DOCUMENT În ce condiții profesorii pot scădea nota la purtare, stabilită pentru fiecare modul: În învățământul primar, dar nu la clasa pregătitoare, pot diminua calificativul, de la o mustrare scrisă

35.712 vizualizări
Foto: INQUAM Photos/ Octav Ganea
Nota la purtare poate fi scăzută și în cazul unei mustrări scrise, potrivit ordinului de ministru nr. 5726/2024, iar în cazul elevilor de clase primare se poate diminua calificativul. O notă a Inspectoratului Școlar Sălaj explică în 8 pagini, întreaga procedură prin care se poate scădea nota la purtare. Din anul școlar 2024-2025, elevii vor avea o medie la purtare pe fiecare modul, însă procedura prin care aceasta se stabilește pentru fiecare elev în parte, în funcție de comportament și situație, este una complexă care necesită coroborarea a peste 10 articole din Statutul Elevului 2024 și ordinul de ministru nr. 5726/06.08.2024. Amintim, vineri, 25 octombrie e ultima zi de școală din primul modul.

Scăderea notei la purtare

Scăderea notei la purtare poate fi propusă și în cazul elevilor de clase primare, în cazul unei mustrări scrise, care “constă în atenționarea elevului major/minor și informarea părinților/reprezentanților legali, în scris, cu privire la încălcarea regulamentelor în vigoare ori a normelor de comportament acceptate în formă continuată, cu menționarea faptelor care au determinat sancțiunea”.

Totuși, la clasa pregătitoare nu se acordă calificative la purtare, menționează un document consultat de Edupedu.ro.

Potrivit unei alte note transmise de Inspectoratul Școlar Județean Sălaj, profesorii, diriginții și învățătorii trebuie să urmeze o procedură complexă pentru acordarea notei la purtare pentru fiecare elev pe fiecare modul, iar explicațiile se întind pe 8 pagini. Mai exact, se coroborează cinci legi, inclusiv cea a învățământului, cinci ordine de ministru și o hotărâre de guvern. Sunt amintite și procedurile pentru situațiile de cazuri de violență școlară și în care elevii pot fi mutați diciplinar la o altă clasă sau chiar exmatriculați.

Până la finalul acestei săptămâni, vineri, 25 octombrie, toți elevii trebuie să aibă o notă la purtare stabilită de consiliul clasei. Este primul an când se aplică acordarea unei note la purtare pentru fiecare modul, procedură stabilită de Ministerul Educației prin ordinul de ministru nr. 5726/2024.

  • Consiliul clasei – funcționează în învățământul primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal și este constituit din totalitatea personalului didactic care predă la clasa respectivă, din cel puțin un părinte delegat al comitetului de părinți al clasei, cu excepția claselor din învățământul postliceal, și, pentru toate clasele, cu excepția celor din învățământul primar, reprezentantul beneficiarilor primari clasei respective, desemnat prin vot secret de către elevii clasei.
  • Consiliul profesoral este format din totalitatea cadrelor didactice dintr-o unitate de învățământ. Președintele consiliului profesoral este directorul – Articolul 54 alin (1), ROFUIP 2024
Situațiile în care se poate scădea nota la purtare

Sunt mai multe situații în care se poate scădea nota la purtare elevilor. Fiecare școală are dreptul să stabilească prin propriul regulament și sancțiuni mai dure decât cele din ROFUIP și Statutul Elevului. Edupedu.ro a scris cum încearcă liceele să impună disciplina prin regulamentele de ordine interioară: Se interzic tatuajele și piercingurile la vedere, tricourile și blugii cu imprimeuri, machiajul strident, fumatul în perimetrul școlii – unele cu sancțiuni drastice cu impact direct asupra notei la purtare.

Sancțiuni ce pot fi luate la nivel de consiliu al clasei sau profesoral, depinde de gravitatea situației, și care pot atrage și scăderea notei la purtare – toate situațiile pot fi consultate mai jos în nota ISJ Sălaj:

în cazul mustrării scrise

Articolul 19

(1) Mustrarea scrisă constă în atenționarea elevului major/minor și informarea părinților/reprezentanților legali, în scris, cu privire la încălcarea regulamentelor în vigoare ori a normelor de comportament acceptate în formă continuată, cu menționarea faptelor care au determinat sancțiunea.

(2) Sancțiunea este propusă de profesorul pentru învățământul primar/profesorul diriginte/cadrul didactic care a observat faptele susceptibile de sancțiune și este analizată, aprobată și aplicată de către profesorul pentru învățământul primar/profesorul diriginte.

