VIDEO Educația alături de sănătate ar trebui să se axeze pe competențe europene, susține europarlamentarul Dragoș Tudorache: S-a văzut în situații de criză că este nevoie de o viziune europeană

269 de vizualizări
Foto: Dragoș Tudorache / Facebook.com
„Există și această discuție foarte serioasă în Uniunea Europeană, dacă nu e cazul, modificând tratatele bineînțeles, să aducem partea de educație mai mult către zona de competențe europene. Eu cred că da, alături de partea de sănătate publică, pentru că s-a văzut în situații de criză, cum a fost acum cu Covid-ul, că este nevoie (…) de o viziune europeană și de o adaptare integrată pe felul în care răspunzi la astfel de crize”, a declarat europarlamentarul Dragoș Tudorache, într-un interviu realizat de Edupedu.ro.

Acesta a spus că, la nivel european, se alocă timp și finanțare pentru transformări: „La nivel european, toată această realitate e cumva bine știută, există sensibilitatea necesară la acest subiect, ceea ce este bine, pentru că acum câțiva ani nu simțeam că suntem acolo încă, la nivel de legislator, Consiliu, Parlament și la nivel de guverne și Comisia Europeană. Ori acum acest nivel de conștientizare este unde trebuie să fie, inclusiv pe partea de impact asupra pieței muncii și de impact asupra domeniului educațional. Cumva se știe, se alocă timp, atenție politică și finanțare, foarte important, la nivel european pentru a face față acestor transformări”.

El a dat exemplul analizei Comisiei Europene despre trecerea de la învățământul fizic la cel online: „Asta înseamnă că, dacă ne uităm de exemplu, la analiza pe care Comisia Europeană a făcut-o pe impactul crizei Covid asupra educației, observând și uitându-ne la felul în care brusc a trebuit să trecem din învățământul fizic în cel online, ceea ce s-a văzut a fost o accelerare, o adâncire de fapt a unor prăpastii care existau deja. Și cuvântul prăpastie nu e ales așa întâmplător, pentru că noi chiar despre asta vorbim, și nu doar între state membre, ceea ce este foarte important de notat, ci și în interiorul acelor state membre practic diferențe foarte mari între regiuni, între zone, între urban și rural, dar chiar și între regiuni întregi față de altele, în ceea ce privește pregătirea populației pentru o transformare digitală atât de profundă în domeniul educației”.

Despre datele referitoare la elevi și profesori, în contextul digitalizării, europarlamentarul a precizat următoarele: „Existau chiar înainte de pandemie niște cifre care ar fi trebuit deja de atunci să ne pună pe gânduri. Au fost studii făcute de OECD, în anul 2018, 2019, care arătau de exemplu că mai puțin de 40% dintre profesori sunt pregătiți să treacă la un model digital de învățământ. Sau care arătau că, dacă nu mă înșel, o treime practic dintre copiii de 13-14 ani aveau cunoștințe de bază în domeniul digital pentru a putea să facă față unei evoluții a sistemului de învățământ pentru digital”.

„Deci, practicile care deja arătau că exista o problemă în ceea ce privește pregătirea sistemului de educație pentru trecerea în era digitală și ceea ce Covid-ul a făcut, a fost accelerând această transformare, această trecere, a făcut, cum spuneam, să arate de fapt cât de serioasă este diferența, decalajul practic între regiuni sau între urban și rural și cât de mult trebuie să investim aici”, a mai completat acesta.

În legătură cu situația din România, Dragoș Tudorache a subliniat necesitatea dezbaterii publice: „Dacă ne uităm la ce se întâmplă în România, bineînțeles că ne uităm către Guvern, ne uităm către Parlament și ne uităm către dezbaterea publică, avem noi la acest moment o dezbatere publică întâi suficient de articulată, de sănătoasă pe această nevoie și pe aceste realități? Mi se pare că nu este suficient și dacă nu o avem la nivel de dezbatere publică, eu cred că trebuie s-o facem și să împingem practică această dezbatere către zona decidenților, către Parlament, către Guvern; pentru că din punctul meu de vedere, cine nu înțelege, și asta trebuie să facă foarte repede, cine nu înțelege aceste realități și cine nu își adaptează practic sistemele de educație la aceste noi realități, va fi perdant în această cursă foarte intensă de capitalizare a avantajelor pe care evoluția digitale le aduce, pentru că ea vine cu foarte multe beneficii economice, chiar și sociale, dar ca să beneficiezi de ele, trebuie să te adaptezi la aceste cerințe”.

__________

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.


3 comments
  1. Doamne, cum mai bate câmpii! Două idei în o mie de cuvinte.
    Și as fi tare curioasă dacă tânărul parlamentar știe ce este aceea o competență și care sunt “competențele europene”… Tot ce a înțeles el din treaba asta este că digitalizarea e baza si că învățământul românesc nu merge pentru că nu avem competențe digitale.
    Învățământul românesc nu merge din cauza sărăciei și a politizării!

  2. Păi și nu au românii viziune? Dacă elevii nu învață, părinții iubitori de analfabetism, reclamă și amețită profesorii, până când pun note mari. Dacă ne uitam în carnetele de note, sunt pline de 9 și 10, dacă stăm de vorbă cu elevii, o luăm la fugă, așa inculți nu cred că mai există pe glob. Așa arată România educată, așa politicieni, așa părinți, așa elevi! [comentariu editat pentru a inlatura majusculele]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un șef din Ministerul Educației a candidat pe postul de Director general al Direcției România Educată, care era și în subordinea lui. A luat concursul cu 100 de puncte la interviu / „Dacă era conflict de interese, nu făceam asta”, susține Sorin Decă

Secretarul general adjunct al Ministerului Educației, Sorin Decă, a candidat pentru funcția de Director general al Direcției România Educată, direcție aflată și în subordinea sa, conform surselor Edupedu.ro. Concret, acesta…
Vezi articolul

VIDEO Sorin Cîmpeanu: Și eu cred că materia este prea stufoasă / Programa școlară va fi mai aerisită, materia pentru trunchiul comun va fi simplificată, iar curriculumul la decizia școlii va crește până spre 30%

Pe baza rezultatelor testării standardizate pilot vor fi modificate planurile cadru pentru liceu din septembrie 2023, a spus ministrul Educației, la TVR. “E nevoie să generalizăm acest sistem, se lucrează…
Vezi articolul