DOCUMENT Principiile pe baza cărora Guvernul va modifica Legea salarizării în sistemul public, inclusiv în Învățământ, reintroduse în Guvern pentru o nouă adoptare la o lună de la prima, după ce Ministerul Finanțelor a fost retras de la inițiatori

33.734 de vizualizări
Foto: © Mykhailo Polenok | Dreamstime.com
Guvernul aprobă pentru a doua oară un memorandum în mai puțin de 30 de zile, potrivit ordinii de zi a ședinței de azi. Este vorba despre același memorandum aprobat deja pe 17 martie, despre care Edupedu.ro a scris la acel moment, care prevede principiile pe baza cărora Guvernul va modifica Legea salarizării în sistemul public, inclusiv în Învățământ. La început, documentul era inițiat de ministerele Finanțelor și Muncii, dar în noua formă aflată pe ordinea de zi a ședinței din 14 aprilie a rămas inițiator doar Ministerul Muncii.

Memorandumul cu tema „Stabilirea principiilor care vor sta la baza reanalizării și elaborării cadrul legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice”, va fi aprobat din nou de Guvern, într-o formă fără ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, la inițiatori.

Pe 17 aprilie ar fi expirat termenul limită pe care ministerele îl aveau, potrivit documentului, să trimită propuneri de salarizare și sporuri pentru noua formă pregătită de guvern, dar prin această readoptare a documentului instituțiile „câștigă” încă 30 de zile timp pentru a trimite propunerile.

Documentul, analizat de Edupedu.ro, are o singură modificare – un paragraf despre salarizarea în administrația locală.

Este vorba despre înlocuirea paragrafului: „La nivelul administrației publice locale, se identifică o serie de dezechilibre salariale introduse ca urmare a aplicării nomenclatorului de funcții fără salarii, potrivit legislației privind salarizarea în vigoare” cu paragraful:

„La nivelul administrației publice locale se identifică o serie de dezechilibre salariale între unitățile administrative-teritoriale de nivel similar, în condițiile în care nivelul de salarizare al personalului pentru fiecare în parte se stabilește prin hotărâre a consiliului local, a consiliului județean sau a Consiliului General al Municipiului București”.

Care sunt principiile din memorandum:

  • reanalizarea coeficienților de ierarhizare pentru fiecare familie ocupațională de funcții
    bugetare, cu respectarea raportului de 1 la 12, dintre cel mai mic și cel mai mare salariu
    de bază, 
    și înmulțirea coeficienților cu salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare – 2300 lei;
  • introducerea unor grile de salarizare pentru administrația publică locală, corespunzător
    funcțiilor publice și funcțiilor contractuale;
  • plafonarea sporurilor la 20% din salariul de bază, la nivel individual;
  • revizuirea sistemului de acordare a sporurilor:
    • sporurile pentru condiții de muncă la care expunerea la condiții de muncă este
      aceeași, indiferent de funcția deținută, se vor acorda în cuantum fix, ca spor de
      până la 25% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată;
    • analiza tuturor categoriilor de sporuri, cu menținerea numai a celor cu adevărat
      relevante
      ;
    • acordarea unui spor de performanță lunar, personalului care a realizat sau a participat direct la obţinerea unor rezultate deosebite în activitatea instituţiei/autorităţii publice
      sau a sistemului din care face parte, a participat la activităţi cu caracter deosebit, a efectuat lucrări cu caracter excepţional ori a avut un volum de activitate ce depăşeşte în mod semnificativ volumul optim de activitate, în raport de complexitatea sarcinilor, în baza criteriilor stabilite de ordonatorul de credite;
  • implementarea noului cadru legal pentru toate familiile ocupaționale în același timp, în
    scopul evitării apariției unor noi dezechilibre în sistemul public de salarizare și al
    înlăturării posibilității contestării unor prevederi în fața instanțelor de judecată.

„Ministerele corespunzătoare familiilor ocupaționale de funcții bugetare să transmită în termen de 30 de zile, propuneri și observații de îmbunătățire a legislației privind salarizarea în domeniul de competență, în vederea reașezării politicilor salariale în conformitate cu principiile prezentate în acest Memorandum”, se arată în document.

Foto: © Mykhailo Polenok | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii
  1. Ce bine!
    Poate măcar de acum încolo nu va mai exista tupeu la ministerul de resort și la Inspectoratele scolare de a exploata profesorii precum sclavii pe mosie.
    Adio simulări, evaluări naționale, olimpiade școlare sâmbăta și duminica, pregătiri suplimentare cu elevii claselor terminale, ore de consultatii cu părinții etc

  2. Ce bine!!!! Salarii cat mai mici, profesorul sa castige cat femeia de serviciu, elevii buni nu se mai fac profesori poate asa se razgandesc si ei. Toata tara isi doreste salariu minim pe economie.

  3. D-le Peticilă, faza aia în care doar dacă un ministru USR s-ar fi retras ca inițiator merita consemnat în paranteză, fiind vorba de o eroare, căci Nasare e de la PNL, spune multe despre echidistanța d-voastră. Dezamăgitor. Văd că între timp ați corectat eliminând paranteza cu totul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

La ce mă ajută matematica, în viața de zi cu zi? Profesorul Sorin Borodi: 10 probleme de matematică cu aplicabilitate în viaţa reală, care ar putea fi date la Evaluarea Naţională sau Bacalaureat

“Găsim în viaţa reală miliarde de situaţii care nu ţin nici de fizică, nici de chimie şi nu sunt puerile. Matematica trebuie să le “tranşeze”, a scris profesorul de matematică…
Vezi articolul

Radu Gologan, despre proiectul prezidențial pe educație: O formă fără fond, pentru că lucrurile care se pot face concret nu sunt explicate nicicum, nicicând și mai au și greșeli

Raportul România educată lansat de președintele Klaus Iohannis este “un fel de formă fără fond, pentru că lucrurile care se pot face concret nu sunt explicate nicicum, nicicând”, spune Radu…
Vezi articolul