Este fraudă ca un copil să aibă 7-8 la clasă și 2 la examen, spune profesorul de Matematică Sorin Haiduc, după rezultatele de la Evaluarea Națională 2024 / Cătălin Zaman, profesor de Română: Cum a ajuns copilul acela în clasa a VIII-a să nu obțină o medie mai mare de 2? Ministerul a aruncat puțin sub preș ceea ce ar fi trebuit să scoată în evidență

4.054 de vizualizări
Foto: colaj Edupedu.ro / Proiectul Merito
Director al Colegiului Național „Preparandia – Dimitrie Ţichindeal” din Arad, profesorul de Matematică Sorin Haiduc, a făcut o analiză a rezultatelor de la școala sa și a celor de la nivel național în cadrul dezbaterii „Cronica Evaluării Naționale 2024”, organizată online de Casa Corpului Didactic Galați și Proiectul Merito, marți seara. Haiduc a catalogat drept „fraudă” comportamentul profesorilor care pun medii de 7-8 la clasă, iar la examenele naționale acei elevi iau nota 2 pe lucrare.

Ierarhia de admitere la liceu 2024 a fost publicată. Vezi pe ce poziție ești în județul tău – listă Model de fișă de înscriere, calendar de admitere la liceu și broșurile cu licee

„Este vorba de fraudă, pentru că este inacceptabil ca un profesor de Matematică, să spunem – și analiza aceasta trebuie neapărat făcută – la clasă să aibă copilul 8 și la examen să aibă 1,50 sau 2. Deci diferențele acestea sunt tragice, pentru că denotă o lipsă de profesionalism din partea profesorilor. Este inacceptabil să știi că acestea sunt tipurile de subiecte – hai să spunem că mergi direct doar pe rezolvarea de subiecte, doar pe pregătirea examenului – este absolut imposibil ca la clasă să aibă copilul o notă de 7-8, să zicem, și la examen să aibă 2. Deci analiza aceasta trebuie făcută și trebuie luate măsuri în consecință, trebuie găsite cauzele și găsite soluții”, a declarat profesorul.

Acesta a comentat astfel apelul făcut de profesorul Cătălin Zaman, în cadrul dezbaterii. Director la Școala Gimnazială „Învățător Nicolae Ispas” din Clondiru, județul Buzău, Zaman a solicitat Ministerului Educației să publice tranșele de medii și între nota 1 și nota 5, pentru că în statistica pusă la dispoziție se regăsesc doar mediile cumulate din intervalul 1-4,99, fără nicio defalcare mai strânsă.

„Din punctul meu de vedere, e un examen la care toți copii ar trebui să poată să obțină nota 5. Și ar trebui într-adevăr analizate bine de tot cauzele astea care duc la note. Pentru mine, notele între 4,5 și 5 – rotunjite înseamnă la clasă notă de 5 – să știți, deci copilul la clasă, la un test, dacă ar obține 4,80, ar obține notă de trecere. Nu? Ce se întâmplă cu copiii? Ministerul a publicat o statistică, dar iarăși a aruncat puțin sub preș ceea ce ar fi trebuit să scoată puțin în evidență. A publicat o statistică a notelor între 1 și 4,99. Dar câte din notele astea sunt între 1 și 2? Câte din notele astea sunt între 2 și 3? Adică ar fi interesant să vedem câte se situează între 1 și 3 sau între 1 și 2, pentru că acolo problema e tragică și ar trebui identificate cauzele. (…) Cum a ajuns copilul acela în clasa a VIII-a să nu obțină o medie mai mare de 2? Adică ocolim cumva. Mi se pare că aruncăm în față procentul ăsta de 75% care a obținut note peste 5 și încercăm să ocolim adevăratele probleme care se ascund în spatele notelor sub 5”, a spus Cătălin Zaman.

Dezbaterea integrală poate fi urmărită aici:

 


12 comments
  1. Copiii solicita pe buna dreptate o recorectare, ei nu sunt profesori pentru a se putea evalua corect. În cazul copilului meu diferența în minus de 0,70 puncte (care nu îl afectează decât emoțional), mă face să mă întreb cât de pregătiți au fost patru profesori. Ei si-au luat banii și au plecat liniștiți acasă, iar eu trebuie sa ii explic copilului ca lumea nu este chiar atat de dreaptă asa cum l-am educat eu!

  2. Mai jos sunt mediile obținute de elevii de la școala unde predă dl profesor Zaman. Dacă le analizăm din perspectiva spuselor sale, e mare ipocrizia dumnealui…
    1 BZ10431764 4.45 – – 3.00 – – – – – – 3.72
    2 BZ8707106 5.80 – – 4.10 – – – – – – 4.95
    3 BZ8707480 8.60 – – 8.05 – – – – – – 8.32
    4 BZ9115282 8.75 – – 8.00 – – – – – – 8.37
    5 BZ9126464 5.05 – – 5.00 – – – – – – 5.02
    6 BZ9126842 6.60 – – 4.00 – – – – – – 5.30
    7 BZ9127257 6.15 – – 6.65 – – – – – – 6.40
    8 BZ9128023 4.05 – – 5.50 – – – – – – 4.77
    9 BZ9514051 4.85 – – 2.50 – – – – – – 3

  3. Evaluarea de anul acesta a fost una mizerabila. Nu vad legal în calitate de părinte și copil sa completezi o declarație cum ca nota de la contestație poate fi mai mica… Pai de aceea se contesta pentru a primi dacă e cazul mai mult sau a rămâne la fel. Tu ca profesor evaluezi capacitatea de discernământ și modul de calcul a altui profesor pentru ca lucrarea e deja corectata și cu siguranta ai acces la notele anterioare. Și cred ca școlile generale au un interes sa trimită copii către învățământul profesional/dual pentru ca este promovat și încurajat acesta în detrimentul învățământului liceal.

