DOCUMENT „Activitățile didactice se poate suspenda” – Dezacord între subiect și predicat în proiectul legii privind starea de alertă, adoptat de Guvern, chiar în capitolul Educație

12.144 de vizualizări
„Activitățile didactice (…) se poate suspenda în perioada stabilită” – cu acest dezacord între subiect și predicat începe capitolul Educație-Cercetare din proiectul de lege privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Documentul obținut de Edupedu.ro a fost adoptat azi de către Guvernul României în această formă și trimis la Parlament pentru a fi votat.

În afara dezacordului între subiect și predicat, din deschiderea capitolului privitor la Educație, documentul preia o serie de prevederi aflate până acum în decretul prezidențial pentru starea de urgență. Edupedu.ro a scris despre acest proiect de Lege înainte de adoptarea sa în Executiv.

Starea de urgență se încheie oficial pe 14 mai la ora 24:00, iar autoritățile au anunțat că din ziua următoare va fi declarată stare de alertă.

Actul oficial transmis de Ministerul Educației cuprinde forma corectă “se suspendă”, conform surselor Edupedu.ro, reformularea aparținând juriștilor, ca urmare a deciziei din ședința de guvern.

FOTO Proiectul ministerului educatiei
Măsurile din secțiunea educație-cercetare:

„Art.33 – Pe durata stării de alertă, activitățile didactice ce impun prezența fizică a antepreşcolarilor, preşcolarilor, elevilor şi studenţilor în unităţile şi instituţiile de învăţământ se poate suspenda în perioada stabilită prin hotărârea CNSSU, prin ordin comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății.

Art.34 – (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, unităţile de învăţământ preuniversitar organizează activităţi din planurile de învăţământ și în mediu online.

Proiectul de lege – în forma trimisă de Guvern la Parlament

(2) În situația în care activitățile nu pot fi desfășurate conform alin (1), pentru a asigura accesul egal la educație, inspectoratele școlare/inspectoratul școlar al municipiului București și unitățile de învățământ preuniversitar au obligația să asigure resursele educaționale pentru elevii care nu au acces la tehnologie, în conformitate cu instrucțiunile ministrului educației și cercetării.

(3)  Derularea activităţilor de la alin.(2), precum şi modul de recuperare a conținuturilor din programele școlare care nu pot fi parcurse în această perioadă se stabilesc de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Art.35 – Pe durata stării de alertă, instituțiile de învăţământ superior din sistemul naţional de învăţământ, în baza autonomiei universitare, cu respectarea calităţii actului didactic şi cu asumarea răspunderii publice, vor utiliza metode didactice alternative de predare-învăţare-evaluare, în format online, în conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr.58/2020 privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ.

Art.36 – Ministrul educaţiei şi cercetării şi ministrul sănătății, în baza hotărârii CNSSU, stabilesc, prin ordin comun, măsuri pentru desfăşurarea activităţilor în unităţile /instituțiile de învăţământ de către elevi, personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic, în condiţii de siguranţă sanitară, în scopul finalizării anului școlar 2019 – 2020, precum şi pentru pregătirea începerii anului şcolar 2020-2021.

Art.37 – (1) În unitățile de învățământ preuniversitar de stat se desfășoară activități de pregătire în vederea susținerii examenelor naționale și de certificare a competențelor profesionale, care presupun interacțiunea ”față în față”, în perioada 02 iunie-12 iunie 2020.

(2) Modalitatea de desfășurare a activităților prevăzute la alin. (1) se stabilește prin ordin comun al ministrului educației și cercetării și ministrului sănătății, în baza hotărârii CNSSU. ”

Puteți descărca proietul de Lege de aici: Proiect măsuri COVID

FOTO: gov.ro/Radu Badoiu


1 comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Au fost grele subiectele la Istorie, de la Bac? Profesoara Andreea Laura Martinescu: Nu au fost grele, materia a fost foarte bine distribuită și nu a dat șansa vânătorilor de note să înșface un 10 pe nemerit

Subiectele de la Istorie nu au fost „prea grele”, cum s-au plâns cei nepregătiți pentru examen, dar „prima dată după foarte mult timp s-a făcut o “distribuție” a materiei. În…
Vezi articolul

Opoziție față de reluarea cursurilor în format fizic: Trei sferturi dintre studenții cursurilor de licență și peste 90% dintre cei de la cursurile de master ale SNSPA vor continuarea predării online – sondaj

Trei din patru studenți înscriși la licență în cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative și peste 90% dintre cei înscriși la master optează pentru cursurile online, întrebați fiind…
Vezi articolul

Elevi eliminați din clase “prin tragere la sorți”, pentru a respecta pragul de 29 de elevi la clasa a V-a, spune Sorin Cîmpeanu: “Sunt mai multe școli în care directorii au luat această decizie” / Soluții? Directorii să ia în calcul “cum se formează clasa 0 sau a IX-a”

“Cred că sunt mai multe școli în care directorii au luat această decizie” a reducerii prin tragere la sorți a numărului de elevi la clasă, pentru elevii care trec în…
Vezi articolul

Daniel David, rectorul UBB: Studenții sunt parte a comunității universitare oferind un act educațional la care ei sunt co-creatori, deci ei trebuie să fie arhitecții propriului proces de educație

Studenții nu sunt doar beneficiari ai sistemului de educație, ei sunt „co-creatori” și „trebuie să fie arhitecții propriului proces de educație”, a spus profesorul Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai (UBB)…
Vezi articolul