DOCUMENT Înscrierea la școală și la grădiniță a copiilor neînsoțiți din Ucraina. Cererile se depun sau se trimit la inspectoratul școlar de către reprezentantul autorității competente

648 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Copiii neînsoțiți care vin din Ucraina pot fi înscriși la școlile și grădinițele din România ca audienți de către reprezentantul autorității competente/coordonatorul Grupului operativ pentru minorii neînsoțiți, potrivit ordinului pentru aprobarea Procedurii de cooperare între autorități privind intrarea, înregistrarea, tranzitul, șederea, precum și asigurarea protecției drepturilor minorilor neînsoțiți care provin din zona conflictului armat din Ucraina. În acest caz, se depune sau se trimite o cerere la inspectoratul școlar.
  • „Prin audient se înțelege elevul școlarizat într-un alt sistem de învățământ din altă țară, care își continuă, la cererea părintelui sau a reprezentantului legal al elevului minor, a elevului major sau a autorității competente, parcursul școlar într-o unitate de învățământ din sistemul de învățământ românesc și este înscris în cataloage provizorii, până la echivalarea studiilor și susținerea eventualelor diferențe”, se arată în ordonanța de urgență privind modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri de sprijin și asistență umanitară.

Pentru minorii neînsoțiți, reprezentantul autorității competente/coordonatorul Grupului operativ pentru minorii neînsoțiți se adresează comisiei de la nivelul inspectoratului școlar, după cum se arată în procedura privind organizarea și funcționarea Comisiei de coordonare a activității de repartizarea preșcolarilor/elevilor la unitățile de învățământ în care pot desfășura activități educaționale, precum și în instituțiile în care vor beneficia de asistență psihopedagogică și consiliere.

Cererile de înscriere primesc număr de înregistrare și pot fi depuse sau transmise atât în format letric, cât și în format electronic, la inspectoratul școlar, de către reprezentantul autorității competente/coordonatorul Grupului operativ pentru minorii neînsoțiți, constituit la nivelul fiecărui județ/municipiului București, pentru minorii neînsoțiți.

Elevii sau copiii de grădiniță pot participa la următoarele activități educative, potrivit cererii:

  • audient, la nivelul de studiu / grupe / clase;
  • activități extrașcolare, fără obținerea calității de audient;
  • activități de asistență psihopedagogică și consiliere;

„În vederea asigurării dreptului la educație pentru minorii neînsoțiți pe teritoriul României, inspectoratele școlare județene, respectiv Inspectoratul Școlar al Municipiului București inițiază demersurile necesare privind înscrierea acestora în grupe/clase/formațiuni de studiu din unitățile de învățământ preuniversitar, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educației nr. 3.363/2022 privind aprobarea componenței Comisiei de coordonare a activității de repartizare a preșcolarilor/elevilor la unitățile de învățământ în care pot desfășura activități educaționale, precum și în instituțiile în care vor beneficia de asistență psihopedagogică și consiliere, a procedurii de organizare și funcționare a acesteia și pentru aprobarea Procedurii de înscriere ca audienți la cursurile unităților de învățământ a minorilor aflați în situații deosebite care provin din zona conflictului armat din Ucraina și intrați pe teritoriul României”.

Comisia de repartizare constituită la nivelul inspectoratului școlar aduce la cunoștința autorității competente/coordonatorului Grupului operativ pentru minorii neînsoțiți/elevului major unitatea de învățământ preuniversitar la care a fost repartizat preșcolarul/elevul pentru care au fost depusă cererea.

Citește și:
Model de cerere pentru părinții din Ucraina care vor să-și înscrie copiii la școlile și grădinițele din România. Cererea poate fi depusă / trimisă la inspectoratul școlar

Foto: © Michal KnitlDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Nu am nimic cu copiii din Ucraina, Doamne ferește, dar haideți să ne gândim și la copiii de la noi din țară, care locuiesc în sate uitate de lume și de Dumnezeu și mai ales, de “onoratul” minister al educației, care vor să învețe și să aibă parte de o educație mai bună, decât cea de acasă, dar nu au condițiile necesare pentru a învăța, care nu au curent electric și distanța până la grădiniță sau școală, se calculează în kilometri întregi. Întâi, să fim solidari cu acești copii și apoi cu copiii din Ucraina. Și ne mai mirăm, că rata abandonului școlar, în România, este așa de mare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Peste 56% dintre elevii participanți la un chestionar online cred e nevoie ca tezele să fie înlocuite cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback / Aproape 94% dintre ei au afirmat că s-au simțit presați de sistemul de evaluare – raport Consiliul Național al Elevilor

Peste 56% dintre elevii care au participat la un chestionar online consideră că este nevoie ca tezele să fie înlocuite cu instrumente de evaluare care să permită profesorului să ofere…
Vezi articolul