Elevii de primară din aproape jumătate din teritoriul Franței nu mai sunt obligați să poate mască la școală, pe fondul incidenței scăzute determinate de vaccinare

447 de vizualizări
Foto © Niccolo Pontigia | Dreamstime.com
Scăderea majoră a incidenței Covid-19 în aproape jumătate din teritoriul Franței, țară cu o rată de vaccinare foarte ridicată, a determinat autoritățile să elimine chiar și obligativitatea măștii pentru o parte dintre elevii din acele regiuni, potrivit Radio France Internationale. Elevii de școală primară din 47 din totalul de 101 de departamente ale Franței, unde incidența a scăzut la sub 50 de cazuri per 100.000 de locuitori, nu mai trebuie să poarte mască în timpul școlii.

Aceste diviziuni teritoriale aplică, astfel, cel mai lejer protocol de combatere a Covid-19. Dar în școlile respective elevii de vârste mai mari, precum și profesorii au în continuare obligația să poarte mască, lucru cerut și de sindicate, care invocă “lipsa de coerență” în administrarea crizei sanitare în școli.

Reclamațiile sindicatelor se fac auzite deși în școlile franceze au fost administrate, până acum, circa 300.000 de teste săptămânal, sindicatul Snuipp-FSU apreciind că este nevoie de 20 de ori mai multe. Organizația cere distribuirea masivă de teste de salivă, pentru a acoperi nevoile a circa 6 milioane de elevi de școală primară.

Potrivit sursei citate, în 10 departamente e aplicat un proiect pilot ce ar putea duce la modificarea regulii potrivit căreia, la apariția unui caz de Covid-19 într-o clasă, acea clasă trebuie să se închidă. Prin acel program, clasele nu ar mai urma să se închidă automat, ci elevii ar urma să fie testați, doar cei pozitivi urmând să fie izolați.

Potrivit Centrului European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor, 82% din populația adultă a Franței s-a vaccinat.

Foto: © Niccolo Pontigia | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

La Matematică și Științe ale naturii, elevii trebuie implicați direct în procesul de învățare, nu prin simpla observare a experimentelor efectuate de învățător sau prin observare de imagini – scrisoare metodică pentru învățători

La Matematică și Științe ale naturii, învățarea trebuie să fie abordată din perspectiva implicării directe a elevului, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Brașov. Este vorba despre recomandările pentru dezvoltarea…
Vezi articolul

BREAKING Csaba Asztalos, președintele CNCD, despre examenul suplimentar de admitere la liceu: Principiul egalității nu este respectat, iar școala trebuie să ridice toți elevii la un anumit standard, nu să polarizeze / Pentru ceilalți 40% dintre elevi nu ne interesează dacă urmează specializarea care li se potrivește, ei sunt second-hand?

Ce se întâmplă cu elevii care vor intra pe baza repartizării computerizate, pe cele 40% locuri la un profil de liceu, rămase în urma examenului de admitere propus prin proiectul…
Vezi articolul

Școală digitalizată sau înapoi 100% la cretă și hârtie? Ministrul Sorin Cîmpeanu și consilierul prezidențial Ligia Deca vor anunța marți, de la 15:00, cum arată școala după pandemie, la dezbaterea Edupedu.ro – World Vision România

Școala românească va ieși din marea criză pandemică cu un upgrade pentru copii sau reculul va fi atât de puternic, încât tehnologia va fi complet abandonată? Ce rămâne din școala…
Vezi articolul

EXCLUSIV Familia și prietenii sunt principalii „consultanți” pentru alegerea liceului ai elevilor care au terminat acum clasa a VIII-a, în București, arată raportul CMBRAE 2023. Sfaturile consilierilor școlari, pe ultimul loc

Elevii care termină gimnaziul preferă să se consulte cu familia și prietenii atunci când își aleg liceul, arată Studiul privind opțiunile școlare și profesionale ale elevilor din clasele a VIII-a,…
Vezi articolul