Etica și predarea ei în școală – conferință națională a profesorilor de Filosofie, organizată la Universitatea din București

413 vizualizări
Educația religioasă, care se face de la clasa pregătitoare și până la a XII-a cu o oră de Religie pe săptămână, include numeroase subiecte etice. Programele școlare prevăd problematica morală ca element de studiu încă din școala primară, în cadrul educației civice. Etica și predarea ei în învățământul preuniversitar este tema primei conferințe naționale a profesorilor de Filosofie, care se desfășoară vineri și sâmbătă la Facultatea de Filosofie a Universității din București.

Menirea filosofiei în școli, la diferite vârste și ca parte în diverse educații, nu este să formeze viitori filosofi, ci să ajute la îmbunătățirea abilităților de gândire, să contribuie la dezvoltarea morală a tinerilor, explică Facultatea de Filosofie a Universității din București.

Instituția anunță că găzduiește, pe 26 -27 octombrie 2018, Conferința Națională a Profesorilor de Filosofie. Tema evenimentului: “Etica și predarea ei în învățământul preuniversitar”.

Scopul conferinței este realizarea unui schimb de bune practici și experiențe în abordarea problemelor etice în diferite contexte ale predării/învățării (filosofic, civic, social etc.) în ciclurile de învățământ primar, gimnazial și liceal.

Potrivit programelor școlare actuale, problematica morală nu se studiază doar în ultimul an de liceu, ca parte a filosofiei, ci se regăsește, atât la nivelul competențelor specifice, cât și al conținuturilor propuse, și în școala primară, în cadrul educației civice, și în gimnaziu, educația socială fiind axată preponderent pe chestiuni de morală.

În plus, educația religioasă, practicată în toate ciclurile învățământului preuniversitar, include numeroase subiecte etice. Iar în literatură, istorie și chiar în științe apar frecvent probleme de etică.

Cu toate acestea, legătura dintre civic și social, pe de o parte, și filosofie, pe de altă parte, constituie un subiect nefamiliar și oarecum esoteric în învățământul primar și gimnazial, atât pentru elevi, cât și pentru profesori, absolvenții facultăților de filosofie predând, de regulă, doar logică și filosofie, și numai întâmplător educație socială sau civică”, se arată în comunicatul Facultății de Filosofie.

Citește toate detaliile despre eveniment, pe site-ul Facultății de Filosofie

Îți plac informațiile pe care le găsești la noi? Susține Edupedu.ro!
Become a Patron!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Conflict deschis între Consiliul Rectorilor și Ministerul Educației: Rectorii propun oficial referendum pentru a decide dacă elimină Ministerul nu doar din procesul de acordare a diplomelor de doctor, ci și din abilitări

Rectorii vor să scoată Ministerul Educației din procesul de acordare a titlurilor de doctor și a atestatului de abilitare. Într-un demers fără precedent, Consiliul Național al Rectorilor condus de liberalul…
Vezi articolul

Laboratoarele de știință din școli: spațiile, laboranții, substanțele necesare – printre problemele care complică situația, “dacă ele vor fi reînființate” cu ajutorul PNRR, atrage atenția profesoara de chimie Daniela Bogdan

Situația laboratoarelor de științe ale naturii din școli este, în România, una gravă, iar refacerea lor pune probleme precum organizarea spațiilor limitate, deblocarea posturilor de laboranți, bugetarea acestor posturi și…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

De zece ori mai mulți bani atrași pentru proiectele de tineret și continuarea unor activități pe subiecte de interes real pentru tineri – “moștenirea” unui program: Capitala Tineretului Constanța

Trasee istorice, artă stradală și exercițiul organizării unor evenimente publice, de la dezbateri la spectacole, sunt doar partea vizibilă a “moștenirii” proiectului Capitala Tineretului – ediția Constanța. Proiectul, pregătit în…
Vezi articolul

Material susținut de Nextlab.tech

Dezvoltarea de conținut interactiv prin care atragi atenția copiilor, instrumente care ajută oamenii să înțeleagă conceptele, nu doar să ia rezultate de-a gata, printre schimbările în educație posibile cu ajutorul inteligenței artificiale. Interviu Claudia Oprescu, CSR Expert BCR și Radu Constantinescu, CEO Qualitance

Dezvoltarea de conținut interactiv, prin care atragi atenția copiilor, instrumente care ajută oamenii să înțeleagă conceptele, nu doar să ia rezultate de-a gata sunt două dintre schimbările în educație care…
Vezi articolul