(3) În cazul contestării sancțiunii, aceasta este soluționată de consiliul clasei.

(4) Sancțiunea este consemnată în catalog și procesul-verbal aferent sancțiunii este consemnat în registrul de procese-verbale al consiliului clasei.

(5) Sancțiunea poate fi însoțită de scăderea notei la purtare, respectiv de diminuarea calificativului în învățământul primar.

(6) Documentul conținând mustrarea scrisă este înmânat elevului sau părintelui/reprezentantului legal, pentru elevii minori, personal sau, în situația în care acest lucru nu este posibil, este trimis prin poștă sau pe e-mail, cu confirmare de primire în termen de 5 zile lucrătoare.

retragerea bursei temporar sau definitiv

Articolul 20

(1) Retragerea temporară sau definitivă a bursei se aplică elevilor pentru încălcarea regulamentelor în vigoare sau a normelor de comportament acceptate, coroborată cu comiterea unor fapte ușoare de violență, în mod repetat.

(2) Abaterea este cercetată la nivelul clasei, de către consiliul clasei, care propune și sancțiunea.

(3) Sancțiunea este aprobată de consiliul profesoral și aplicată de profesorul diriginte/profesorul pentru învățământul primar.

(4) În cazul contestării sancțiunii, aceasta este soluționată de consiliul de administrație al unității de învățământ.

(5) Sancțiunea este consemnată în catalog, iar procesul-verbal aferent sancțiunii este consemnat în registrul de procese- verbale al consiliului clasei.

(6) Sancțiunea poate fi însoțită de scăderea notei la purtare, respectiv de diminuarea calificativului în învățământul primar.

(7) Documentul referitor la retragerea temporară sau definitivă a bursei este înmânat elevului sau părintelui/ reprezentantului legal, pentru elevii minori, personal, sub semnătură, sau, în situația în care acest lucru nu este posibil, este trimis prin poștă sau e-mail, cu confirmare de primire în termen de 5 zile lucrătoare.

– mutarea disciplinară la altă clasă suspendare în cazul comiterii unor fapte de violenţă sau distrugere a bunurilor şcolare în mod repetat, la nivelul unității de Învăţământ – art. 21

Sancțiuni care atrag automat scăderea notei la purtare:

-în cazul în care un elev este suspendat pentru comiterea unor fapte grave de violență sau distrugere a bunurilor şcolare în mod repetat, la nivelul unității de Învăţământ – art 22.

-în cazul în care un elev primește preaviz de exmatriculare pentru comiterea unor fapte grave de violență – art. 23

-în cazul în care un elev este exmatriculat cu drept de reînscriere în anul următor la aceeași unitate, la altă unitate sau fără drept de înscriere. – art 24, 25, 26. 27

-pentru elevii de clase primare, la fiecare 20 de absențe nemotivate pe an școlar din totalul orelor de studiu sau la 20% absențe nemotivate din numărul de ore pe an școlar la o disciplină de studiu va fi scăzut calificativul anual la purtare, gradual, de la Foarte bine la Bine, Suficient, Insuficient.

– Pentru toți elevii din învățământul gimnazial și liceal, la fiecare 20 de absențe nemotivate pe an școlar din totalul orelor de studiu sau la 20% absențe nejustificate din numărul de ore pe an școlar la o disciplină de studiu/un modul de specialitate va fi scăzută media anuală la purtare cu câte un punct. – art 28, Statutul Elevului.

Procedura de aplicare a sancțiunilor parcurge mai mulți pași

ART. 16
1) Elevii din sistemul de învăţământ de stat, particular şi confesional autorizat/acreditat care săvârşesc în mediul şcolar abateri disciplinare, respectiv fapte prin care se încalcă dispozițiile legale în vigoare, inclusiv regulamentele şcolare, vor fi sancţionați în funcţie de gravitatea acestora conform prevederilor prezentului Statut.

(1) Elevii din sistemul de învățământ de stat, particular și confesional autorizat/acreditat care săvârșesc în mediul școlar abateri disciplinare, respectiv fapte prin care se încalcă dispozițiile legale în vigoare, inclusiv regulamentele școlare, vor fi sancționați în funcție de gravitatea acestora conform prevederilor prezentului statut.

