Suspendarea Rusiei în cadrul Olimpiadei Internaționale de Matematică – propusă de forul ce organizează competiția / Elevii ruși ar urma să participe în nume personal, la distanță, fără drapel sau alte însemne naționale

329 de vizualizări
Sursa: Captura Imo2022.org
Boardul Olimpiadei Internaționale de Matematică, reunit la începutul acestei săptămâni, a reacționat față de agresiunea Moscovei împotriva Ucrainei printr-o serie de propuneri de sancționare a Rusiei, inclusiv suspendarea acesteia ca membru al Olimpiadei și condiții pentru participarea elevilor ruși. Decizia nu este finală, propunerile board-ului urmând să fie discutate de Juriul Olimpiadei, care are ultimul cuvânt.

Cele trei decizii adoptate de Boardul OIM:

  • Să suspende calitatea de membru în boardul OIM în cazul reprezentantului Rusiei
  • Să suspende calitatea de membru pe care Rusia o are în cadrul OIM
  • Să permită unui număr de șase elevi din Rusia să concureze la distanță în ediția din 2022 a Olimpiadei, în nume personal, fără dreptul de a folosi drapelul țării sau alte însemne naționale.

Juriul OIM urmează să se pronunțe asupra acestor decizii, susținute de Comitetul de Etică al IMO, zilele acestea.

Olimpiada Internațională de Matematică, destinată elevilor de liceu are loc anual. Prima ediție a avut loc în România, în 1959, iar de atunci numărul de țări participante a crescut de la 7 la peste 100. Ediția din acest an va avea loc în iulie, la Oslo.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Digitalizarea evaluărilor naționale a început. Dosar cu șină și depunere fizică la registratură, cerute de Centrul pentru Politici în Educație candidaților la concursul pentru două posturi la Serviciul „evaluări și examene” / În atribuții intră și „alte sarcini de lucru” date de directorul general

Prin documente „așezate în ordine într-un dosar cu șină”, așa se face înscrierea la un concurs de angajare pentru două posturi de „consilier clasa I grad profesional superior” la Centrul…
Vezi articolul

Nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, „subliniată” de Ligia Deca la o întâlnire OCDE, în aceeași zi în care a declarat „acoperitor” bugetul de 2,1% din PIB alocat pentru Ministerul Educației în 2023 – cel mai mic procent din istoria recentă

Am subliniat nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, scrie într-o relatare de la Paris Ministrul Educației, Ligia Deca,…
Vezi articolul

Un profesor e o autoritate prin simplul fapt că știe mai mult ca tine, nu e nevoie ca lucrul acesta să fie instituit într-un fel abuziv, că oamenii sunt acolo să învețe – Ioana Bugarin, actriță, fostă studentă la UNATC, despre umilințele din facultate

„Cred că pentru mine mai degrabă a fost o intimidare constantă, care a plecat din ziua admiterii în care am intrat pe ușă, și o profesoară mi-a spus: „A, tu…
Vezi articolul