Elevii din clasele a XII-a de la Colegiul „Gheorghe Lazăr” din București vor face doar materiile de Bac cu prezență fizică în programul de pilotare aprobat de minister. Director: „Celelalte ore care pe copii nu îi interesează, că nu dau examene la ele, vor fi făcute online” / În semestrul II fac doar pregătire pentru examen

17.873 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Elevii din clasele a XII-a, de la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din Capitală, vor merge la școală doar pentru materiile de Bac, instituția de învățământ fiind inclusă în programul de pilotare aprobat de Ministerul Educației. Pentru aceiași elevi din clasele a XII-a, semestrul I va avea 20 de săptămâni, iar semestrul al II-lea, 14 săptămâni, potrivit Ordinului privind aprobarea programului școală-pilot pentru Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”.

Directoarea Colegiului Național ”Gheorghe Lazăr”, Ionela Neagoe, a declarat pentru Agerpres cum vor fi organizate materiile: „În semestrul al doilea vom face exclusiv materiile de examen (n.r. – bacalaureat). În semestrul întâi şi şase săptămâni din semestrul al doilea noi concentrăm materia din clasa a XII-a ca să o parcurgem toată la toate materiile. Practic, în luna martie vom finaliza materia de clasa a XII-a”.

În privința materiilor care nu se dau la examenul de Bacalaureat, Ionela Neagoe a precizat că: „Celelalte ore care pe copii nu îi interesează, că nu dau examene la ele, vor fi făcute online, cu o modalitate de evaluare astfel încât să putem să le încheiem media şi astfel încât să le asigurăm competenţele necesare pentru societate”.

Directoarea Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” a mai spus că în semestrul I se urmărește ca elevii să nu fie stresați și că în semestrul al II-lea vor veni doar trei zile pe săptămână la școală: „Primul semestru vom avea prezenţă fizică şi prezenţă online, adică ideal este să fie mai puţin stresaţi şi cu mai multă lejeritate în a învăţa. (…) Un alt câştig ar fi că în semestrul doi ei nu vor mai fi fizic decât trei zile la şcoală pe săptămână şi două online”.

6 școli pilot vor funcționa anul acesta, din care una este din mediul rural și una privată. Acestea sunt:

  1. Colegiul Național Gheorghe Lazăr din București;
  2. Școala Gimnazială Dimitrie Cantemir din municipiul Baia Mare;
  3. Școala Gimnazială nr. 1 din localitatea Curcani, județul Călărași;
  4. Școala Gimnazială Ion Neculce din municipiul Iași;
  5. Școala Gimnazială Româno-Finlandeză ERI din municipiul Sibiu;
  6. Școala Gimnazială Gheorghe Vernescu din municipiul Râmnicu Sărat, județul Buzău.

Secretarul de stat Radu Szekely a declarat, ieri, într-un interviu pentru Edupedu.ro, ca acesta este „cel mai îndrăzneț proiect care se pilotează” dintre cele 6 lansate.

Edupedu.ro: Care este cel mai îndrăzneț proiect care se pilotează, există vreo propunere care v-a atras atenția în mod deosebit și care ar putea fi după aceea “scalată” la nivelul întregului sistem de învățământ?

Radu Szekely: Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București. E cel mai curajos pentru că regândește modul în care se organizează învățarea la clasa a XII-a. Ei au vrut să înceapă de sus în jos, de la a XII-a să o ducă spre a XI-a, a X-a, a IX-a, în condițiile în care toate celelalte școli încep cu primul an din ciclu.

„Lazăr” a început cu a XII-a și vrea să modifice programa și planul-cadru în așa fel încât în primul semestru să se predea mai mult alte discipline decât cele de Bacalaureat și de examene la facultate, acolo unde e cazul, iar în al doilea semestru se concentreze orele pe disciplinele acelea. Nu e o mare revoluție din punct de vedere real pentru că oricum asta se întâmplă, însă ce face această școală este că regândește inclusiv normele didactice și încadrarea profesorilor, ceea ce e o pilotare semnificativă pentru că vom vedea dacă profesorii sunt de acord și cum reacționează la ideea de a avea mai multe ore în toamnă și mai puține în primăvară și invers.

