Posibila eliminare a specializării de învățător, prevăzută în proiectul legilor educației, este criticată de mai multe asociații ale elevilor: „Solicităm Ministerului Educației să instituie reforme care să vină cu adevărat în sprijinul elevilor și al cadrelor didactic”

4.134 de vizualizări
Foto: © Luminastock | Dreamstime.com
Eliminarea posibilității ca liceele pedagogice să formeze învățători este criticată de mai multe asociații ale elevilor, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. „Considerăm că prin eliminarea acestei specializări, calitatea învățământului primar va fi afectată, iar profesia de învățător, respectiv profesor va deveni mai puțin motivantă pentru elevi”, se arată în comunicat.

Este vorba despre următoarele asociații: Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociația Elevilor din Timiș (AETM), Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Elevilor din Bacău (AEBC).

Edupedu.ro a scris că liceele pedagogice nu vor mai putea forma învățători pentru prima dată de la înființarea acestora, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar.

Conform comunicatului, elevii sprijină petiția celor 29 de licee pedagogice pentru reintegrarea specializării de învățător în Legea Educației: „Susținem petiția online organizată de cele 29 de licee pedagogice din țară în privința reintegrării specializării învățător în Legea educației și solicităm Ministerului Educației să instituie reforme care să vină cu adevărat în sprijinul elevilor și al cadrelor didactice”.

„Considerăm că cei 4 ani de studiu din cadrul profilului pedagogic pregătesc elevii pentru catedra învățământului primar într-un mod mult mai eficient spre deosebire de studiile universitare, care au o durată de 3 ani și de-a lungul cărora numărul orelor de practică de specialitate este cu mult mai mic față de cel prevăzut de profilul liceal”, sunt de părere elevii.

Redăm comunicatul integral al elevilor:

Ref: “Reformă” în educație prin desființarea specializării de învățător-educatoare a profilului pedagogic!

Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociația Elevilor din Timiș (AETM), Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Elevilor din Bacău (AEBC) critică propunerea Ministerului Educației de a elimina specializarea de învățător-educatoare! Specializarea ce a format de-a lungul timpului cei mai pregătiți învățători conform rezultatelor examenului de titularizare.

Considerăm că cei 4 ani de studiu din cadrul profilului pedagogic pregătesc elevii pentru catedra învățământului primar într-un mod mult mai eficient spre deosebire de studiile universitare, care au o durată de 3 ani și de-a lungul cărora numărul orelor de practică de specialitate este cu mult mai mic față de cel prevăzut de profilul liceal. Totodată, prin intermediul acestui profil, elevii au oportunitatea de a fi formați de la o vârstă fragedă pentru a dobândi competențele necesare unui cadru didactic, având ocazia de a asimila cunoștințele la o vârstă optimă învățării.

Rezultatele examenului de titularizare, necesar pentru a deveni dascăl, s-au plasat în top în rândul absolvenților de profil pedagogic de-a lungul timpului în raport cu cele ale absolvenților universitari care nu au urmat acest profil liceal, fapt ce confirmă complexitatea profilului.

La nivel local, în județul Vâlcea, specializarea învățător-educatoare se regăsește în cadrul Colegiului Național de Informatică “Matei Basarab”, iar desființarea acesteia ar reprezenta un pas înapoi atât pentru elevii colegiului, cât și pentru cadrele didactice de profil. De zeci de ani, profilul a format mii de învățători competenți, atât prin intermediul orelor de practică pedagogică la școlile primare și grădinițe, cât și prin intermediul disciplinelor metodologice, lucru ce a făcut întotdeauna diferența între absolvenții profilului pedagogic și cei care au urmat studii universitare în acest domeniu.

Profilul pedagogic reușește prin specializarea învățător-educatoare să ofere sistemului de educație cadre didactice formate cu o înaltă pregătire pedagogică și psihologică care se pregătesc încă din adolescență pentru a urma profesia de dascăl și care prin practica desfășurată în cadrul unităților de învățământ primar și preșcolar dobândesc cunoștințe extrem de folositoare în viitoarea carieră.

Astfel, considerăm că prin eliminarea acestei specializări, calitatea învățământului primar va fi afectată, iar profesia de învățător, respectiv profesor va deveni mai puțin motivantă pentru elevi.

Pe această cale, susținem petiția online organizată de cele 29 de licee pedagogice din țară în privința reintegrării specializării învățător în Legea educației și solicităm Ministerului Educației să instituie reforme care să vină cu adevărat în sprijinul elevilor și al cadrelor didactice!

Foto: © Luminastock | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Scrisoare deschisă semnată de 29 de licee pedagogice către Președinte, Parlament și Ministerul Educației să nu desființeze specializarea de învățător de la aceste școli
Liceele pedagogice nu vor mai putea forma învățători pentru prima dată de la înființarea acestora, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar – surse
Peste 20 de mii de semnături în 5 zile pentru petiția prin care zeci de licee pedagogice cer Ministerului Educației, Parlamentului și Președintelui să nu desființeze specializarea de învățător de la aceste școli
“Liceele pedagogice în pericol?” Președintele asociației acestor școli semnalează o posibilă desființare a formării de învățători și educatoare prin colegiile sau liceele pedagogice, în proiectul revizuit al viitoarei legi a învățământului


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatele din educație au solicitat o întâlnire de urgență cu liderii partidelor din coaliția de guvernare, în urmă cu două săptămâni, pentru soluții la „efectele dezastruoase” ale Legii Bolojan. Niciun răspuns până acum – surse

Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Națională Sindicală „Mater” au solicitat conducerilor partidelor politice din coaliția de guvernare, PNL, PSD și USR, o…
Vezi articolul

Mi se pare aberantă propoziția „se caută resurse” pentru majorările salariale ale profesorilor de la 1 ianuarie 2024, spune Mircea Miclea: Trebuie să aloci resurse cu prioritate, altfel nu vom mai avea educație în viitor

„Mie mi se pare aberantă propoziția asta „se caută resurse”, ca și cum guvernanții ar face o favoare acestei societăți, acestei țări și cadrelor didactice”, a spus profesorul Mircea Miclea,…
Vezi articolul

Un cadru didactic poate fi numit coordonator pentru proiecte educaționale europene de către director, în școlile cu mai mult de 3 proiecte ale UE, anunță Ministerul Educației. Versiunea finală a proiectului de ROFUIP a fost trimisă la Monitorul Oficial

Directorii școlilor și liceelor în care se derulează mai mult de 3 programe ale Uniunii Europene (UE) în domeniul educației vor putea desemna un cadru didactic coordonator pentru proiecte educaționale…
Vezi articolul

VIDEO Copiii se simt singuri și izolați la școală, profesorii nu îi întreabă și nu discută cu ei despre problemele personale, spune Alina Sava, expert în Educație al Băncii Mondiale. Diriginții vor avea rol central în programul de reducere a abandonului școlar, vor fi formați să devină „coacher” pentru clasele lor și vor introduce date în SIIIR pentru care vor fi plătiți

„Copiii, când au fost întrebați dacă discută despre problemele lor personale cu cineva din școală, ei au spus că nu, ceea ce este foarte greu. Ne-am dat seama că ei…
Vezi articolul