Editorii acuză Ministerul Educației de “încă un an școlar cu întârzieri în livrarea manualelor”, la clasele a III-a și a IV-a

4.316 vizualizări
Foto: Pexels.com
Editorii acuză Ministerul Educației că a întârziat și anul acesta procesul de cumpărare a manualelor școlare, de data aceasta la clasele a III-a și a IV-a unde au expirat contractele valabile până acum. Uniunea Editorilor din România “protestează public împotriva modului total lipsit de interes cu care Ministerul Educației tratează procesul de asigurare cu manuale școlare, atât în format tipărit, cât și în format digital”, spune asociația, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Editorii afirmă că Ministerul a lansat târziu licitația pentru manuale, în data de 22.02.2021, și “deși editurile au mobilizat forțe considerabile (umane, logistice și materiale) și au depus ofertele la termenul propus – 05.04.2021, constatăm că s-au scurs 66 de zile de la data deschiderii ofertelor, dar Ministerul Educației încă nu a încheiat procesul de evaluare”.

Comunicatul integral al Uniunii Editorilor din România:

“Comunicat de presă

Uniunea Editorilor din România, asociație profesională ce reunește principalele edituri de carte școlară și educațională, protestează public împotriva modului total lipsit de interes cu care Ministerul Educației tratează procesul de asigurare cu manuale școlare, atât în format tipărit, cât și în format digital.

Cu toate că existau premisele pentru demararea achiziției de manuale la începutul anului 2021, Ministerul Educației a lansat licitația pentru clasele a III-a și a IV-a doar în data de 22.02.2021, oferind pentru elaborarea proiectelor de manuale școlare o perioadă de timp total insuficientă: 28 de zile calendaristice! După alte două erate, perioada de depunere a proiectelor, pentru pachetul print+digital, a fost mărită la 42 zile calendaristice – o perioadă foarte scurtă pentru realizarea unor manuale de calitate corespunzătoare.

Deși editurile au mobilizat forțe considerabile (umane, logistice și materiale) și au depus ofertele la termenul propus – 05.04.2021, constatăm că s-au scurs 66 de zile de la data deschiderii ofertelor, dar Ministerul Educației încă nu a încheiat procesul de evaluare! Această întârziere, prelungită nepermis de mult, va genera efecte care vor afecta grav procesul de asigurare la timp a resurselor educaționale atât de necesare în această perioadă:

  • La momentul exprimării opțiunilor cadrele didactice vor fi în vacanța de vară, astfel încât va fi mai dificil să acceseze conținutul manualelor și să-și exercite acest drept;
  • Timpul necesar tipăririi este mult scurtat, creând presiune pe tipografii și pe lanțurile de aprovizionare cu materii prime (în special hârtie de tipar);
  • În această perioadă, majoritatea agenților economici implicați (edituri, tipografii, firme de distribuție, depozite de carte școlară) vor fi afectați de lipsa de personal datorată perioadei de concedii estivale.

Drept urmare, încă un an școlar cu întârzieri în livrarea manualelor!

Întrebare publică: oare când va înțelege Ministerul Educației că achiziția manualelor școlare ar trebui să respecte un calendar previzibil, cu termene clare și stricte?

Uniunea Editorilor din România – UER”

Foto: Pexels.com


3 comments
  1. S-a cerut ,,predarea” manualelor până în 15 (30) martie, dar nici acum nu s-a ,,sfârșit” evaluarea acestora! Oare de ce? Cine, ce așteaptă? Eu am câte 2 propuneri la MM și AVAP la aceste clase, dar…aștept!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O petiție pentru deschiderea școlilor și grădinițelor a strâns peste 15 mii de semnături. Inițiatorii susțin că “elevii au dreptul şi merită acces real şi egal la educaţie. Credem că o „Românie educată” nu se poate construi cu învăţământ online prelungit la nesfârşit”

„Solicităm deschiderea şcolilor şi grădinţelor în condiţii de siguranţă sanitară. Elevii au dreptul şi merită acces real şi egal la educaţie, în condiţii sigure din punct de vedere sanitar”, susțin…
Vezi articolul

Analiza datelor din septembrie nu arată probleme pentru plata utilităților școlilor, potrivit Ligiei Deca, dar aceasta spune că va cere actualizarea situației: “Nu încurajam trecerea în online a școlilor”

Analiza datelor de la inspectoratele școlare județene de la începutul lunii septembrie nu previzionează probleme pentru plata utilităților, după cum a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, la videoconferința cu prefecții.…
Vezi articolul

STUDIU: Aproape 23% din copiii participanți spun că au întâlnit situații de cyberbullying în perioada pandemiei. Salvați Copiii va organiza webinarii gratuite pentru părinți despre cum să-și protejeze copiii de aceste riscuri

Utilizarea excesivă a tehnologiei (54,7%), informațiile false (39,5%), cyberbullying-ul (25,8%), publicarea și distribuirea datelor personale (22,6 %) sunt principalele riscuri resimțite de copii pe internet în perioada pandemiei, arată datele…
Vezi articolul