Document oficial al Guvernului: Un milion de copii nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, ca efect direct al închiderii școlilor

9.461 de vizualizări
Foto: Captură PNRR
„Aproape un milion de copii”, adică unul din trei elevi din România, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, după decizia de închidere a școlilor, potrivit documentului Planul Național de Reziliență și Redresare, consultat de Edupedu.ro. Este un document de lucru al Guvernului, care urmează să fie prezentat Comisiei Europene în negocierea proiectelor propuse spre finanțare din fondul special NextGeneration EU, care alocă României 30,4 miliarde de euro.

La capitolul Digitalizare din document, Guvernul descrie situația actuală a Educației din România și subliniază că din cauza închiderii școlilor, fiindcă lipsește infrastructura de bază, peste 1 milion de copii nu au avut acces la Educație în ultimele luni.

„Ca răspuns la criza generată de pandemia de Covid19 școlile au fost închise. Aproape 1 milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, din cauza accesului scăzut la infrastructura de bază.

Ca urmare au fost luate o serie de măsuri necesare pentru a sprijini procesul educațional prin achiziția de echipamente IT în cadrul POC, precum și a altor echipamente/dispozitive electronice necesare desfășurării activității didactice în mediul on-line pentru 400.000 elevi și studenți”

Este pentru prima dată cănd Guvernul României publică într-un document numărul real al elevilor afectați de închiderea școlilor și de lipsa de instrumente pentru școala online. Argumentul este folosit pentru justificarea nevoilor de investiții în digitalizarea Educației.

De fiecare dată în comunicarea publică toți oficialii guvernamentali au vorbit doar despre 250.000 de elevi care nu aveau dispozitive și pentru care au fost cumpărate tablete. Aceste tablete încă sunt în curs de livrare, potrivit Ministerului Educației.

Edupedu.ro a scris în exclusivitate despre Planul Național de Redresare și Reziliență și aici puteți citi care sunt investițiile planificate de Guvern în Educație din aceste fonduri.

Comisia Europeană a averizat joi, în cel mai recent Monitor pe educație, că trecerea la învățământul la distanță în România riscă să agraveze inegalitățile deja mari.

Planul Național de Redresare și Reziliență este definit drept „documentul strategic al României cu finanțare din fonduri alocate în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență al Uniunii Europene care stabilește direcțiile principale de reformă și investiții”.

Foto: Captura PNRR


4 comments
  1. Hei,domnule se poate vedea ca profesorii nu au facut orele de curs in aplicatiile pentru invatatul online de care dispuneau si dispun si acum scolile cum ar fi classroom .Vorbesc de scoli din urban unde elevii si profesorii puteau sa faca ore,dar profesorii nu au vrut.In aplicatiile online nu poti minti ca ai intrat si ai facut ore,este monitorizat totul si in anul trecut scolar nu au vrut sa faca ore decat foarte putini profesori.Abia acum sunt obligati profesorii si se intentioneaza monitorizarea orelor de curs si se vede o schimbare pozitiva .Dar,tragedie profesorii nu doresc sa fie monitorizati.Oare ,de ce?

  2. Asta este realitatea,foarte multi elevi provin din medii defavorizate,mediul rural,familii cu multi copii,familii cu venituri reduse,familii cu nivel scazut de educatie…..etc.Insa mai e o realitate s- a demonstrat ca in perioada 11 martie -14 iunie 2020 profesorii nu au fost obligati sa -si faca datoria la clasa si 90% dintre ei nu au facut ore deloc.

    1. De unde scoti atata.. 90% din profesori nu au facut ore online! Mai bate omul campii dar nici chiar asa! Problema este ca profesorii fac ore online, dar fac ci foarte putini copii! Si asta din cauza prostiei ministerului de a inchide scolile si atrece in online, neavand solutii pentru absolut toti copiii! Guvernul este de vina! Nu mai aruncati cu noroi in profesori! Nici ei nu sunt de acord cu acest tip de „invatamant”!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației, Daniel David: când văd că fetița mea și alți copii îmi spun „ministrul epuizației naționale”, se plâng de multe teme, multe ore și așa mai departe, este o problemă. Copiii nu sunt pur și simplu niște vase în care noi turnăm cunoștințe, ei sunt niște ființe umane

Ministrul Educației, Daniel David, a spus că este o problemă când copiii se plâng de prea multe teme și ore. Elevii vor merge la școală cu plăcere „când vor simți…
Vezi articolul
Cum să înveți să citească un copil

AUR cere Ministerului Educației să renunțe la Strategia Națională de Educație Parentală pe motiv că ”nu are origine națională” și că viitorii ”educatori” vor proveni din ONG-uri

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) critică Strategia Națională de Educație Parentală, un document lansat în dezbatere publică de Ministerul Educației, pe motiv e ”de influență străină”, potrivit unui comunicat de…
Vezi articolul
Reducerea normei didactice pentru profesorii cu vechime

DOCUMENT Nemulțumirile generate de creșterea normei didactice de predare pot afecta motivația profesorilor – punct slab identificat de ISMB / Din această toamnă, norma didactică de predare a crescut, în medie, cu 2 ore

Una dintre punctele slabe identificate de Inspectoratului Școlar al Municipiului București se referă la nemulțumirile generate de creșterea normei didactice de predare, care pot afecta motivația profesorilor, potrivit unui document…
Vezi articolul

A sta în bancă opt ore și a scrie de pe tablă nu cred că mai este suficient. Trebuie cât mai multă interacțiune, iar digitalul vine și rezolvă această problemă / Să îndrăznim noi ca primari să gândim proiecte educaționale în care să avem această competență, în care să introducem digitalul – Sergiu Arsene, primarul comunei Bod, județul Brașov

„Dacă nu vom construi conținut multimedia, vom avea o digitalizare doar cu numele. A avea niște device-uri, niște unelte, niște echipamente prin care ne vedem așa cum facem noi acum,…
Vezi articolul