Recapitularea reprezintă cel mai important exerciţiu pentru elevul de vârstă mică sau de vârstă mare. Reprezintă un antrenament emoţional care va anticipa examenele de la final de ciclu. Deopotrivă, reintroducerea tezelor înseamnă pentru profesor un moment de autoevaluare. Eşti tu cu tine, ca profesor, şi îţi dai seama dacă ceea ce ţi-ai propus să transmiţi a ajuns la elevii tăi”, a precizat Adriana Iancu.

Reintroducerea tezelor pentru a putea evalua și monitoriza progresul elevilor este recomandată de peste 1.900 de profesori care au participat la studiul „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)”, publicat pe 31 decembrie de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Propunerea e susținută și de 127 de directori de școală. Studiul la care au participat aproape 7 mii de profesori și 375 de directori de școală este reprezentativ la nivel național, precizează autorii.

Profesoara Florina Rogalski a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că tezele erau necesare: „Teza îi obligă pe ei (pe elevi – n.red) să facă sinteza. Trebuie să vă spun că elevii noștri sunt deficitari în a sintetiza lecțiile și ideile”. Florina Rogalski predă Limba și literatura română la Școala Centrală din București.

Informații de context

Tezele școlare, obligatorii pentru elevii de gimnaziu (de la clasele a V-a până la a VIII-a, inclusiv) și pentru elevii de liceu, au fost anulate în anul școlar 2020-2021 de ministrul Monica Anisie, din cauza numeroaselor suspendări ale cursurilor față în față, în perioada pandemiei. În anul școlar 2021-2022 tezele au fost reluate prin decizie a ministrului Sorin Cîmpeanu, ministru care în același an le-a redus numărul, pentru ca în 2022-2023 ele să fie anulate de același ministru.

Anul școlar 2022-2023 a fost cel în care ministerul Educației a renunțat la organizarea pe cele două semestre, introducând 5 „module de învățare” cu 5 vacanțe. Tot în anul școlar 2022-2023, ministrul Cîmpeanu a introdus „Săptămâna verde” în timpul anului școlar, perioadă de 5 zile în care profesorii nu mai pot preda „clasic” elemente din curriculum, fără a prelungi numărul de zile de școală.

Ministra Deca, ce i-a urmat lui Sorin Cîmpeanu șefia Ministerului Educației, a decis menținerea tuturor acestor decizii: tezele eliminate, semestrele care se încheiau cu medii școlare înlocuite de module care nu au decât un singur rând de medii, la final de an școlar, înainte de vacanța mare, plus Săptămâna verde introdusă fără prelungirea anului școlar.

Tezele școlare erau obligatorii, până acum doi ani școlari, la clasele de gimnaziu și de liceu. Programarea tezelor se făcea de către școală, de regulă în ultimele trei săptămâni ale fiecărui semestru.

Foto: © Potatushkina | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Reintroducerea tezelor ca modalitate de evaluare și monitorizare a progresului elevului, propusă de peste 2.000 de profesori și directori de școli – raport al Ministerului Educației
Tezele erau necesare, spune profesoara Florina Rogalski: Teza îi obligă pe elevi să facă sinteza. Trebuie să vă spun că elevii noștri sunt deficitari în a sintetiza lecțiile și ideile

11 comments
  1. Cum promovați voi ce spune o directoare cu apucături comuniste, nu știu. Școală gimnazială 206 este o școală care în curând va rămâne fără cadre didactice din cauza acestei doamne. Oscarul este un premiu mult prea mic pentru talentul ei de a minți și manipula.

  2. tezele sunt un motiv de stres inutil. Dați cate o notă la sfârșit de modul care sa fie de sinteza. nu omorâți copilăria. trebuie să evaluăm competente nu suntem la maraton. toți cei care propun teze, sau nu au copiii, sau au o afinitate bolnava spre un sistem totalitar. o teză consta 25 % din medie și toți elevii se concentrau pe a performa la teza, nu pe a învăța de-a lungul semestrului.
    Sunt cadru didactic și mă bucur că a mai scăzut stresul.