(2) Pentru a fi sancționați, elevii trebuie să comită abaterile disciplinare în spațiul unității de învățământ preuniversitar, în cadrul activităților școlare, sau, în cazul celor extrașcolare organizate de cadre didactice, în afara perimetrului unității de învățământ, sau în cadrul activităților școlare sau extrașcolare desfășurate în mediul online.

(4) Sancțiunile ce pot fi aplicate elevilor, în funcție de gravitatea faptei, sunt:

a) observație individuală;

b) mustrare scrisă;

c) retragerea temporară sau pe durata întregului an școlar a burselor de care beneficiază elevul;

d) mutarea disciplinară la o clasă paralelă din aceeași unitate de învățământ;

e) suspendarea elevului pe o durată limitată de timp, conform legii;

f) preavizul de exmatriculare;

g) exmatricularea cu drept de reînscriere în anul școlar următor în aceeași unitate de învățământ, conform legii;

h) exmatricularea cu drept de reînscriere în anul școlar următor în altă unitate de învățământ, conform legii;

i) exmatricularea fără drept de reînscriere, pentru elevii din învățământul postliceal.

(5) Toate sancțiunile aplicate se comunică individual, în scris, atât elevilor, cât și părinților/reprezentanților legali. Sancțiunea se aplică din momentul comunicării acesteia sau ulterior, după caz.

(6) Sancționarea elevilor sub forma mustrării în fața colectivului clasei sau al școlii este interzisă în orice context.

(7) Violența fizică, verbală sau/și sub orice altă formă, precum și agresiunea se sancționează conform dispozițiilor legale în vigoare.

(8) Sancțiunile prevăzute la alin. (4) lit. d)-h) nu se pot aplica în învățământul primar.

(9) Sancțiunile prevăzute la alin. (4) lit. f)-h) se pot aplica în învățământul obligatoriu numai în situații foarte grave, când prezența elevului în școală pune în pericol siguranța elevilor sau a personalului din școală, afectând dreptul la educație, respectiv la muncă.

(10) Elevii care sunt sancționați conform prevederilor alin. (4) lit. e)-h) beneficiază de consiliere școlară, intervenție psihologică și psihoterapie, precum și de activități remediale.

(11) Activitățile remediale se desfășoară în timpul orarului școlar în care ar fi trebuit să aibă loc cursurile, conform metodologiei de organizare a programului „Învățare remedială“.

(12) În situația în care elevii nu participă la activitățile de sprijin organizate la nivelul unității de învățământ, profesorul diriginte informează, în scris, părinții/reprezentanții legali în acest sens.

(13) În situația în care elevii și/sau părinții/reprezentanții legali refuză în mod repetat participarea la ședințele de consiliere școlară și/sau de intervenție psihologică și psihoterapeutică și/sau alte măsuri de sprijin, directorul sesizează situația reprezentanților serviciilor publice de asistență socială/direcțiilor de asistență socială/direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului (SPAS/DAS/DGASPC). Directorul are obligația să solicite serviciilor publice de asistență socială raportul de vizită la domiciliu și/sau rezultatele anchetei sociale.

Articolul 17 alin. (1) Elevii nu pot fi supuși unor sancțiuni colective.

(2) Procedura de aplicare a sancțiunilor prevăzută parcurge, în mod obligatoriu, următoarele etape:

a) informarea în scris a elevilor și a părinților/reprezentanților legali cu privire la abaterile comise;

b) intervievarea, pentru cazurile de violență, realizată în acord cu prevederile Ordinului ministrului educației nr. 6.235/2023 pentru aprobarea Procedurii privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/ elevilor și personalului unității de învățământ, precum și al altor situații corelate în mediul școlar și al suspiciunii de violență asupra copiilor în afara mediului școlar, cu modificările ulterioare;

c) după caz, consultarea managerului de caz desemnat de DGASPC, în acord cu Hotărârea Guvernului nr. 49/2011 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind prevenirea și intervenția în echipă multidisciplinară și în rețea în situațiile de violență asupra copilului și de violență în familie și a Metodologiei de intervenție multidisciplinară și interinstituțională privind copiii exploatați și aflați în situații de risc de exploatare prin muncă, copiii victime ale traficului de persoane, precum și copiii români migranți victime ale altor forme de violență pe teritoriul altor state, și a raportului de evaluare multidisciplinară realizat de acesta;

d) oferirea posibilității de contestare a sancțiunii în scris.

