DOCUMENT Evreii în spațiul românesc în secolele XIV-XX și Holocaustul în Europa, printre capitolele incluse în partea a II-a a ghidului metodologic pentru predarea disciplinei Istoria evreilor

832 de vizualizări
Foto: Rocnee.eu
A fost publicată partea a II-a a ghidului metodologic pentru predarea Istoriei Evreilor. Documentul poate fi folosit de profesori pentru a preda disciplina ”Istoria evreilor. Holocaustul”, obligatorie pentru elevii de clasa a XI-a, din acest așa școlar, așa cum prevede legea Educației. Partea a II-a a ghidului conține studii de caz și o serie de sugestii de activități de învățare. Ghidul conține informații despre evreii în spațiul românesc în secolele XIV-XX și Holocaustul în Europa, lagărele și deportări.

Ghidul metodologic poate fi folosit de profesori pentru a preda disciplina ”Istoria evreilor. Holocaustul”. Partea a II-a a ghidului publicată miercuri, 8 noiembrie, este structurată pe mai multe capitole:

  • Evreii în spațiul românesc în secolele XIV-XX
  • Violență și retorică antisemită în România Interbelică: Liga Apărării Nașional Creștine, Mișcarea legionară și partidul național creștin
  • Holocaustul în Europa
  • Holocaustul în România pe teritoriile aflate sub administrație românească și în nordul Transilvaniei

Ghidul conține și indicații pentru profesori pentru evaluarea activităților de la clasă.

Evaluarea didactică: Se punctează: capacitatea de sinteză/analiză, interpretarea
informațiilor relevante, relația logică dintre concluzii și argumente, corectitudinea
lingvistică/istorică, maniera de colaborare cu ceilalți colegi (în cazul desfășurării activității în
grupuri de elevi) etc.

Ca și prima parte a ghidului, documentul propune sugestii de activități de învățare și studii de caz. Câteva exemple:

  • Antisemitism în politica și în cultura românească din a doua jumătate a secolului al XIX-lea până la Primul Război Mondial

Sugestii de activități de învățare:

„Competența generală: 1 Utilizarea critică și reflexivă a surselor istorice pentru argumentarea
unor demersuri și alegeri, în acord cu valorile societății democratice

Competența specifică: 1.3. Exprimarea opiniilor referitoare la impactul evenimentelor/
proceselor/fenomenelor istorice asupra societății prin prisma multiperspectivității și a diversității culturale

Activitatea de învățare – identificarea argumentelor din diferite surse pentru formularea unor
judecăți proprii privind evoluția antisemitismului în istorie

Citiți cu atenție sursele și redactați, în aproximativ o pagină, un text argumentativ în care
să vă exprimați opinia privind antisemitismul lui Nicolae Iorga, utilizând și câte o informație din sursele recomandate”.

DOCUMENT Ghidul metodologic pentru predarea disciplinei Istoria evreilor:
Citește și:
DOCUMENT Ghid metodologic pentru predarea disciplinei ”Istoria evreilor. Holocaustul” pentru elevii de liceu, pe care îl pot folosi profesorii până la apariția manualelor școlare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Suspendarea Rusiei în cadrul Olimpiadei Internaționale de Matematică – propusă de forul ce organizează competiția / Elevii ruși ar urma să participe în nume personal, la distanță, fără drapel sau alte însemne naționale

Boardul Olimpiadei Internaționale de Matematică, reunit la începutul acestei săptămâni, a reacționat față de agresiunea Moscovei împotriva Ucrainei printr-o serie de propuneri de sancționare a Rusiei, inclusiv suspendarea acesteia ca…
Vezi articolul

BAC 2023 – sesiunea specială. Elevii susțin joi, 18 mai, proba scrisă la Limba română. Candidații vor avea asupra lor doar cartea de identitate și instrumente de scris cu cerneală sau pastă de culoare albastră

Elevii care s-au înscris la sesiunea specială a examenului de Bacalaureat 2023 susțin joi, 18 mai, proba scrisă la Limba și literatura română, potrivit calendarului oficial. Ieri a avut loc…
Vezi articolul