Adică o distribuție inegală a normelor didactice pe săptămâni, pe semestre și va fi foarte important și pentru noi să monitorizăm și să vedem dacă funcționează bine atunci să putem extinde și la nivelul țării. Crește foarte mult la Liceul „Gheorghe Lazăr” și numărul orelor opționale la alegerea elevilor, nu a școlii. Adică o să includă în planul-cadru discipline și ore care nu sunt prevăzute în momentul de față în planul-cadru pentru a fi predate de profesori.

Edupedu.ro: Cum se va face asta, prin reducerea trunchiului comun?

Radu Szekely: Prin modificarea trunchiului comun. Programa școlară în momentul de față acoperă 75% din orele pe o disciplină. Restul de 25 sunt la dispoziția profesorului și școala a solicitat prin pilot să poată redistribui orele acelea pentru a face discipline opționale, la alegerea elevilor.”

În Ordinul privind aprobarea programului școală-pilot pentru Colegiul Național “Gheorghe Lazăr” din București sunt următoarele derogări:

1. derogare de la prevederile art. 9 alin. (3) și art. 11 alin. (3) din Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările și completările ulterioare, astfel încât programul de studiu să poată fi organizat în conformitate cu nevoile identificate (semestrul I — 20 de săptămâni, semestrul al II-lea — 14 săptămâni), menținând numărul minim de săptămâni/an și numărul minim de ore pe disciplină, și programul de studiu să poată fi organizat în alternanță cu prezență fizică și prezență online; 

2. derogare de la prevederile Ordinului ministrului educației, cercetării și inovării nr. 3.410/2009 privind aprobarea planurilor- cadru de învățământ pentru clasele a IX-a—a XII-a, filierele teoretică și vocațională, cursuri de zi, astfel încât unitatea de învățământ să poată aplica planuri-cadru, să elaboreze la nivelul unității de învățământ programe personalizate și să stabilească numărul de ore din trunchiul comun și curriculumul diferențiat, menținând numărul minim de săptămâni/an școlar, cu respectarea obiectivelor curriculare de învățare specifice ciclului. 

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Bacalaureat 2022 începe pe 6 iunie cu proba de limba română oral. Probele scrise încep pe 20 iunie. Calendarul examenului

10 comments
  1. Pai daca restul materiilor le fac online înseamnă că materiile de examen sunt concentrate în 2-3 zile iar restul sunt așa de număr, că online e o mare porcărie. Atunci daca profesorii care nu sunt importanți că materii și fac online și stau degeaba(s-ar putea sa nici nu facă orele) să fie plătiți că atare adică jumate de normă. Nu înțeleg daca toți au același salariu de ce sunt pusi la munca doar cei cu materie de examen? Ceilalți dorm la ore. Se dau note cat mai mari sa nu supere elevul și să nu aibă de obiectat că nu a făcut ora. Cine din ISJ București a fost atât de…..să aprobe acest mod de predare? Când termină 12 clase nu știu nimic din celelalte discipline. Sunt pur și simplu roboti axați pe un timp de materie. Se minunează cand alții mai au cunoștințe despre altceva decât materiile de examen. Cultura generala nu trebuie sa fie axată pe trei materii. La final ar trebui dat examen din toate materiile, cam cum fac cei de clasele a IV. In cadrul examenului să fie subiecte din toate materiile. Lucruri esențiale, nu de amănunt. Cei ce vor sa studieze aprofundat urmează facultăți de profil.

  2. “Trei zile la scoala pe saptamana”… unde o fi terminat scoala cel ce scrie articolul… ca e varza la limba romana. Speram ca elevii despre care scrie sa cunoasca mai bine limba romana. Edupedu ar trebui sa mai perie articolele
    d.p.d.v. lingvistic ca publica despre educatie !!!

  3. Este prima recunoastere publica a esecului numit scoala romaneasca. Practic, deja e de la sine inteles ca elevii ocupati sa fie “salvati” de materii inutile.
    Efortul de a face scoala utila elevilor, ca intreg, este practic abandonat. Admite si directorul de liceu ca mersul la scoala e degeaba in afara acelor materii, utile si ele doar din cauza examenelor, ca altfel le-ar ocoli si pe alea, probabil.