(3) În procesul de sesizare și analiză disciplinară a elevilor, comunicarea cu părinții/reprezentanții legali se realizează în absența elevilor, într-un spațiu dedicat, care asigură confidențialitatea, în prezența consilierului școlar și a mediatorului școlar, dacă este necesar.

(4) Procedura de sesizare și analiză disciplinară a elevilor, precum și procedura de aplicare a sancțiunilor sunt elaborate la nivelul unității de învățământ și aprobate de consiliul de administrație al acesteia, în baza prevederilor prezentului statut.

(5) Procedurile prevăzute la alin. (4) sunt aduse la cunoștința elevilor și părinților/reprezentanților legali ai acestora de către profesorul învățător/profesorul de învățământ primar/diriginte.

Articolul 18

(1) Observația individuală constă în atenționarea elevului cu privire la încălcarea regulamentelor în vigoare ori a normelor de comportament acceptate.

(2) Sancțiunea este propusă de profesorul pentru învățământul primar/profesorul diriginte/cadrul didactic care a observat faptele susceptibile de sancțiune și este analizată, aprobată și aplicată de către învățătorul/institutorul/profesorul pentru învățământul primar/profesorul diriginte.

(3) În cazul contestării sancțiunii, aceasta este soluționată de consiliul clasei.

(4) Sancțiunea este consemnată în catalog și procesul-verbal aferent sancțiunii este consemnat în registrul de procese-verbale al consiliului clasei.

Cum se trec în catalog notele la purtare, potrivit unei note ISMB

La clasa pregătitoare nu se acordă calificative la purtare, iar calificativul / nota, în cazul elevilor de gimnaziu și liceu se consemnează în catalog, în ultima zi a fiecărui interval de cursuri, mai precizează un document consultat de Edupedu.ro.

“În conformitate cu prevederile Art 66 alin (3), Art. 69, Art 107 (7), Art 109 (1), (2) Art. 110, Art, 111 (1) (2) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităților de învăţământ preuniversitar, aprobat prin OME nr 5726/2024, precizăm următoarele:

l. Cu privire la consemnarea în catalogul școlar a calificativelor/notelor la purtare, luând în considerare comportamentul elevului, pentru un interval de cursuri:

  • Pentru învățământul primar, la clasa pregătitoare nu se acordă calificative la purtare, – Pentru învăţământul primar (cls. I-IV), în rubrica purtare se trece, pentru fiecare interval de cursuri, câte un calificativ corespunzător intervalului respectiv. Calificativul se consemnează în catalog, în ultima zi a fiecărui interval de cursuri
  • Pentru învățământul gimnazial și postliceal, în rubrica purtare se trece nota corespunzătoare intervalelor de cursuri. Nota se consemnează în catalog, în ultima zi a fiecărui interval de cursuri.
  • Pentru învăţământul liceal și profesional, în rubrica purtare, în triunghiul destinat acesteia, se va trece nota corespunzătoare fiecărui interval de cursuri. Nota se consemnează în catalog, în ultima zi a fiecărui interval de cursuri”.
Cum și cine stabilește nota la purtare pe fiecare modul

Iată ce precizează nota ISJ Sălaj:

“Având în vedere prevederile legislative invocate mai sus, vă transmitem câteva extrase semnificative şi utile pentru acordarea notelor la purtare:

I. Data notei la purtare acordate la finalul fiecărui interval de cursuri va coincide cu data de întocmire a procesului – verbal al Consiliului Clasei, respectiv al Consiliului Profesoral în care se validează notele mai mici de 7, respectiv mai mici de 8, pentru unitățile de învăţământ cu profil pedagogic, teologic şi militar, sau a calificativelor mai mici de “bine”, pentru învăţământul primar;


II. Pentru anul școlar 2024-2025, pentru fiecare interval de cursuri, conform O.M.E. nr. 5726/06.08.2024 – Regulamentul de organizare şi funcționare a unităţilor de învățământ preuniversitar, se aplică:

Art. 55 Consiliul profesoral are următoarele atribuții:
m) validează mediile la purtare mai mici de 7, respectiv mai mici de 8, în cazul unitătilor de învăţământ cu profil pedagogic, teologic şi militar, precum şi calificativele la purtare mai mici de “bine”, pentru elevii din învăţământul primar; propune sanctiunile disciplinare ale beneficiarilor primari, în conformitate cu atributiile care i-au fost stabilite prin legislaţia în vigoare;

Art. 58 Consiliul clasei are următoarele atribuții:

c) stabileşte notele/calificativele, respectiv mediile la purtare pentru fiecare elev al clasei, în funcţie de frecventa şi comportamentul acestora în activitatea şcolară și extraşcolară; propune consiliului profesoral validarea notelor mai mici de 7, respectiv mai mici de 8, pentru unitățile de învăţământ cu profil pedagogic, teologic și militar, sau a calificativelor mai mici de “bine”, pentru învăţământul primar.