  3. Evoluția fulminantă a acestei d-ne este strâns legată de legăturile la nivel politic local. Poate va explică dansa care sunt abilitățile ei menegeriale care ah condus la câștigarea concursului de manager de acum doi ani. Poate va explică doamna comportamentul violent ,virulent și nepotrivit față de cadrele didactice din acea unitate de învățământ. Va rog nu mai promovați toți impostorii și catastrofele

  4. Asta le lipsește elevilor..Teze…Si asa sunt stresațI de nr.Mare de materii..Din care oricum nu retin mai nimic..Profesori care predă mecanic ..2.3.4..Sunt note pe bandă rulantă ..Zici că toțI vor deveni matematicieni..Fizicieni.Chimisti…Lasati copiii să învețe ce vor…Numai să învețe

  5. Iarăși teze??? Ce vă împiedică să dați lucrări, dacă vreți să verificați capacitatea de sinteză a elevilor? Dragi colegi care veniți cu propuneri comuniste si vă cereți singuri poveri, faceți voi hei-rup pentru voi, fără să îi obligați pe toți. Există soluții normale și utile, cu care cred că rezonează și elevii. A propos, însuși cuvântul “teză” îmi amintește de tezele lui Ceaușescu. Haideți să nu mai fim ridicoli și nostalgici.

  6. Tezele nu pot fi un mod corect de evaluare atâta timp cât sunt redactate de același profesor care le și notează.
    Sunt diferențe de performanta între scoli tocmai pentru ca nu exista proceduri și teste organizate național și alineate international.

  7. In loc sa evoluam , sa luăm exemplul școlilor din vest, noi vrem sa mergem tot înapoi. Consider lipsa de imaginație la acei profesori care întrebați ce metode de îmbunătățire a învățământului propun nu au găsit decât ceea ce știau, să introducă tezele. Eu cred că problema e la profesori, la metodele lor învechite de predare, ei nu ajung la copii din ziua de azi și au nostalgia trecutului .

  8. Tezele sunt de moda veche care reprezinta un stres in plus la copii.Copiii de azi nu pot fi comparați cu bunicii, deoarece vorbim de doua lumi diferite.Nu trebuie sa se inventeze un sistem de învățământ, e nevoie sa se copieze cel care deja exista în alte scoli din lume și care ii face pe copii sa meargă cu plăcere la școală si sa obtina rezultate bune.Prea multe materii, prea multe informații ,prea multe ore pe zi de stat in scoala reprezinta o încărcătură prea mare pentru copii care generează mult stres.

    1. Pentru a nu stresa elevii, scoala în cele mai multe state europene s-a transformat intr-un loc în care elevii vin mai mult pentru a socializa. Pe de alta parte, elevii din China, India și alte state asiatice petrec zi și noapte în biblioteca, învață pana la epuizare. Mai pot avea statele europene avantaj competitiv? Ne mira faptul ca se înregistrează regres la nivel economic în majoritatea statelor europene? Cred ca ar trebui regândit rolul scolii.

    2. Pentru cei care nu cunosc ascensiunea fulminanta a acestei toamne .Singurele abilități care au recomandat-o pe d-na ,au fost vocea și talentul. Astfel de personaje cocoțate la vârful ierarhiei prin impostura și concurs de factori ce conjuncturală este des întâlnită in învățământul românesc.Poate ne explică dansa experiență profesională care a recomandat-o la ocuparea acestui post. Poate ne explică și nouă răbufnirile și violențele fizice asupra elevilor, precum și comportamentul dumneaei vis-a -vis față de cadrele didactice și ceilalți angajați ai școlii. Incompetenta și impostura sunt atributele de bază care o recomand.Poate ne explică dansa ,care sunt rezultatele ei profesionale in calitate de manager și profesor Vă rog sa nu mai puneți în lumină astfel de personaje, care s-au ridicat de sub birourile oficialităților politice locale !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like