DOCUMENT Evreii în spațiul românesc în secolele XIV-XX și Holocaustul în Europa, printre capitolele incluse în partea a II-a a ghidului metodologic pentru predarea disciplinei Istoria evreilor

1.012 vizualizări
Foto: Rocnee.eu
A fost publicată partea a II-a a ghidului metodologic pentru predarea Istoriei Evreilor. Documentul poate fi folosit de profesori pentru a preda disciplina ”Istoria evreilor. Holocaustul”, obligatorie pentru elevii de clasa a XI-a, din acest așa școlar, așa cum prevede legea Educației. Partea a II-a a ghidului conține studii de caz și o serie de sugestii de activități de învățare. Ghidul conține informații despre evreii în spațiul românesc în secolele XIV-XX și Holocaustul în Europa, lagărele și deportări.

Ghidul metodologic poate fi folosit de profesori pentru a preda disciplina ”Istoria evreilor. Holocaustul”. Partea a II-a a ghidului publicată miercuri, 8 noiembrie, este structurată pe mai multe capitole:

  • Evreii în spațiul românesc în secolele XIV-XX
  • Violență și retorică antisemită în România Interbelică: Liga Apărării Nașional Creștine, Mișcarea legionară și partidul național creștin
  • Holocaustul în Europa
  • Holocaustul în România pe teritoriile aflate sub administrație românească și în nordul Transilvaniei

Ghidul conține și indicații pentru profesori pentru evaluarea activităților de la clasă.

Evaluarea didactică: Se punctează: capacitatea de sinteză/analiză, interpretarea
informațiilor relevante, relația logică dintre concluzii și argumente, corectitudinea
lingvistică/istorică, maniera de colaborare cu ceilalți colegi (în cazul desfășurării activității în
grupuri de elevi) etc.

Ca și prima parte a ghidului, documentul propune sugestii de activități de învățare și studii de caz. Câteva exemple:

  • Antisemitism în politica și în cultura românească din a doua jumătate a secolului al XIX-lea până la Primul Război Mondial

Sugestii de activități de învățare:

„Competența generală: 1 Utilizarea critică și reflexivă a surselor istorice pentru argumentarea
unor demersuri și alegeri, în acord cu valorile societății democratice

Competența specifică: 1.3. Exprimarea opiniilor referitoare la impactul evenimentelor/
proceselor/fenomenelor istorice asupra societății prin prisma multiperspectivității și a diversității culturale

Activitatea de învățare – identificarea argumentelor din diferite surse pentru formularea unor
judecăți proprii privind evoluția antisemitismului în istorie

Citiți cu atenție sursele și redactați, în aproximativ o pagină, un text argumentativ în care
să vă exprimați opinia privind antisemitismul lui Nicolae Iorga, utilizând și câte o informație din sursele recomandate”.

DOCUMENT Ghidul metodologic pentru predarea disciplinei Istoria evreilor:
Citește și:
DOCUMENT Ghid metodologic pentru predarea disciplinei ”Istoria evreilor. Holocaustul” pentru elevii de liceu, pe care îl pot folosi profesorii până la apariția manualelor școlare


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Deputat PSD Natalia Intotero, despre scrisoarea semnată alături de parlamentari AUR, către premierul Bolojan: Nu este un document împotriva guvernului României sau a ministrului Daniel David / Nu vom vota moţiunea de cenzură

Deputatul PSD Natalia Intotero a declarat, luni, despre scrisoarea semnată alături de parlamentari AUR, către premierul Bolojan, privind situaţia din educaţie, că nu este un document împotriva guvernului României, împotriva…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Un profesor excelent vede că este un salariu prost, este inundat de birocrație și totuși el este total diferit. Predarea excelentă e ca un act de iubire. Nu mai ai argumente de ce să o faci, dar o faci și asta te diferențiază

„Un profesor excelent se definește prin contrapoziție. Vede cum e lumea, că este un salariu foarte prost, este inundat de birocrație și totuși el este total diferit. Cred că o…
Vezi articolul

Elevii francezi au revenit din vacanță la școală, pentru prima dată după decapitarea lui Samuel Paty: Profesorii le-au reamintit drepturile și obligațiile lor într-o “democrație liberă” / Mesaje de sprijin pentru profesori

Douăsprezece milioane de elevi francezi, aflați în vacanță în ultima parte a lunii octombrie, s-au întors la școală, luni, pentru prima dată după decapitarea de către un islamist radical a…
Vezi articolul

Proiectul Campus Politehnic Regional pentru Învăţământ Dual în Giugiu, aprobat de Consiliul Județean / Campusul se adresează celor aproape două mii de absolvenţi din fiecare an care termină clasa a VIII-a şi care au şanse foarte mici să obţină rezultate bune la liceu, spune președintele CJ

Consilierii judeţeni din Giurgiu au aprobat marţi, în cadrul unei şedinţe extraordinare, participarea instituţiei în cadrul proiectului Campus Politehnic Regional pentru Învăţământ Dual, scrie Agerpres. Proiectul care ar urma să…
Vezi articolul