DOCUMENT Ultimatum dat de minister școlilor pentru raportarea elevilor și profesorilor fără laptop/ calculator/ telefon smart, la o lună și 18 zile de la începutul predării online

29.688 de vizualizări
Ministerul Educației cere tuturor școlilor din România, la o lună și 18 zile de la suspendarea cursurilor față în față și mutarea lor online, să raporteze situația elevilor și profesorilor care au sau care nu au tablete, telefoane inteligente, laptopuri și calculatoare pentru a continua procesul de predare online. Conform unui document trimis la toate inspectoratele, obținut de Edupedu.ro, „ultimatumul” expiră pe 4 mai, adică luni, în condițiile în care doar joi mai este zi lucrătoare, vineri fiind 1 mai, iar apoi urmează weekendul.

Instrucțiunile primite sunt ca fiecare unitate de învățământ să completeze noile câmpuri introduse în SIIIR – Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România – adică baza de date a sistemului de Educație de la noi. Adresa oficială a fost trimisă pe 28.04.2020.

Menționăm că între timp profesorii sunt obligați să predea online, elevii sunt obligați să participe la cursurile online, iar Avocatul Poporului a cerut detalii despre Ordinul de Ministru care aplică aceste obligativități.

Redăm textul documentului:

”Vă informăm că în aplicația SIIIR au fost implementate noi funcționalități privind posibilitatea înregistrării datelor referitoare la elevi și cadre didactice care beneficiază de acces la internet și de dispozitive necesare pentru desfășurarea procesului de predare-învățare în sistem online (desktop, laptop, tabletă, telefon inteligent)

Vă solicităm să dispuneți unităților de învățământ din județ ca până la data de 4 mai 2020 să finalizeze efectuarea următoarelor operații în SIIIR:

  1. Completarea datelor referitoare la elevii care au acces la internet și dispun de terminale de tip desktop, laptop, tabletă, telefon inteligent, în vederea desfășurării procesului de învățare în sistem online, conform instrucțiunilor din anexa de la prezenta adresă.
  2. Completarea datelor referitoare la cadrele didactice care au acces la internet și dispun de terminale de tip desktop, laptop, tabletă, telefon inteligent în vederea desfășurării procesului de predare – învățare un sistem online.

La nivelul fiecărei unități de învățământ, întreaga responsabilitate privind corectitudinea și exactitatea datelor înregistrate în aplicația informatica revine directorului unității de învățământ, iar la nivelul inspectoratelor școlare această responsabilitate revine inspectorului școlar general”, se arată în document.

Deși responsabilitatea este pusă în seama directorilor de școli și a inspectorilor, cel mai probabil profesorii vor fi cei care vor fi nevoiți să adune datele de la elevi și apoi să le predea conducerii școlii.

În instrucțiunile anexate, autorii ghidurilor au subliniat că toți elevii și toți profesorii trebuie să aibă un singur device, adică dacă au mai multe dispozitive ar trebui ca cel care completează în SIIIIR să îl aleagă „pe cel mai puternic și cu mai multe facilități”. Este dat și un exemplu: ”între Laptop și Smartphone – alegem laptop care poate are și cameră și microfon”. Oare o taletă de sau un smartphone nu au cameră și microfon?

FOTO: Captura instructiuni

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

  1. Dragi cadre didactice,nu mai faceti pe victimele,adevarul este ca 75% dintre voi,refuzati sa munciti,sa raspundeti pentru munca voastra si faceti superficial aproape toate activitatile voastre cu elevii si de la scoala.Lucrand cu copii ,pe aproape toti îi tratati ca sclavii vostri,orice constatare in ceea ce va priveste -slaba pregatire profesionala,neimplicare,program mai scurt decat al elevilor,concedii mai mari decat vacantele copiilor,etc,chiar daca sunt reale si argumentate va deranjeaza.Multi dintre voi aveti cursuri pentru utilizat calculatorul organizate de Casa Corpului Didactic,dar sunteti niste habarnisti,cusuri pe care toti le ati promovat si care sunt doar bifate prin adeverinte la dosarele voastre personale,dosare care cuprind zeci de atestari si diplome cu examene promovate doar contra cost si fara nici un pic de stiinta.Ganditi va ca sunteti intelectualii acestei tari si ca traim in secolul XXI si nu vi se pretinde la ,,facaturile” de examene pe care le promovati cu 10 cunostinte minime de utilizat calculatorul.Astia sunteti voi ,autosuficienta ,prostiasi lenea sunt calitatile profesionale ale voastre.

