DOCUMENT Ordinul comun care prevede modul în care vin elevii la școală după Paște a fost semnat. Sunt doar două scenarii și apare viziera transparentă în loc de mască, pentru profesori, acolo unde predarea „impune un contact vizual complet”

48.315 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății care prevede felul în care vin elevii la școală după Paște a fost semnat vineri. Documentul obținut de Edupedu.ro prevede modificarea actualelor reguli astfel încât după vacanța de Paște toți elevii din clasele terminale să vină la școală, indiferent de scenariul în care este localitatea. La fel și elevii din clasele primare, copiii din grădinițe și copiii din școlile speciale.

Redăm conținutul modificărilor din ordinul comun:

„Art. I  Ordinul nr. 3235/93/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 122 din 5 februarie 2021, Partea I, cu modificările și completările ulterioare se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 3 alin. (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

,,(1) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ propune ISJ/ISMB aplicarea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenţei cumulate la nivelul localităţii, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, după cum urmează:

Scenariul 1Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.                                Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori
Scenariul 2a) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, precum și a elevilor din învățământul special, indiferent de clasă, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.
b) Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.               
Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000, dacă la nivelul localității nu este declarată starea de carantină. 

2. La articolul 3 alin. (6) se modifică și va avea următorul cuprins:

(6) Este permisă organizarea orelor remediale, cu prezența fizică, în unitățile de învățământ, dacă la nivelul localității nu este declarată starea de carantină, sub condiția asigurării stricte a normelor de prevenire a îmbolnăvirilor cu virusul Sars-COV-2, respectiv, distanțare corectă, aerisirea frecventă a spațiilor, respectarea normelor de igienă și  purtarea obligatorie a măștii de protecție.

 3. La articolul 3 după alin. (6) se adaugă doua noi alineate, alin. (7) si alin. (8), cu următorul cuprins:

(7) Este permisă participarea preșcolarilor/elevilor din învățământul special, cu prezența fizică, la nivelul tuturor grupelor/claselor, în toate unitățile de învățământ care funcționează în localități în care nu este declarată starea de carantină, sub condiția asigurării stricte a normelor de prevenire a îmbolnăvirilor cu virusul Sars-COV-2, repectiv, distanțare adecvată, respectarea normelor de igiena și asigurarea ventilării regulate a spațiilor. 

(8) Personalul didactic/nedidactic și personalul didactic auxiliar implicat în procesul de învățământ prevăzut la alin (7) are obligația să poarte mască în permanență în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unității de învățământ și în timpul pauzelor atât în interior cât și în exterior, precum și în sălile de clasă, cu excepția situațiilor în care procesul specific de predare/învățare/recuperare impune un contact vizual complet, caz în care vor folosi viziere și vor evita în permanență contactul față în față cu copiii la o distanță mai mică de 2 m. 

Art. II Direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Educației, precum și direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, direcțiile de sănătate publică județene/a municipiului București, inspectoratele școlare județene/al municipiului București, unitățile de învățământ preuniversitar vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Foto: © PojoslawDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Eu nu am părinți nu ia m văzut niciodată în viata asta nu am pe nimeni în viata asta am crescut la orfelinat da știu că nu mă cunoașteți în viata asta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Rezultatele de la Evaluarea Națională

Psihologul Suzana Pavlov: Copiii de clasa a VIII-a stau 5-6 ore la școală și fac cel puțin 2 ore de meditație și alte 2 ore de teme. Părinții vor note note mari, copiii nu tot timpul pot să dea un randament extraordinar. Din nou, nu învățăm de plăcere, nu găsim o stimulare a curiozității în școală și ne ducem tot pe zona de emoție negativă

„Părinții vor note note mari, copiii nu tot timpul pot să dea un randament extraordinar și pot să mai aibă și scăpări”, a declarat psihologul Suzana Pavlov pentru TVR Craiova.…
Vezi articolul

Noile programe școlare pentru liceu vor fi publicate foarte curând. Sunt mai multe variante – anunță noul secretar de stat din Ministerul Educației / Sorin Ion: Sperăm ca lucrurile să se îndrepte în semestrul II și să se facă școala față în față

Noile programe școlare pentru liceu, care trebuie să se aplice la clasa a IX-a de anul școlar viitor, vor fi publicate „foarte curând”, a declarat pentru Edupedu.ro secretarul de stat…
Vezi articolul

Experiment educațional eșuat al Ministerului Educației, în Delta Dunării. Școala Gimnazială Caraorman, desființată de Legea Bolojan, va fi reînființată, după ce un elev nu a putut învăța în sistemul online gândit din birourile ministerului și ale inspectoratului, din lipsă de semnal la internet / Ministrul Daniel David declara acum două luni, la televizor, cât de „bună” era soluția

Școala Gimnazială din satul Caraorman, structură a Școlii Gimnaziale Crișan din județul Tulcea va fi reînființată, după ce timp de două luni , singurul elev a fost nevoit să învețe…
Vezi articolul

INTERVIU Profesorii trebuie să fie mult mai informați decât elevii în privința drogurilor, altfel nu mai au nici o autoritate în fața lor / Într-un caz de suspiciune de consum de droguri, prima intervenție a profesorului trebuie să fie cu copilul pentru că responsabilitatea profesorului este în primul rând față de bunăstarea copilului, spune psihoterapeutul Bogdana Păcurari

„Pentru a putea recunoaște semnele unui elev care consumă droguri, un profesor ar trebui să fie instruit despre ce droguri există, cât de periculoase sunt, care sunt efectele asupra creierului…
Vezi articolul