Educația în curtea școlii – modelul de intervenție al Salvați Copiii, acolo unde școala online nu funcționează. Anca Stamin: în 20 de localități am organizat module de recuperare și remediere

1.714 vizualizări
Salvati Copiii, elevi in curtea scolii / Foto: Facebook Salvati Copiii
„Odată cu începerea verii, ne-a fost foarte clar că trebuie să ne focusăm pe activități de remediere. De la 1 iulie, în 20 de localități am organizat module de recuperare și remediere și vom organiza cu 4.600 de copii serii care fac astfel de activități fie în curtea școlii sau în alte spații din afară, fie în interior, cu respectarea regulilor”, a declarat Anca Stamin, Director de Programe la Salvați Copiii.

În cadrul conferinței online “Vreau la școală!” organizată de Salvați Copiii România transmis LIVE pe Edupedu.ro, partener al evenimentului, Anca Stamin a explicat care este modelul de intervenție al organizației, atunci când copiilor le este imposibil să ajungă la educație.

„Copiii, dacă ne gândim la situația acestor 1.300.000, au vulnerabilități foarte mari, astfel încât nu putem vorbi despre un sprijin din partea părinților. Sunt părinți cu un nivel foarte redus de educație, sunt familii conflictuale, vorbim despre familii care au situații locative extrem de dificile, despre familii care stau în locuințe supraaglomerate și o familie, de exemplu, cu 5 copii de vârste școlare care locuiește într-o garsonieră. Cum pot participa ei la educația online, atâta timp cât majoritatea cursurilor se desfășoară în același timp?”, a avertizat Anca Stamin, Director de Programe la Salvați Copiii.

Anca Stamin, Director Programe Salvați Copiii, cele mai importante declarații din cadrul conferinței online „Vreau la școală!”:
Anca Stamin, Salvati Copiii
  • 1.300.000 de copii erau deja afectați de sărăcie, anterior pandemiei, iar pentru ei perioada actuală a adâncit mult riscurile. Vorbim și despre decalajul educațional, nu doar despre cel socio-economic înregistrat între familiile acestor copii și ale celor cu venituri medii.
  • Pentru garantarea accesului lor la educație, ne-am organizat pe sprijin online sau telefonic pentru grupe mici de copii, dar constatând că majoritatea foloseau același telefon în comun cu frații sau mulți nu aveau absolut deloc elementele necesare orelor online ne-am focusat pe achiziționarea pentru 2.500 de copii de laptorui sau tablete pentru a participa la orele online.
  • Odată cu începerea verii, ne-a fost foarte clar că trebuie să ne focusăm pe activități de remediere.
  • De la 1 iulie, în 20 de localități am organizat module de recuperare și remediere și vom organiza cu 4.600 de copii serii care fac astfel de activități fie în curtea școlii sau în alte spații din afară, fie în interior, cu respectarea regulilor [de distanțare și menținere a siguranței, din punct de vedere epidemiologic – N.Red.].
  • 150 de profesioniști de la Salvați Copiii – cadre didactice, asistenți sociali și psihologi – lucrează cu acești copii. Acesta este modelul nostru de intervenție, atunci când în programele destinate copiilor din medii defavorizate este absolut necesar să existe intervenții directe ale cadrului didactic
  • Cu siguranță că nu este suficient să le dai tablete; trebuie să îi înveți să le folosească, trebuie să instruiești profesorii pentru a ști să folosească tehnologia și aș menționa că am reușit să sprijinim peste 1.000 de cadre didactice să poată folosi tehnologia online.
  • Copiii, dacă ne gândim la situația acestor 1.300.000, au vulnerabilități foarte mari, astfel încât nu putem vorbi despre un sprijin din partea părinților. Sunt părinți cu un nivel foarte redus de educație, sunt familii conflictuale, vorbim despre familii care au situații locative extrem de dificile, despre familii care stau în locuințe supraaglomerate și o familie, de exemplu, cu 5 copii de vârste școlare care locuiește într-o garsonieră. Cum pot participa ei la educația online, atâta timp cât majoritatea cursurilor se desfășoară în același timp?
  • Foarte mulți copii au precizat că vor să se întoarcă la școală și pentru a fi aproape de profesori, de copii, deci este nevoia lor de socializare.
  • O altă categorie de copii extrem de vulnerabilă este cea a copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate.
Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Blocați în conspect. Profilul lingvistic al noii programe școlare de Limba și literatura română pentru clasa a IX-a, făcut de profesoara Mădălina Chitez / Op Ed

Așa cum am demonstrat în multiple studii și prelegeri din ultimii ani, pe teme precum complexitatea lingvistică a manualelor școlare (sinteza aici), lipsa promovării gândirii critice în manualele școlare (sinteza aici) sau pesimismul…
Vezi articolul

Dezbatere aprinsă Ecaterina Andronescu-Oana Moraru. Ministrul vrea ca profesorii să treacă din nou în universități, pentru reîmprospătarea cunoștințelor / Moraru: Inspectorii școlari, metodiștii fac parte din nomenclatura de partid. Sper că în mandatul al IV-lea salvați niște aparențe

Copiii trebuie să poată fi din nou lăsați repetenți începând din clasa I, iar profesorii trebuie să treacă în procesul de formare “din nou în universități” pentru “reîmprospătarea cunoștințelor”, a…
Vezi articolul

Ministerul copy-paste. Patru birocrați ai Ministerului Educației au semnat și trimis tuturor școlilor o adresă care fusese trimisă în aproape aceeași formă și în 2020 / Profesorii sunt puși să trimită CV-urile cu datele lor către adresa personală a unei inspectoare din minister

Patru birocrați ai Ministerului Educației, printre care directorul general al Direcției pentru Învățământ Preuniversitar, Tania Irimia, și secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, Florian Lixandru, au semnat o adresă aproape…
Vezi articolul