Asociația VeDem Just se alătură elevilor și cere Avocatului Poporului să sesizeze CCR cu privire la “ordonanța abandonului școlar”

687 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Asociația VeDem Just cere Avocatului Poporului să sesizeze Curtea Constituțională cu privire la ordonanța care afectează transportul școlar. Asociația se alătură, astfel, demersului făcut de Federația Elevilor din România. “În data de 25 iunie 2019, Guvernul a adoptat O.U.G. nr. 51 prin care transportul județean este eliminat din sfera serviciilor publice. Aceasta va duce la eliminarea obligativității pe care o au acum transportatorii de a acorda abonamente cu reduceri elevilor”, acuză Asociația Voci pentru Democrație și Justiție.

Asociația atrage atenția că “se va mări rata abandonului școlar, care cel puțin în zona rurală este în strânsă legătură și cu decontarea transportului public-privat pentru elevi”.

Comunicatul integral al Asociației Vedem Just:

Asociația Voci pentru Democrație și Justiție solicită Avocatului Poporului să sesizeze Curtea Constituțională a României cu privire la ‘ordonanța abandonului școlar’ – O.U.G. 51/2019. Ea se alătură, astfel, demersului făcut de Federația Elevilor din România.

În prezent, transportul în serviciu public intrajudețean organizat de companiile private este subvenționat de către stat cu 50%, așa cum clar este prevăzut în Legea Educației Naționale nr. 1/2011 la art. 84 alin.1 și 2. Ca urmare, toți elevii au dreptul de a beneficia de tarif redus cu 50% la transportul local în comun (inclusiv între localitățile unui județ) pe tot parcursul anului calendaristic.

Dar, în data de 25 iunie 2019 Guvernul a adoptat O.U.G. nr. 51 prin care transportul județean este eliminat din sfera serviciilor publice. Aceasta va duce la eliminarea obligativității pe care o au acum transportatorii de a acorda abonamente cu reduceri elevilor. Or, dacă până acum aceste reduceri au fost subvenționate de către stat, de acum elevii vor trebui să suporte în întregime costul acestui transport de la domiciliu către școală și înapoi. VeDem Just atrage astfel atenția că se va mări rata abandonului școlar, care cel puțin în zona rurală este în strânsă legătură și cu decontarea transportului public-privat pentru elevi.

De altfel, Comisia Europeană a relevat că în România 16,1% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani nu au mai mult de 8 clase finalizate, aflându-ne pe un rușinos loc 3 la cea mai mare rată a abandonului școlar timpuriu din U.E.

Așadar, solicităm în mod ferm Avocatului Poporului să sesizeze Curtea Constituțională a României privind neconstituționalitatea ordonanței de urgență a Guvernului și totodată solicităm Guvernului României să reevalueze această situație prezentând toate studiile de impact opiniei publice dat fiind faptul că realitatea sistemului educațional din România ne arată altceva.

Lucian Checheriță,
Președinte Asociația VeDem Just

Asociația VeDemJust a fost înființată în anul 2016. Scopul său este promovarea libertăţii, întărirea democrației, susţinerea statului de drept, buna guvernare, promovarea şi apărarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului. Organizaţia este concepută ca un think tank pentru întreg sistemul de justiţie, pornind de la învăţământul juridic, continuând cu instituţiile juridice şi terminând cu profesioniştii care îşi desfăşoară în mod direct sau sunt auxiliari în sistemul de justiţie. Asociaţia desfăşoară şi acţiuni de tip watchdog alertând decidenţii, sistemul şi opinia publică cu privire la chestiunile ce intră în sfera sa de activitate.”

Citește și:

1 comment
  1. Citați paragraful din ordonanță care scoate transportul județean din sfera serviciilor de utilitate publică, să vedem și noi că acesta este adevărul („9. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    “Articolul 3
    Serviciile publice de transport local fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publica si cuprind totalitatea actiunilor si activitatilor de utilitate publica si de interes economic si social general desfasurate la nivelul localitatilor sau al asociatiilor de dezvoltare intercomunitara, sub controlul, conducerea sau coordonarea autoritatilor administratiei publice locale si de Ministerul Transporturilor in cazul transportului pe caile navigabile interioare, in scopul asigurarii serviciilor publice de transport local.”. Adevărul este că s-a trecut în responsabilitatea CJ, nu s-a desființat nimic așa că inițiativa Asociației Vedem Just este lipsită de temei juridic, este numai „fum în ochi”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV România, caz unic în Uniunea Europeană și țările OCDE ca școlile să fie controlate de două organisme – inspectorate și ARACIP. „Ineficientă și împovărătoare pentru școli” dubla-inspecție e considerată „o piedică în implementarea reformelor”, într-un raport de diagnostic al OCDE

„O piedică în implementarea reformelor” asta reprezintă actualul cadru de inspecție școlară reprezentat prin controalele ARACIP și ale Inspectoratelor școlare, precum și menținerea lui în viitoarele legi ale Educației, Deca-Iohannis,…
Vezi articolul

Memoriu al părinților de la Colegiul German “Goethe” din București pentru susținerea cadrelor didactice, trimis către Ministerul Educației și ISMB de o lună și jumătate, fără niciun rezultat / Două profesoare s-au retras de la clasa respectivă

Într-un memoriu trimis încă din ianuarie către Ministerul Educației, majoritatea părinților unei clase susțin cadrul didactic de la Colegiul German Goethe din București acuzat că ar intimida un elev de…
Vezi articolul

Scrisoarea deschisă a unei profesoare în grevă, care a fost în stradă la proteste: Disprețul față de Educație a adus această țară în starea de acum. I-am scris președintelui României și am aflat că nu acordă audiențe

„I-am scris președintelui țării, în speranța unui dialog onest, ca de la profesor la profesor, despre starea precară a educației și am aflat că președintele României nu acordă audiențe”, se…
Vezi articolul