  2. Diferența dintre un smartphone-laptop-desktop este data de portabilitate versus puterea de calcul-fiabilitate în timp-versatilitate software. Întotdeauna o persoana inteligenta care are nevoie reala de munca fixa susținută pe online va alege un desktop.

    1. Si inca unul foarte performant.Ai dreptate.Daca as sta pe laptop cum stau pe telefon cu elevii, ar crapa in nici o saptamana.Si cum abia a crapat anteriorul si am unul nou, prefer sa mi stric un telefon mai ieftin si nu aparatul in care am documentele scolare.Categoric un desktop nou si bun te duce 10 ani lejer daca ai grija de el.

    2. Si eu va spun ca cei din privat pe care ii cunosc beneficiaza de ce am spus.Este problema dvs ca nu ati stiut sa va negociati la angajare contractul sau nu ati studiat actul aditional.Spre deosebire de mine, profesorul bugetar, care mi am obtinut postul prin examen national si am un salariu public si care nu se negociaza personal, dumneavoastra aveati posibilitatea sa faceti acest lucru la interviul de angajare.Ce vs tot plangeti ca va sclavagizeaza patronatul privatilor? V-a fortat cineva sa acceptati? Aveti si voi alternativa “inbuibatilor” bugetari.Aaa ..va opreste ceva? Ma scuzati: va lipsesc: studiile, rabdarea, perseverenta si capacitatea de a suporta porcariile statului.Atunci, mult succes! Acceptati tot! Inclusiv sa va faceti munca de acasa cu toate ale voastre! Altii nu accepta.

      1. Doamnă Dana Dona, comentariile mele sunt:
        – Privații, care comentează aici, nu se simt sclavii nimănui doar aduc argumente de ce profesorii trebuie să își facă datoria față de copii.
        – Privații au calculatoarele de la firmă din simplul motiv că pe acestea sunt instalate programe cu licență cu ajutorul cărora angajații își desfășoară activitatea. Un alt motiv este acela de siguranță a datelor, date care aparțin firmelor. Internetul oricum îl au acasă și nu sunt costuri suplimentare pentru lucrul de acasă. Multe firme private chiar încurajează lucrul de acasă.
        – Este adevărat că nu știm să negociem contractul la angajare. Sunt sigură că nimeni nu a reușit să negocieze ca durata concediului de odihnă să fie de 3 luni.
        – Credeți că este logic să primiți salariile fără să faceți nimic? Așa cum a zis și doamna Mirela, salariile dvs. sunt plătite din impozitele și taxele privaților.
        – În multe cazuri, privații au mai multe studii decât dvs. și sunt angajați în urma unor interviuri. Contractul de muncă este la început pe perioadă determinată. Dacă angajatul corespunde cerințelor angajatorului doar atunci contractul se încheie pe perioadă nedeterminată. Tot așa este și în învățământ?
        – Privații au răbdare și perseverență. Dacă nu ar avea nu ar putea face performanță în activitatea lor.

      2. Din câte știu școlile sunt ajutate de părinți prin donații pentru consumabile și altele.
        Ajutorul ar trebui să fie reciproc, adică dvs. să acordați ceea li se cuvine copiilor în această perioadă : atenție și respect.
        Părinții care ajută școlile nu se laudă cu studiile pe care le au. Până la urmă ceea ce contează este să fii om nu ce studii ai.