  4. sa vă fie rușine pentru subiectivismul de care ați dat dovadă și bătaia de joc la adresa copiilor.Cum se face că în urma contestațiilor doar anumitor copii li s-auarit notele,unele îndesate de-a dreptul.Altora li s-au scăzut cu câteva sutimi,sutime de care atârnă viitorul lor.Nu cred că cineva face contestație daca nu știe că a făcut mai mult.V-ati bătut joc prin acest examen,o mare mizerie .

    1. Ba da, copiii fac contestație și fără să știe dacă merită mai mult, doar în speranța că la contestații vor fi mai indulgenți corectorii. Dacă sutimile lipsă le-au stricat viitorul, puteau să rămână la nota inițială, cu care intrau la liceul dorit. Sau lipseau deja niște sutimi și din acea notă?

      1. Copiii solicita pe buna dreptate o recorectare, ei nu sunt profesori pentru a se putea evalua corect. În cazul copilului meu diferența în minus de 0,70 puncte (care nu îl afectează decât emoțional), mă face să mă întreb cât de pregătiți au fost patru profesori. Ei si-au luat banii și au plecat liniștiți acasă, iar eu trebuie sa ii explic copilului ca lumea nu este chiar atat de dreaptă asa cum l-am educat eu!

      2. un copil care merge la olimpiada din clasa 5-a ,cu meditații și teste peste teste date,își poate evalua cat de cat lucrarea,dacă la l.romana lucrarea lui e peste 9,,20,la en primește 8,5 cred că e îndreptățit să conteste nota fara să știe că următorii 2 corectori pot să-i mai scadă câteva sutimi,că d nu le place eu știu ce.Daca o lucrare de 8,5 nu merita un punctaj mai mare ,cum poate un ,8 să fie mărite cu un punct.

  5. Oricine poate avea o zi rea dar patru ani buni. Deci Zaman să mai tacă din gură, îi dați prea multă apă la moară și spune doar prostii.

    PS O colegă a fost la bacalaureat la o probă, le-a venit un candidat care făcuse insolație cu o zi înainte și nu-și revenise încă, a suferit fizic două ore și într-una a scris ce a putut, pentru că a insistat că rămâne la probă și nu merge la cabinetul medical. Cam ce notă ar lua oare elevul respectiv? Sigur nu cea mai bună pe care-ar fi obținut-o în mod normal. Dar hai să punem etichete, ne pricepem, nu, d-le Zaman? Că doar edupedu-ți cântă-n strună.

  6. Cauzele problemei sunt simple: “finanțarea per capita”, școlile primesc bani în funcție de numărul de elevi și de aceea unt presiuni mari să treacă toții clasa, așa ajung elevi ce nu știu să citească sau cât fac 2+2 în clasa a VIII-a și mai departe la liceu. Directorii și inspectorii fac tot timpul presiuni că se desființează clasele sau școlile, ”nu vă jucați cu posturile voastre” e amenințarea unei directoare când a auzit în cancelarie că un prof de mate vrea să lase 7 elevi corigenți. Părinții la fel fac tot felul de presiuni și amenințări cu plângeri al ISJ (vezi ce a pățit și profa de mate de la Sinaia anul trecut) iar elevii au atâtea drepturi în Statutul elevului (chiar și să conteste notele și să îi ceară explicații profesorului) încât e aproape imposibil să lași un elev repetent. Și așa ajung la Evaluarea Națională unde se fac de râs.

    1. dar un copil cu 9,70 să i se scadă nota la purtare pentru a nu lua premiu,pentru ca alții să fie încoronați.Ce părere aveți?

      1. Dacă e bully-ul școlii și/sau dă foc la caietele colegilor, își împinge colegii pe scări, bagă cuțitul în cineva etc – poate să aibă și 10, trebuie exmatriculat! Sunt prea mult căutați în coarne, unii au impresia să dacă acasă părinții le suportă toate tâmpeniile, asta li se cuvine și la școală!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Practica didactică în România nu reflectă obiectivele de învățare din curriculumul național, carierei didactice îi lipsesc trăsături-cheie ale unei profesii cu înaltă calificare, evaluarea competențelor profesionale nu se bazează suficient pe dovezi – raport-diagnostic al OCDE

Obiectivele curriculumului bazat pe competențe nu este reflectat nici acum în practica didactică, în condițiile în care au existat formări în domeniu, potrivit raportului-diagnostic realizat de Organizația pentru Cooperare și…
Vezi articolul

Ce se va întâmpla cu BAC-ul și Evaluarea Națională, dacă sunt mulți elevi care nu au participat la școala online? Cîmpeanu: Nu aș merge până la echivalare cu mediile. Dacă va fi nevoie vom putea avea și o sesiune suplimentară

Ministrul Educației spune că nu ar apela la echivalarea examenelor naționale cu mediile, ci ar face doar “măsuri de flexibilizare a modului de evaluare, în interesul elevilor”. Cîmpeanu a declarat…
Vezi articolul

Noul clasament al universităților Times Higher 2021 pe domenii de studiu: universitățile românești, departe de elita lumii. Babeș-Bolyai are cea mai puternică prezență și e singura din România la Educație și Psihologie. Nicio universitate românească la Drept

Universitățile românești au o performanță modestă în noile clasamente ale instituțiilor de învățământ superior din lume, după domenii de studiu, date miercuri publicității de Times Higher Education, unul dintre principalii…
Vezi articolul