Art. 69 Profesorul diriginte mai are şi următoarele atribuţii:

c)propune, în cadrul consiliului clasei şi în consiliul profesoral, nota, respectiv media la purtare a fiecărui elev, în conformitate cu reglementările prezentului regulament;

Art. 107 alin. (7) La finalul fiecărui interval de cursuri din structura anului şcolar, se acordă câte o notă/un calificativ la purtare, luând în considerare comportamentul elevului.

Art. 108

(1) La sfârșitul anului școlar, cadrele didactice au obligația să încheie situația școlară a beneficiarilor primari. În situația în care cadrul didactic refuză să încheie situația școlară a beneficiarilor primari și elevii au note suficiente, consiliul de administrație al unității de învățământ va desemna un cadru didactic care să le încheie situația școlară în locul acestuia.

(2) La sfârșitul fiecărui interval de cursuri, învățătorul/institutorul/profesorul pentru învățământul primar/profesorul diriginte consultă consiliul clasei pentru acordarea notei la purtare pentru intervalul respectiv, prin care este evaluat comportamentul elevului, precum și respectarea de către acesta a reglementărilor adoptate de unitatea de învățământ.

(3) La sfârșitul anului școlar, învățătorul/institutorul/profesorul pentru învățământul primar/profesorul diriginte consultă consiliul clasei pentru elaborarea aprecierii asupra situației școlare a fiecărui elev.

Articolul 109

(1) La fiecare disciplină de studiu/modul, inclusiv la purtare se încheie anual o singură medie, calculată prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor la cel mai apropiat număr întreg. La o diferență de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului. Media, respectiv calificativul la purtare rezultat la finalul anului școlar ca medie a notelor acordate pentru fiecare interval de învățare, luând în considerare comportamentul elevului, se diminuează în mod corespunzător cu unul sau mai multe puncte, în cazul beneficiarilor primari care au înregistrat un număr de absențe nemotivate, în conformitate cu prevederile prezentului Regulament – cadru, precum și cu prevederile Statutului elevului.

(2) Mediile se consemnează în catalog cu cerneală roșie.

(3) În cazul în care curriculumul este organizat modular, fiecare modul se dezvoltă ca o unitate autonomă de instruire. Media unui modul se calculează din notele obținute pe parcursul desfășurării modulului, conform prevederilor alin. (1). Încheierea mediei unui modul care se termină pe parcursul anului se face în momentul finalizării acestuia.

(4) Media anuală generală se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, prin rotunjire, a mediilor anuale de la toate disciplinele/modulele și de la purtare.


Art. 115 alin (1) Sunt declarați promovați elevii care, la sfârșitul anului școlar, obțin la fiecare disciplină de studiu/modul cel puțin media anuală 5/calificativul “Suficient”, iar la purtare, media anuală 6/calificativul “Suficient”.

(2) Elevii liceelor pedagogice, ai liceelor teologice și ai liceelor militare care obțin la purtare media anuală mai mică de 8 nu mai pot continua studiile la aceste profiluri. Acești elevi sunt obligați să se transfere, pentru anul școlar următor, la alte profiluri/licee, cu respectarea legislației în vigoare și a regulamentelor de organizare și funcționare a unităților în cauză.

Nota ISJ Sălaj poate fi consultată în întregime, mai jos.
Anul școlar 2024—2025 este structurat astfel:

Modulul 1: de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;

Vacanța de toamnă: de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;

Modulul 2: de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;

Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;

Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

Vacanța de schi/mobilă: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;

Modulul 4: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Informații de context

Nota la purtare în fiecare modul pentru elevi este o modificare introdusă de Ministerul Educației, la cererea directorilor de școli, în regulamentul de funcționare a unităților de învățământ ROFUIP 2024.

Este important de știut că această notă vizează exclusiv respectarea regulamentului școlii și a normelor de comportament. Media acestor note poate scădea, la finalul anului, în funcție de numărul de absențe”, conform ministrului Educației.

