Educație Evaluare Națională 2019 Gimnaziu Profesori Știri

DOCUMENT Evaluarea Națională 2019: Inspectoratul București anunță 2-4 ore de meditații la Română și Matematică, la clasele a VII-a și a VIII-a. Părinții vor afla absențele lunar

USR scrisoare deschisa
Citire în 9 min
Elevii de clasele a VII-a și a VIII-a vor face între 2 și 4 ore de pregătire suplimentară săptămânală la Matematică și Română, la școală, în București. În plus, profesorii le vor spune părinților lunar absențele copiilor atât de la aceste meditații, cât și de la orele de Română și Matematică din timpul orarului normal. Măsurile apar într-un document publicat de Inspectoratul Școlar București, cu scopul de a-i pregăti pe copii pentru Evaluarea Națională 2019. Contactată de Edupedu.ro, purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului a declarat că “tragem un semnal de alarmă, în ceea ce îi privește pe părinți, să vină la școală, să discute situația copiilor și să îi îndrume să vină la orele acestea de pregătire”.

Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a publicat vineri, 12 aprilie, un Plan de Măsuri privind îmbunătățirea rezultatelor la Evaluarea Națională 2019, la nivelul Municipiului București. Amintim că același plan introduce și tezele unice pe școală la clasele a VII-a, a VIII-a, a XI-a și a XII-a.

Orele de pregătire suplimentară la materiile de examen trebuie făcute “diferențiat, pe grupe de performanță, cu o atenție deosebită direcționată către elevii care nu au obținut note mai mari de 5”, spune instituția. Profesorii nu vor fi plătiți pentru aceste ore de meditații la școală, care vor fi realizate în cadrul celor 40 de ore prevăzute în contractul individual de muncă (CIM) și în fișa postului, precizează ISMB.

O altă noutate pentru școlile din București este că profesorii le vor spune părinților, lunar, absențele copiilor atât de la aceste meditații gratuite organizate la școală, cât și de la orele normale de Matematică și Română.

Pregătirea suplimentară a elevilor de clasele a VII-a și a VIII-a, pentru examene, în București – ce prevede concret planul inspectoratului:
  • profesorii de Română și Matematică de la gimnaziu vor organiza, la școală, activități de pregătire suplimentară: “2-4 ore pe săptămână, în cadrul celor 40 de ore prevăzute în CIM și Fișa postului”
  • fiecare școală va realiza un orar al pregătirilor suplimentare, pentru discipline la care se susține Evaluarea Națională, pentru clasele a VII-a și a VIII-a (disciplinele la care elevii de clasa a VIII-a dau Evaluarea Națională 2019 sunt Limba și literatura română, Limba și literatura maternă – pentru elevii care aparțin minorităților naționale, Matematica);
  • directorul școlii va monitoriza activitățile de pregătire
  • lunar, fiecare școală va analiza prezențele elevilor la orele de specialitate și la orele de pregătire suplimentară
  • “se recomandă ca, după caz, organizarea orelor de pregătire suplimentară să se realizeze diferențiat, pe grupe de performanță, cu o atenție deosebită direcționată către elevii care nu au obținut note mai mari de 5”
  • elevii și părinții vor semna că au luat la cunoștință programul de pregătire suplimentară/remedială, situația participării elevilor la orele de specialitate și cele de pregătire suplimentară/remedială fiind adusă, lunar, la cunoștința părinților
  • inspectoratul le recomandă școlilor ca, în cazul elevilor care au obținut note sub 5 la simulare, diriginții, consilierii școlari și profesorii de Română și Matematică să poarte discuții individuale cu părinții acestora, “în scopul determinării de atitudine față de responsabilitățile ce decurg pentru pregătirea Evaluării Naționale”.
  • “se vor realiza analize comparative între mediile obținute la disciplinele la care se susține simularea Evaluării Naționale și notele obținute la teze/teze cu subiect unic și se vor lua măsurile specifice de corelare a rezultatelor evaluărilor curente cu cea externă, astfel încât la momentul examenului de Evaluare Națională să se diminueze diferențele specifice”.
Purtătorul de cuvânt al ISMB: Pregătire suplimentară vor face și liceenii de clasele a XI-a și a XII-a, pentru Bacalaureat
Marina Manea / Foto: Facebook

Marina Manea, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar București, a declarat pentru Edupedu.ro că pregătire remedială vor face și elevii de gimnaziu, dar și clasele a XI-a și a XII-a de liceu.