  3. Am avut o colaborare foarte buna cu profesorii, astfel încât ieri am avut toate informațiile și pana la ora unu noapte le-am introdus în SIIIR.Așa e la noi, situații cu termene urgente, le facem …trebuie!Acum așteptăm versiunea noua la Edusal sa facem și salariile.În fiecare luna Vom una sau doua versiuni noi de Edusal, datorita modificărilor legislative.

  4. Cei de la privat care lucrează de acasă credeți că își pun problema cheltuielilor cu energia electrică? NU. SUNT MULȚUMIȚI CĂ AU ACEASTĂ POSIBILITATE ȘI AU UN LOC DE MUNCĂ.
    Nu am văzut revoltă, din partea profesorilor nemulțumiți, față de faptul că elevii nu au primit bursele.

    1. Celor de la privat li s-au intocmit acte aditionale sau aveau stipulat in contracte clauzele contractuale pentru telemunca care au fost mai intai negociate intre angajator si angajat.In plus cunosc exemple din privat si mi s-a spus asa: mi-am luat calculatorul, imprimanta, faxul, telefonul de serviciu si am in contract abonament de date internet si o suma decontata la energia electrica.Esti in regula? Noi nu avem ABSOLUT nimic decat o obligatie sa facem ceva cu totul al nostru.

      1. O fi cum ziceți dvs., deși nu cred. Eu și alți cunoscuții nu avem aceste “beneficii”. Probabil ne considerați fraieri. Vă asigur că nu suntem! Dacă e să facem calcule, e mai rentabil lucrul de acasă (economie la combustibil, bonä, îmbrăcăminte, încălțăminte etc). Probabil cei despre care ați vorbit beneficiază de acoperirea tuturor cheltuielilor amintite mai sus 🤣
        De burse nu ziceți nimic? Nu, că doar nu sunt pentru dvs.

      2. Noi cei din privat, alte companii decat scoli private, lucram de acasa consumand energia electrica, abonament internet etc. fara sa cerem ceva in plus angajatorului. Platim din salariile noastre. Nu ne plangem, nu am intrerupt activitatea, nu comentam. Platim taxe la stat, din aceste taxe sunt suportate printre altele si salariile profesorilor ce activeaza in scoli de stat. In perioada suspendarii cursurilor, nepotul meu, elev in clasa a XII-a, nu a facut decat ore de pregatire cu profesorul de fizica. A fost singurul care s-a mobilizat si a lucrat cu copii care au dorit. Restul profesorilor, printre care profesoara de matematica si de romana, nu au fost disponibile pentru acesti copii, desi au fost sunate si intrebate daca nu ar dori sa faca ore online. Nici acum nu fac nimic desi este obligatoriu.
        Ma intreb pentru ce si-au incasat salariile in aceasta perioada?!
        Daca noi ceilati de la privat am fi avut aceasi atitudine plecam acasa. Nici un angajator nu te plateste sa stai degeaba. Dar se pare ca la noi, in cazul angajatilor de stat, se poate. E crunt cu atat mai mult cu cat vorbim de un copil care in curand va da primul sau exament important, care a invatat toti anii si are note foarte bune.

  5. Ministerul şi nici şcoala nu-mi asigură (nu ne asigură) infrastructura necesară: Laptop, scannar, aparate foto, video, legătură la internet, dar are pretenţia ca în termen foarte scurt: Documentul emis pe 28 aprile, făcut public în seara zile de 29 aprilie, şi dând termenul de până la 4 mai, până când mai este o singură zi lucrătoare (azi 30 aprilie), să se strângă date de la milioane de elevi şi sute de mii de cadre didactice. Pe când lucrăm din homeoffice, cu tehnica noastră, noi plătim curentul, abonament la internet, etc. şi pe deasupra orele suplimentare (plata cu ora) făcute după 10 martie ne-a tăiat. Este o vorbă românească, care se potriveşte atitudinii ministerului (chiar şi “ministresei”): Sărac (şi la propriu şi la figurat), dar şi cu pretenţii.
    Şi mai e o chestiune: Atât elevii, cât şi cadrele didactice au tot dreptul să refuze să răspundă la aceste chestionare. Avem aşa ceva în fişa postului?