Citește și:
OFICIAL La finalul fiecărui modul de cursuri, toți elevii primesc o notă la purtare, potrivit ROFUIP 2024 / Calendarul anului școlar 2024-2025
Notă la purtare la finalul fiecărui modul, în anul școlar 2024-2025, prin care se evaluează comportamentul elevului, anunță Ministerul Educației
BREAKING Câte o notă la purtare în fiecare modul, pentru fiecare elev – modificare introdusă de Ministerul Educației, la cererea directorilor de școli, în regulamentul de funcționare a unităților de învățământ ROFUIP 2024 – proiect
Sancționarea elevilor prin retragerea burselor școlare, mutarea disciplinară la altă clasă, suspendarea elevilor, exmatricularea sau trimiterea lor în sală de detenție – Noile reguli care se aplică în noul an școlar 2024-2025 care începe mâine. Școlile pot interzice total intrarea cu telefoane în incintă
Ligia Deca: Nota la purtare din fiecare modul vizează exclusiv respectarea regulamentului școlii și a normelor de comportament
Nota la purtare a unui elev va scădea cu un punct pentru fiecare 20 de absențe nemotivate pe an / Ligia Deca renunță la dublarea absențelor permise după valul de ironii online și după protestele profesorilor
Din toamnă, elevii vor putea fi sancționați cu retragerea temporară sau pe durata întregului an școlar a burselor, potrivit noului Statut al Elevului. Documentul a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial


9 comments
  1. Aşteptăm un regulament care să-i sancționeze pe profesorii care întârzie la ore, pe cei care fac avansuri elevilor, pe cinici, pe agresivi, pe educatorii indiferenți, pe cei nepregătiți şi superficiali, pe toți aceia ce îi fac de râs pe dascălii dedicați actului predării şi procesului modelării de conştiințe.

  2. Toate inspectoratele scolare județene trebuiau să emita procedura de aplicare a art. 59 din ROFUIP-ul in vigoare pentru o aplicare unitara la nivel de unitati de învățământ preuniversitar.
    Dar iata ca doar cei din ISJ Sălaj si din ISMB, si-au făcut datoria, restul așteaptă sa le pice o pleasca de la alții, apoi sa vina in inspecții prin scoli si sa consemneze prin PV-uri ca nu e corect modul de sanctionare a elevilor prin scaderea notei la purtare.
    De asta trebuie desființate ISJ-urile pentru ca unii inspectori dorm in funcții, in loc sa lucreze la proceduri si coordoneze /îndrume activitatea in scoli.
    Inspectorii trebuie trimiși la catedra dupa cel puțin 2 mandate in exercițiu, inclusiv generalii si adjunctii, deoarece nu demonstreaza interes in cresterea actului educational in școli ci doar sufocarea cadrelor didactice cu mii de adrese spre rezolvare!
    Rușinos ca Ministerul Educatiei nu a demarat încă desfiintarea ISJ-urilor precum si ocuparea posturilor de inspectori prin concurs.

  3. Deca si impostorii ce o acompaniaza in ministerul educatiei reprezinta monumente de incompetenta si prostie. La fel ca pe timpul lui Ceausescu, idiotii acestia sunt convinsi ca birocratia inutila dar excesiva este necesara si rezolva problemele educatiei si invatamantului.

  4. Tocmai s-a dat liber la chiulit !
    Nu ai voie sa scazi puncte pentru absente decat la sfarsitul anului scolar !
    Si pentru debirocratizare , au mai invetat niste acte alaturi de procese verbale si niste proceduri imposibil de aplicat !

  5. Un elev de liceu care nu a venit la scoala ce nota va primi la purtare pe modulul 1? El nu a avut abateri de comportament iar scaderea notei pentru absente se face doar la sfarsitul anului scolar, conform statutului elevului, Articolul 28
    (2) Pentru toți elevii din învățământul gimnazial și liceal, la fiecare 20 de absențe nemotivate pe an școlar din totalul orelor de studiu sau la 20% absențe nejustificate din numărul de ore pe an școlar la o disciplină de studiu/un modul de specialitate va fi scăzută media anuală la purtare cu câte un punct.

  6. Acum ați înțeles cine produce birocrația in învățământ?

    Politrucii obligați să explice aberațiile Ligiei Deca.

  7. Chiar era necesar inca un registru, inregistrat la secretariat, desigur, cu cel putin 5 procese verbale si semnaturi de la toata lumea. Oricum nu aveau profesorii ce face… Deca se intrece pe sine cu inventiile spre birocratizarea invatamantului…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like