Etica și predarea ei în școală – conferință națională a profesorilor de Filosofie, organizată la Universitatea din București

427 de vizualizări
Educația religioasă, care se face de la clasa pregătitoare și până la a XII-a cu o oră de Religie pe săptămână, include numeroase subiecte etice. Programele școlare prevăd problematica morală ca element de studiu încă din școala primară, în cadrul educației civice. Etica și predarea ei în învățământul preuniversitar este tema primei conferințe naționale a profesorilor de Filosofie, care se desfășoară vineri și sâmbătă la Facultatea de Filosofie a Universității din București.

Menirea filosofiei în școli, la diferite vârste și ca parte în diverse educații, nu este să formeze viitori filosofi, ci să ajute la îmbunătățirea abilităților de gândire, să contribuie la dezvoltarea morală a tinerilor, explică Facultatea de Filosofie a Universității din București.

Instituția anunță că găzduiește, pe 26 -27 octombrie 2018, Conferința Națională a Profesorilor de Filosofie. Tema evenimentului: “Etica și predarea ei în învățământul preuniversitar”.

Scopul conferinței este realizarea unui schimb de bune practici și experiențe în abordarea problemelor etice în diferite contexte ale predării/învățării (filosofic, civic, social etc.) în ciclurile de învățământ primar, gimnazial și liceal.

Potrivit programelor școlare actuale, problematica morală nu se studiază doar în ultimul an de liceu, ca parte a filosofiei, ci se regăsește, atât la nivelul competențelor specifice, cât și al conținuturilor propuse, și în școala primară, în cadrul educației civice, și în gimnaziu, educația socială fiind axată preponderent pe chestiuni de morală.

În plus, educația religioasă, practicată în toate ciclurile învățământului preuniversitar, include numeroase subiecte etice. Iar în literatură, istorie și chiar în științe apar frecvent probleme de etică.

Cu toate acestea, legătura dintre civic și social, pe de o parte, și filosofie, pe de altă parte, constituie un subiect nefamiliar și oarecum esoteric în învățământul primar și gimnazial, atât pentru elevi, cât și pentru profesori, absolvenții facultăților de filosofie predând, de regulă, doar logică și filosofie, și numai întâmplător educație socială sau civică”, se arată în comunicatul Facultății de Filosofie.

Citește toate detaliile despre eveniment, pe site-ul Facultății de Filosofie

Îți plac informațiile pe care le găsești la noi? Susține Edupedu.ro!
Become a Patron!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Oana Fotache Dubălaru, decan al Facultății de Litere din București, despre curriculum la decizia elevului din oferta școlii: Elevii la 18 ani au drept de vot, conduc mașina, călătoresc singuri, dar iată că nu avem încredere în ei să își aleagă niște ore

Elevii de liceu au nevoie să le fie acordată mai multă încredere că vor alege opționale potrivite pentru parcursul lor educațional, a declarat Oana Fotache Dubălaru, decan al Facultății de…
Vezi articolul

Paralelă între „Lecția despre cub” a lui Nichita Stănescu și desființarea specializării de învățător de la liceele pedagogice, făcută de președintele Asociației liceelor de profil, Mircea Bertea

Posibila desființare a specializării de învățător din liceele pedagogice a fost comparată cu „Lecția despre cub” a lui Nichita Stănescu de către Mircea Bertea, președintele Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi…
Vezi articolul

Tăierea la jumătate a tarifului pentru plata cu ora a doctoranzilor care predau la Universitatea din București, refuzată de o doctorandă: Nu am semnat anexa. Mă prezint la seminar și voi preda așa cum scrie în contract / Aștept o decizie în scris, ca să încep acțiunea în instanță

Doctoranda Anelise Salan predă în continuare la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, deși a refuzat să semneze actul adițional la contractul pentru plata cu…
Vezi articolul