Educația primește 3,02% din PIB, cu 9,8 miliarde lei în plus în 2019 față de 2018. Bugetul propus de Finanțe ar cuprinde și investiții de 2 miliarde lei

3.537 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Ministerul Finațelor anunță în prezentarea Bugetului că pentru Educație s-au alocat suplimentar de la bugetul de stat, comparativ cu anul 2018, cca. 9,8 miliarde lei, reprezentând o majorare de 47%. Banii ar fi  pentru acoperirea creșterilor salariale și pentru investiţii (2 miliarde lei).

Potrivit prezentării, aceste 2 miliarde de lei ar urma să finanțeze implementarea unor proiecte finanțate din fonduri europene în vederea modernizării procesului de predare-învăţare cu ajutorul tehnologiilor informaţiilor şi comunicării, prin dotarea şcolilor cu table interactive.

De asemenea, sunt alocate 1,1 miliarde lei pentru implementarea unui nou program prin care sunt asigurate de rechizite pentru copii din învătâmăntul preuniversitar.

Denumire instituție COD Buget 2018

plăti efectuate

Proiect buget

2019

% creștere

2019/2018

Influențe

2019-2018

1 2 3=2/1 % 4=2-1
MINISTERUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE 25 21.011.304 30.829.261 46,7% 9.817.957

Procentual, raportat la Produsul Intern Brut (estimat la 1022,5 miliarde lei), suma propusă de Finanțe pentru Educație este de 3,02% din PIB. Anul trecut, propunerea de buget a fost de 23,79 miliarde lei, potrivit Guvernului, adică 2,57%. Asta înseamnă a creștere de 0,45 puncte.

Potrivit datelor prezentate de Finanțe, suma finală executată în bugetul Educației în 2018 a fost până la urmă mai mică, de 21,01 miliarde lei în 2018, adică a reprezentat 2,21% din PIB-ul rectificat (949,6 miliarde lei). Între suma finală de anul trecut și propunerea de buget pentru 2019, creșterea raportată la PIB este de 36,65%

SURSA: Edupedu.ro

 


1 comment
  1. Potrivit cifrelor din articol, in 2018 au ramas nefolositi din bugetul educatiei 2,78 miliarde lei (diferenta dintre 23,79 miliarde lei alocati si 21,01 miliarde lei cheltuiti). La cat de subfinantata este educatia, mi se pare un scandal. Totusi, inainte de a discuta despre incompetenta manageriala a ministrilor din 2018 (il scot din discutie in acest punct pe Liviu Pop, care are alte componente ale incompetentei, dar raman co-responsabili Valentin Popa, Rovana Plumb si Ecaterina Andronescu, precum si aparent inamovibilii secretari de stat care intra mai rar in atentia publica), ar merita sa stim unde exact nu s-au cheltuit banii. La alocarile centralizate ale MEN? La banii directionati prin consiliile judetene catre scoli? La universitar? La investitii? La co-finantarea pentru proiecte europene? Aici ar merita o analiza, ca sa stim mai exact cum s-a ajuns ca educatia, si asa calamitata, sa salveze deficitul lui Valcov si Orlando.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Radiografia universităților, realizată de studenți: Planuri de învățământ neactualizate, care ignoră piața muncii. Propagandă politică prezentă, taxe ilegale și sesizare aproape imposibilă a abuzurilor

Planurile de învățământ oferite de facultăți nu sunt nici adaptate, nici actualizate la cerințele curente ale pieței muncii, acuză studenții, într-o radiografie pe larg a sistemului național de învățământ superior.…
Vezi articolul

LISTĂ Școlile cu risc mare de abandon școlar, publicate de Ministerul Educației. 2.500 dintre ele vor primi granturi de până la 200.000 de euro / Cîmpeanu: Elevii din rural vor avea acces prin platforme online la predarea făcută de cei mai buni profesori din România

2.500 de școli din 3.325 de școli cu risc mare de abandon școlar vor fi selectate pentru acordarea de granturi de câte 200.000 de euro pentru combaterea abandonului școlar, cu…
Vezi articolul

Notele fantomă de la Titularizare: Ministerul educației anunță 7.076 de note modificate la contestații, dintre care 5.076 majorate sau micșorate. Nu se știe ce s-a întâmplat cu restul de 2.000 de note prezentate ca „modificate”

Sunt 2.000 de note anunțate drept „modificate” de Ministerul Educației la Titularizare 2024 în urma contestațiilor, despre care instituția nu spune dacă s-au mărit ori au fost micșorate sau, de…
Vezi articolul