  4. Pe lângă faptul ca aceasta politica este complet nedreapta fata de colegii din alte licee, care vor fi nevoiti sa invete efectiv ca boii multe lucruri inutile, numai si numai ca profesorii care predau materii care nu se dau la bac, sa arate ca sunt zmeii zmeilor,mai apare o inadvertenta majora (dar sunt sigur ca va fi usor rezolvata de directiunea liceului care se pare ca tine cu elevii, ceea ce nu se poate spune despre situatiile intalnite in alte licee). Este vorba bineinteles de orar. Deci sa fiu mai clar. Daca elevii au intr-o zi la prima ora matematica care se da la bac (deci vin la scoală) iar apoi la a doua ora au o materie care nu se da la bac (deci care se va face online), va trebui sa de fuga acasă pentru online ? Iar daca a treia ora au limba romana, vor trebui sa vina repejor din nou la scoală ? Iar daca a patra ora va fi din nou ceva ce nu se da la bac, vor merge din nou urgent acasă pentru ora online ? Si tot asa, zi de zi, ora de ora, luna de luna ? Ba la scoală pentru ore live ba acasă pentru ore online ? Nu va fi cam prea obositor pentru elevi ? In ultimul rand, încep sa fiu putin invidios pentru profesorii de la Liceul Lazar . . . Sa inteleg ca acei profesori care predau materii care nu se cer la bac, vor lua vacanta din februarie ? ? ? Yuupppi . . . Vreau si eu asa !!!

  5. Pai ceilalți profesori ” cei care nu contează” sa fie plătiți corespunzător. Nu? Alta tâmpenie din România educata, marca Johannes.

  6. Centrarea asta pe examen e cel putin ciudata.

    Iar CV-ul dnei. directoare ma face sa ridic o spranceana: specialista in metode psihologice cosmetice (analiza tranzactionala, NLP), dupa cum este formatat CV-ul am niste dubii ca are “competentele informatice” de care vorbeste, mai vad si o tendinta de a da bine. Ma intreb cati romani vorbesc franceza la nivelul unui nativ? Poate doamna isi face concediile la Paris … :).

    >> cel mai îndrăzneț proiect (?!)
    Aparent proiectul asta pilot este tot cosmetic. Au umblat la planul cadru. Au schimbat si altceva? Ideal? Viziune? Valori? Dar astea sunt prea profunde, suntem in Romania, nu in Germania sau Singapore …

  7. Si pana acum mulți elevi de la colegiile de top din capitala nu mai mergeau la școală în semestrul 2. Își luau scutire medicala și stateau acasă sa învețe pt bac și facultate.

  8. Abordarea asta ne arata o realitate clara,sunt multe discipline inutile(religie,ed.tehnologica,lb.latina,ed.sociala,….)elevi stresati multe ore in orar,profesori fericiti ca au serviciu ,fara activitate.Invatamant centrat pe elev.

  9. Nu e corect! Noi ceilalți trebuie sa stam 6 ore în bănci și sa facem toate materiile, care oricum nu ne interesează și ne evaluează de crapam. Ca sa nu mai zic de admiterea la facultate..ei vor avea mult avans în fata noastră…pt ca se vor pregăti temeinic în timp ce noi învățăm exact chestiile pe care ei le “vor face ” în online. Este injust, discriminatoriu și abia aștept sa scap de sistemul vostru jalnic de învățământ !

  10. Este înjust ca anumiți elevi să facă doar materiile de bacalaureat, pe când toți ceilalți vor fi dezavantajati categoric. Se încalcă principiul egalității de șanse și cred că este discriminatoriu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Deschiderea școlilor

Sorin Cîmpeanu anunță că sunt 1.140 de elevi ucraineni înscrişi în şcolile din România, pe curriculum românesc, ca audienţi. Guvernul va modifica Legea educației pentru ca elevi ucraineni de clasa a VIII-a să poată intra la liceu fără examen: copii de la Şcoala de balet din Kiev vor să continue la Liceul Capsali, în clasa a IX-a

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţă că numărul elevilor ucraineni audienţi în şcolile din România, pe curriculum românesc, va fi de 1.140  la începutul săptămânii viitoare, dintr-un total de aproape 34.000…
Vezi articolul

Înregistrări cu învățătorul PNL de la Iași, care și-ar fi aranjat votul ca să nu fie dat afară din școală. Consiliul de Administrație a decis sancțiune 15% din salariu pentru Constantin Șerban, acuzat că bate și terorizează elevii

Sancțiune cu scăderea a 15% din salariu este tot ce a primit ca pedeapsă din partea Consiliului de Administrație al școlii „Mihai Codreanu” din Iași învățătorul Constantin Șerban, consilier județean…
Vezi articolul