De săptămâna trecută, profesori metodiști care fac parte din echipa de lucru a unui inspector de specialitate au început să viziteze unitățile de învățământ care au înregistrat rezultate slabe și foarte slabe la simularea Evaluării Naționale și Bacalaureatului 2019, pentru a consilia și a îndruma profesorii de specialitate ale căror materii sunt discipline de examen național, respectiv a consilia și conducerile unităților de învățământ cu privire la aceste măsuri remediale pe care ar trebui să le aibă în vedere. Această vizită durează 2 săptămâni și urmează alte 2 săptămâni, la o distanță de timp, când vor merge din nou în vizită în unitățile de învățământ pentru a vedea în ce măsură sunt puse în aplicare aceste recomandări”, a declarat pentru Edupedu.ro purtătorul de cuvânt al ISMB.

Manea a precizat că și până acum multe școli făceau ore suplimentare gratuite cu copiii, însă diferența este că pregătirea de acum este una remedială – deci care vizează în primul rând umplerea lacunelor în cazul elevilor cu note mici la simulări. “Până acum, se desfășurau ore suplimentare; acestea sunt ore remediale, care vizează în principal participarea copiilor care au obținut rezultate slabe la simulare”, a explicat purtătorul de cuvânt.

Tragem un semnal de alarmă, în ceea ce îi privește pe părinți, să vină la școală, să discute situația copiilor și să îi îndrume să vină la orele acestea de pregătire”, a anunțat Manea, pentru Edupedu.ro. Aceasta a precizat că ISMB a “vizat preponderent școlile cu rezultate slabe”.

Vulnerabilitățile școlilor din București

Inspectoratul precizează că rezultatele obținute de elevii claselor a VII-a și a VIII-a la simularea Evaluării Naționale 2019 indică “următoarele posibile vulnerabilități”:

  • preocuparea redusă a unor elevi pentru studiul individual, indusă uneori de lipsa de corelare dintre exemplele discutate în clasă cu itemii propuși ca temă sau cu volumul de timp asociat rezolvării complete a temei”
  • “neadaptarea demersurilor didactice la specificul claselor și neasigurarea atingerii nivelului minim al standardelor de performanță”
  • lipsa unor ‘scopuri’, stabilite la nivelul fiecărei ore, care să asigure minimul de retenție corelat competențelor care sunt evaluate”
  • lipsa obținerii feedback-ului la sfârșitul fiecărei ore didactice”
  • “în unele cazuri, dezinteres manifestat de către elevi, față de simulare”
  • standarde de performanță la sfârșitul ciclului gimnazial și la debutul în învățământul liceal, puțin concordante cu rezultatele obținute de elevii claselelor a V-a – a VIII-a, la Evaluarea Națională și la aplicarea evaluărilor predictive;
  • nivel redus de implicare și participare activă a unor elevi, în cadrul activităților curente, desfășurate la clasă”

Descarcă de aici Planul Remedial anuntat de ISMB: Măsuri privind îmbunătățirea rezultatelor la Evaluarea Națională 2019, la nivelul Municipiului București

Calendar Evaluarea Națională 2019

3 – 7 iunie 2019  Înscrierea absolvenților clasei a VIII-a la examenul de Evaluare Naţională 2019
7 iunie 2019        Elevii de clasa a VIII-a termină școala
18 iunie 2019       Limba și literatura română – examen scris
20 iunie 2019      Matematică – examen scris
21 iunie 2019       Limba și literatura maternă – examen scris
25 iunie 2019      Afișarea primelor rezultate (până la ora 12:00), urmată de înregistrarea contestațiilor (între orele 14:00 – 20:00)
29 iunie                Afișarea rezultatelor finale

REZULTATE SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 BUCUREȘTI

Simularea examenelor de evaluare națională 2019 a adus rezultate mai bune la Matematică pentru clasele a VII-a, unde au fost introduse testele grilă, decât pentru elevii de clasa a VIII-a. Potrivit rezultatelor comunicate de Inspectoratul Școlar București pentru Edupedu.ro, 60,78% dintre elevii de clasa a VII-a au luat note mai mari de 5 la simularea examenului de Matematică. La clasa a VIII-a, unde subiectele nu au fost grilă, 58,87% dintre elevi au obținut note peste 5.

