Educația care să ajute în fața amenințărilor hibride trebuie să fie susținută în universități de țările membre, nu de NATO – Secretarul general al Alianței Nord-Atlantice, Mark Rutte, într-o dezbatere la Universitatea din București: Să ne asigurăm că experiența voastră e folosită, că și alte țări fac același lucru

331 de vizualizări
Sursa: Universitatea din Bucuresti
Țările membre NATO, nu Alianța în sine ar trebui să fie responsabile cu finanțarea efectivă a programelor universitare care să contribuie la combaterea unor amenințări hibride și cibernetice, a spus secretarul general al organizației nord-atlantice, Mark Rutte, într-o dezbatere organizată de Universitatea din București joi, 6 noiembrie. El a răspuns la o întrebare pe această temă prin a arăta rolul „extrem de important” jucat din România în combaterea amenințărilor hibride în contextul alegerilor din Moldova, dar și prin faptul că bugetul NATO nu este conceput pentru astfel de activități.
  • Potrivit lui Mark Rutte, spre deosebire de Uniunea Europeană, care are un buget multianual foarte mare, bugetul central al NATO este unul limitat. Iar susținerea, la nivel central, a unor activități precum educația împotriva amenințărilor hibride ar presupune un buget central „imens” pentru NATO.

Opțiunea pe care o preferă, a precizat secretarul-general al NATO la dezbaterea de la Universitatea din București, este ca asemenea programe universitare să fie finanțate la nivel național, pe baza experiențelor țărilor membre.

Mark Rutte a răspuns, astfel, întrebării unei profesoare din cadrul UB despre o eventuală intenție a NATO de a investi în programe educaționale „despre cum săă recunoaștem dezinformarea, informațiile false etc.”, lucruri care reprezintă „una dintre cele mai mari probleme cu care ne confruntăm inclusiv în universitate”.

Răspunsul lui Mark Rutte la întrebarea referitoare la eventualele investiții NATO în programe educaționale:

Întrebare: Având în vedere că NATO nu este doar o instituție militară, are și o componentă economică și socială, având în vedere, de asemenea, că ați menționat reziliența socială, mă întreb dacă ați lua în considerare investiții și în programe educaționale, nu doar pentru România, ci pentru întreaga Europă? Întreb în condițiile în care ne confruntăm cu un război digital. Deci, programe de învățare formală și, probabil, informală despre cum să recunoaștem dezinformarea, informațiile false etc.. Pentru că aceasta este una dintre cele mai mari probleme cu care ne confruntăm inclusiv în universitate – cum să abordăm acest tip de război.

Mark Rutte: Voi vorbi separat despre nevoia de a combate aceste lucruri și modul de a le combate. Întâi, despre amenințări hibride. Ce ați făcut voi, România, inclusiv în sprijinul Moldovei – și, iarăși, aplaud ceea ce faceți pentru a ajuta Moldova și pe moldoveni în lupta lor împotriva amenințărilor hibride… NATO sprijină, de asemenea eforturile lor, dar ce face România este extrem de important. Ați văzut alegerile, au fost cât se poate de corecte și deschise mulțumită și eforturilor voastre, ale NATO și UE.

Când vine vorba despre amenințări hibride, să nu fim naivi. Ele există, sunt diverse – poate fi o tentativă de asasinat împotriva unui director de companie din complexul miliar-industrial, poate fi un atentat în sistemul de sănătate  (…) Ele Iau multe forme. Când vine vorba despre amenințări hibride, cibernetice, nu trebuie să fim naivi. În ceea ce privește finanțarea în acest domeniu, aș spune că NATO are un buget central limitat. Nu este ca în situația UE, unde există un cadru financiar mare, multianual,  de 1000 de miliarde pentru 7 ani. În NATO nu avem așa ceva, națiunile au banii, bugetul central este unul redus, care să acopere costuri comune (…).

Cea mai bună cale pentru NATO, în sensul a ceea ce spuneți – dar lăsați-mă să mă gândesc – este să coordoneze, să discute, să aibă o platformă pentru a combate asemenea lucruri. Dar când vine vorba despre finanțarea efectivă a programelor universitare, aș lăsa acest lucru la decizia națiunilor. (…) Cred că este această opțiune este mai potrivită, să ne asigurăm că, în mod colectiv, experiența voastră este folosită, că și alte țări fac același lucru, iar apoi să ne asigurăm că aici, România este cea care investește într-un program universitar. Pentru că, altfel, ar fi nevoie de un buget central imens pentru NATO (…).”


1 comment
  1. Desigur, tanti întreba dacă au ceva să le dea și lor, universitarilor, în plus la salar, să aibe studenți mulți pe care să ii alfabetizeze. Dl NATO desigur că i-a răspuns că națiunile e cazul să aibe și ele responsabilitatea aia (cam peste 60% pricep), nu mâna întinsă. Altfel zis, păzește-ți pielea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

45 de posturi de învățători și 20 de educatori sunt libere în județul Botoșani, spune inspectorul școlar general, Bogdan Suruciuc: Toate aceste locuri se datorează în primul rând unui număr mare de pensionări, multe și la disciplinele tehnice

Sistemul de învăţământ din Botoşani se confruntă cu un deficit de cadre didactice, în special de învăţători, educatori şi profesori care predau disciplinele tehnice, a declarat, pentru Agerpres, inspectorul general…
Vezi articolul

AUDIO O învățătoare din Târgu Mureș, către elevii ei de clasa a III-a: „Ce-i în capul ăsta al tău, groapă de nisip? Creier în niciun caz”, „minte îngustă!”, „unul mai bătut în cap ca altul, și moldovean și…”, / Un părinte a făcut multiple sesizări la autorități, fără niciun rezultat: Fata mea merge la psiholog. A lovit-o cu cartea în cap, a luat-o de maxilar, a bruscat-o din bancă

Injurii, umilințe, ton ridicat și ironii batjocoritoare adresate de o învățătoare elevilor ei se pot auzi pe înregistrările trimise Edupedu.ro de părintele unui copil din clasa a III-a de la…
Vezi articolul

Oficial guvernamental: „Peste 90% din personalul școlar din Italia s-a vaccinat împotriva COVID-19” / În România, 60% dintre angajații sistemului de Educație sunt vaccinați

„Aproximativ 90,45% din angajații școlilor din Italia au primit cel puțin prima doză de vaccin”, au afirmat membrii departamentului comisarului extraordinar pentru situații de urgență, generalul Francesco Figliuolo, care difuzează…
Vezi articolul

China difuzează obligatoriu pe TikTok elevilor chinezi de sub 14 ani conținuturi educaționale, experimente științifice, tururi ale muzeelor și limitează folosirea la 40 de minute pe zi. Analiză Le Figaro despre „cum își protejează China copiii și îi prostesc pe ai noștri cu rețeaua socială TikTok”

Diferențele dintre versiunea chineză a aplicației TikTok și cea internațională au fost semnalate de către publicația Le Figaro. De exemplu, dacă elevii au sub 14 ani, atunci aceștia vor vedea…
Vezi articolul