Efectele pe care explorarea spațiului cosmic le poate avea asupra societății, convingerilor politice și religioase ale oamenilor – obiectul unui curs universitar “altfel”, în SUA

309 vizualizări
Foto: © Andrey Armyagov | Dreamstime.com
Efectele pe care explorarea spațiului cosmic le-ar putea avea asupra comunităților și convingerilor religioase sau politice ale oamenilor nu mai fac exclusiv obiectul speculațiilor SF, ci, la o universitate din SUA, ele sunt abordate într-un curs mai puțin convențional, prezentat pe larg de autorul lui în publicația de popularizare a științei The Conversation. Scopul cursului, după cum susține cel care îl predă, este să răspundă unor nevoi exprimate chiar de cei care se ocupă în profunzime de studiul spațiului.

Această inițiativă academică, numită “Explorarea Spațiului: Spre o societate care călătorește în Cosmos”, îi aparține lui Joshua D. Ambrosius, profesor de științe politice de la University of Dayton, instituție catolică de învățământ superior din statul american Ohio. El spune că s-a hotărât să pună la punct un astfel de curs în urma succesului pe care l-a avut un articol al lui pe tema influenței religiei asupra sprijinului publicului american pentru politicile americane de explorare a spațiului.

Profesorul spune că acest curs, care se adresează studenților cu specializare în științe inginerești sau de afaceri, propune o abordare a studiului universului mai puțin bazată pe calcule și tehnologie și mai mult prin prisma științelor sociale: “Analizăm activitățile umanității cu privire la spațiu din perspectiva politicii, economiei și sociologiei. Există, de fapt, subdomenii recunoscute precum astropolitica, economia spațiului sau astrosociologia”. 

  • Cursul include, între altele, un proiect de grup în care studenții discută cum ar urma să răspundă umanitatea în cazul descoperirii unor formă de viață extraterestră, problemele finanțării NASA, cele legate de volumul tot mai mare de deșeuri spațiale, dar și chestiuni legate de religie, pornind de la faptul că tinerii recrutați pentru activități legate de spațiu sunt îndemnați să se gândească la menirea lor supremă.

Dacă umanitatea ar fi să devină o specie cu adevărat interplanetară, “educația spațială ar trebui să meargă dincolo de elemente tehnice legate de acest obiectiv. Ar trebui să ia în calcul și preocupările sociale, legale și atice care vor apărea în momentul în care vom ajunge acolo”, scrie autorul.

El face trimitere la declarații recente ale lui Carl Starr, managerul Telescopului Spațial James Webb, care a observat, pe de o parte, că absolvenții de facultate care se angajează în domeniu au competențe tehnice, dar nu prea cunosc probleme legate de istorie sau politică, iar pe de altă parte au o problemă în a comunica eficient, scopul cursului fiind să acopere aceste neajunsuri.

Foto: © Andrey Armyagov | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Facultatea de Drept va înainta Rectorului Universității din București propunerea de exmatriculare a 45 de studenți din anul I / Începând cu sesiunea din vara anului 2021, examenele și colocviile din toate programele de studii de la Drept se vor desfășura față în față

Consiliul Facultății de Drept și Decanul Facultății de Drept a Universității din București vor înainta Rectorului Universității din București propunerea de exmatriculare a 45 de studenți din anul I, a…
Vezi articolul

EXCLUSIV Activitatea CNATDCU a fost blocată când au apărut situații sensibile “ale unor personalități politice actuale”. Acest Consiliu nu poate fi controlat politic – Reacție dură a vicepreședinților instituției-cheie în soluționarea plagiatelor, Mircea Dumitru, Marius Andruh și Dorel Banabic, la acuzațiile și ironiile lansate de ministrul Sorin Cîmpeanu

Reacție fără precedent a vicepreședinților instituției-cheie care soluționează plagiatele, la ironiile și acuzațiile ministrului Sorin Cîmpeanu care își susține ideea de-a desființa CNATDCU spunând că “MIT nu are nici cea…
Vezi articolul

Descentralizarea deciziei privind cursurile online și față în față va merge “la nivel de profesor” în cadrul Universității Babeș-Bolyai / Unele facultăți nu fac nimic online, pragul stabilit la nivel central este de maxim 45% – rectorul Daniel David

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca descentralizează decizia privind desfășurarea cursurilor față în față sau online până la nivel de profesor, nu doar la nivel de facultate sau program de studii, a…
Vezi articolul

Rectorul Daniel David: Universitatea Babeș-Bolyai este “de acord cu renunțarea” la titlul de doctor, dar “cu anumite condiții” – să fie recunoscută problema de integritate academică și să existe implicații administrative / Comisia care preia parțial atribuțiile CNATDCU “este prea dependentă de universități”

Noua Comisie care va prelua o parte dintre atribuțiile CNATDCU, potrivit proiectelor noilor legi ale educației, “este prea dependentă de universități și nu are nicio funcție puternică de control a…
Vezi articolul

Daniel David, rectorul Universității Babeș Bolyai, despre proiectul legii învățământului universitar, varianta Deca: Lucrurile arată bine, acceptabil, legea este bine conectată cu reformele europene / Cere Parlamentului decuplarea legilor și adoptarea mai rapidă a celei pentru universități

Rectorul Universității Babeș Bolyai de la Cluj-Napoca a declarat că, din perspectiva universității pe care o reprezintă „lucrurile arată bine, acceptabil” în privința proiectului de lege a învățământului superior. Profesorul…
Vezi articolul