Rezultate simulare Limba română în București:
  • Clasa a VII-a, note peste 5 (rata de promovare): 79,28% și 3 elevi au luat nota 10
  • Clasa a VIII-a, note peste 5: 82,47% și 12 elevi au luat nota 10
Rezultate simulare Matematică în București:
  • Clasa a VII-a, note peste 5 (rata de promovare): 60,78% și 108 elevi au luat nota 10
  • Clasa a VIII-a, note peste 5: 58,87% și 135 elevi au luat nota 10
Descarcă de aici datele statistice privind Rezultatele la simularea în București a examenelor de Evaluare Națională 2019 – clasele a VII-a și a VIII-a
Citește și:

 

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001
CONT EUR: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la Banca Transilvania pe numele "ASOCIATIA EDUPEDU PT EDUCATIE".

Te mai poate interesa

Premierul Dăncilă susține că părinții i-au cerut să renunțe la Programul „Merg la școală”, prin care toți elevii primeau vouchere de 250 de lei pentru cărți, manuale, rechizite și echipament sportiv

Mihai Peticila

UBB Cluj și Universitatea București au regresat serios în Top Shanghai față de anul trecut. Singurele universități românești sunt la coada clasamentului dominat de instituții academice din SUA și Marea Britanie

Matei Pop

Cercetătorii și specialiștii IT au nevoie de un jurământ al lui Hippocrate – propunerea unei profesoare britanice

Matei Pop

6 comentarii

Preda Andrei 5 mai 2019 at 09:31

Bugetari smekeri si superplatiti primesc plata dubla pt ore suplimentare pe care NU LE FAC iar profesorii tre sa FACA ore suplimentare GRATIS desi s cel mai prost platiti …tupeu de tip rural din zona subdezvoltata !

Răspuns
Bărăbanț Marius 15 aprilie 2019 at 14:25

Profesorii de matematică și română nu ar trebui sub nicio formă să accepte aceste ore suplimentare neplătite.
De ce nu se înțelege odată că și munca în sistemul de învățământ nu este aceeași.
Nu înțeleg de ce sindicatele acceptă această situație.
E ca o pedeapsă pentru profesor pentru că a lăsat elevul corigent, nu că elevul nu învață, chiulește de la ore, nu își ia notițe, iar părinții sunt dezinteresați și nu se implică deloc în pregătirea copiilor lor.

Răspuns
Dani 15 aprilie 2019 at 12:52

ISMB este o institutie complet politizata, acum se face ca ia masuri.
Dar, nu este normal ca profesorii de matematica si de limba romana sa fie OBLIGATI sa faca ore in plus fara plata in timp ce, de ezemplu, la orele de religie, muzica, educatie civica , educatie antreprenoriala etc nu prea se face nimic un an scolar intreg, iar salarizarea nu difera in niciun fel.

Răspuns
Cristina P. 15 aprilie 2019 at 10:00

Sa inteleg ca aceste ore de pregatire suplimentara se vor face dupa ore? Adica vor sta copii cate 8-10 ore la scoala ? Voi sunteti normali la cap? Plecati de la conducere cat mai puteti , slugilor!
Sunteti o RUSINE NATIONALA!!!!!

Răspuns
Cititor 15 aprilie 2019 at 09:03

Profesorii nu pot fi obligați să facă meditații gratuite cu o justificare abuzivă, că au 40 de ore pe săptămână (acestea sunt acoperite oricum de multitudinea de activități din norma didactică)… Dar sindicatele știu să încaseze bani din cotizații nu sa își apere membrii !

Răspuns
Mihaela 15 aprilie 2019 at 22:00

La copii nu se gandeste nimeni? Dupa orele de curs sunt flamanzi si obositi. Nu au ce manca nici acasa, de aia au rezultate slabe. N -au bani de pachetel! Iar profesorii de ce nu si -au facut datoria in cele 18 ore pe saptamana?

Răspuns

Lasă un comentariu

* Folosind acest formular sunteți de acord cu stocarea și prelucrarea datelor dumneavoastră pe acest site.