    1. Ministerul îți asigură salariu pentru stat acasă și hiberbat? Dacă ai fi și părinte, poate te-ai gândi de 2 ori înainte să scrii prostii…

  6. Am făcut sondaj si statistică până în noapte. Si n-am terminat-o pentru ca elevii se culcasera sau nu au vrut să-mi primească convorbirea asa de târziu. Voi continua si azi ptr ca avem deadline. Se colectează și adresele de email.

  7. „Este dat și un exemplu: ”între Laptop și Smartphone – alegem laptop care poate are și cameră și microfon”. Oare o tabletă sau un smartphone nu au cameră și microfon?”

    Aici e clar că diferența o face dimensiunea ecranului…

    Referitor la acest raport, mi-au răspuns prompt elevii. Într-o oră am trimis situația către școală. În cazul clasei mele toți au smartphone-uri și calculatoare. Cam 70% sunt din mediul rural. Toți au și internet. Folosim Classroom și Meet și există activitate la clasă. Deci, tot răul spre bine…

    1. 👏👏👏 ȘI eu am făcut sondajul pe grupul de whatsapp al părinților și în două ore am rezolvat problema. Dacă vrei, poți!

      1. Ce efect are un smartfone pentru educație ? Foarte mic. Trebuie să scriu mare ca să se vadă bine.
        Pe un laptop sau PC monitorul este mare, cuprinde mai multă informație la o calitate mult mai bună.

  8. Ministerul a dormit de pe 11 martie. Directorii ne-au spus sa tinem legatura cu elevii in aceasta perioada si sa ne descurcam cum putem.
    Nimeni n-a ajutat scoala, nimeni n-a ajutat profesorii, iar profesorii au facut ce-au putut pentru elevi.
    In acest timp, in care eu as fi vrut sa vad implicare si organizare din partea conducerii scolii si in principal a MEC, acest minunat MEC a clocit doua documente in care a pus carul in fata boilor (Trebuie sa folosim platforme, dar multi profesori nu stiu sau nu au cu ce. Acum cativa ani m-am inscris la un curs pentru a invata cum se lucreaza pe astfel de platforme si n-am putut sa-l urmez pentru ca era numai pentru profesorii de liceu).
    De ce nu s-a cerut situatia dispozitivelor de la elevi si de la profesori de la inceputul acestei crize? Ca se putea. Abia dupa aceea puteam sa cerem activitati obligatorii elevilor si profesorilor.
    Acum, la ora 23 am trimis la scoala tabelul despre care se face vorbire in articolul de mai sus. Sa plang sau sa rad???
    Scolile gimnaziale nu au post de informatician (exista numai la licee). Poate cineva deschide capul ministerului in aceasta directie.
    Tot timpul, in scoli nu au fost bani pentru sevice la calculatoare, pentru licente la soft-uri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Testele grilă la examene înseamnă creștere artificială a ratei de promovare. Simulările de BAC și Evaluare se transformă într-un experiment – Elevii critică dur Ministerul Educației

Elevii critică dur Ministerul Educației, pentru transformarea simulării examenelor într-un “experiment nefundamentat”. Introducerea a minimum 30% subiecte grilă la Evaluarea Națională și la Bacalaureat arată dorința de a crește artificial rata…
Vezi articolul

EXCLUSIV Elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale la admiterea în licee, școli profesionale și universități, pe modelul celor alocate rromilor – a decis Consiliul pentru Combaterea Discriminării

Consiliul pentru Combaterea Discriminării a decis că elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale în licee, școli profesionale și universități, la admitere, pe modelul celor alocate rromilor…
Vezi articolul