DOCUMENT Reducerea numărului de ore de școală, prevăzută de Legea 221 – discuție amânată de Administrația Prezidențială „după clarificarea modalității de finalizare a actualului an școlar”

6.860 de vizualizări
Reducerea numărului de ore din învățământul preuniversitar, prevăzută de Legea 221/2019 și obligatorie din anul școlar 2020-2021, va fi dezbătută de Administrația Prezidențială „după clarificarea modalității de finalizare a actualului an școlar”. Mesajul apare într-un răspuns al consilierului pe Educație de la Cotroceni către Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro.

FSLI a trimis pe 11 martie 2020, în ziua închiderii școlilor din cauza epidemiei COVID-19, o adresă la Administrația Prezidențială prin care solicita organizarea unei dezbateri în cadrul proiectului România Educată despre efectele Legii 221/2019, potrivit Administrației Prezidențiale. Această lege modifică, printre altele, articolul 66 din Legea educației și prevede că „începând cu anul școlar următor numărul de ore se va reduce după cum urmează:

  • 20 de ore/săptămână în medie pentru clasele I-IV,
  • 25 de ore săptămânal pentru elevii de gimnaziu
  • 30 de ore pe sptămână pentru liceu

Asta înseamnă înseamnă reduceri de până la 9 ore/săptămână la gimnaziu, de exemplu. Actul normativ a fost promulgat pe 18 noiembrie de președintele Klaus Iohannis.

Răspunsul Administrației Prezidențiale către FSLI:

La acest moment ne aflăm într-o situație excepțională, fiind decretată stare de urgență, cu restricții semnificative privind deplasările și activitățile care implică mai multe persoane. Totodată, cursurile au fost suspendate până pe 31 martie 2020, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade. Astfel, prioritățile și provocările pe termen scurt ale sistemului de educație au fost modificate în concordanță cu impactul pandemiei de COVID-19 și pentru a proteja starea de sănătate a cetățenilor.

În acest context, apreciem că o discuție privind oportunitatea unui dialog organizat de Administrația Prezidențială pe marginea soluțiilor de implementarea prevederilor Legii nr 221/2019 este binevenită, după clarificarea modalității de finalizare, în condiții optime, a actualului an școlar și clarificarea scenariilor de evoluție a pandemiei în următoarele luni.

Vă asigurăm de întreaga noastră deschidere și dorința de a sprijini demersurile constructive, în acord cu prioritățile enunțate în proiectul „România Educată”.”

Informații de background

Sindicatele sunt împotriva acestei legi (propusă, susținută și promovată de fostul sindicalist Liviu Marian Pop) și au amenințat chiar cu proteste, dacă nu se amână aplicarea ei.

Recent, Edupedu.ro a publicat informația că o parte din sindicatele membre FSLI și-au anunțat membri că reducerea numărului de ore de școală nu va fi aplicată din toamnă: “anul școlar 2020–2021 se va merge pe programa școlară veche”.

Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat încă din 21 noiembrie 2019 că noile planuri-cadru cu un număr redus de ore vor fi puse în consultare publică în ianuarie. Abia la finalul lunii februarie, însă, ministerul a decis să facă o comisie care să valideze noile planuri cadru.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Am rămas fixați să dezbatem numărul de discipline și de ore. Nu asta este miza / Aș vrea măcar în a doua parte a dezbaterilor să începem să vorbim și de lucrurile de esență: Noul model, cum predăm, de exemplu, Istoria națională, Geografia

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a explicat că discuțiile despre noile planuri cadru puse deja în dezbatere de instituția pe care o conduce, sunt blocate pe numărul de ore…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Profesoara Andreea Claudia Andrieș, de la Colegiul Economic din Suceava: Informațiile acestea nu sunt limitate doar pentru elevi și cred că toată lumea are de învățat ceva, inclusiv noi, profesorii. Este un „must have”, cum spun tinerii, să știe cum să-și gestioneze finanțele în așa fel încât banii „să vorbească” pentru ei în mod plăcut

Calitatea serviciilor turistice nu mai este definită doar prin confortul oferit oaspeților, ci și prin siguranța experiențelor digitale și financiare. Lecția despre „Factorii ce influențează calitatea serviciilor turistice” predată de…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Profesoara Adelina Beldugan de la Colegiul Național Dinicu Golescu, Câmpulung, Argeș: După aceste ore, chiar mi-au spus părinții că unii copii se gândesc de două ori înainte să dea banii pe ceva comandat de pe internet sau cumpărat de la magazin

Ce au în comun o poveste de Ion Creangă și educația financiară? La Colegiul Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung Muscel, unitate de învățământ pilot în programul LifeLab susținut de Școala…
Vezi articolul

Peste 17.000 de profesori titulari au dispărut din învățământ de la un an la altul, fără nicio explicație, conform datelor prezentate de ministrul Daniel David – analiză

Scăderea bruscă a numărului de profesori titulari anunțată în mesajul de început de an școlar de ministrul Educației, Daniel David, ridică semne majore de întrebare asupra transparenței și acurateții datelor…
Vezi articolul