Evaluare Națională la clasa a II-a 2023. Miercuri, elevii susțin testul la Limba română – citit

1.303 vizualizări
Foto: ISJ Iași
Elevii de clasa a II-a susțin miercuri, 10 mai, Evaluarea Națională la limba română – citit, care vizează „evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite”. Timpul de lucru este tot de 30 de minute, potrivit metodologiei, ca și în cazul testului de Limbă română – scris. Joi are loc ultima probă din cadrul Evaluării Naționale a elevilor de clasa a II-a, la Matematică. Rezultatele evaluărilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și se comunică părinților. Potrivit legii Educației Naționale în vigoare, rezultatele ar trebui să constituie documente din portofoliul educațional al elevului, însă acesta nu se aplică în prezent.

Evaluările de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Testul de miercuri, la limba română citit, vizează evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite.

Elevii vor susține testul la Limba română – citit în sala lor de clasă. În metodologia de Evaluare nu sunt trecute detalii specifice legate de testul citit, doar regulile de bază pentru desfășurarea evaluării.

Distribuirea testelor

În fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze.

Potrivit manualului de proceduri trimis de Ministerul Educației, dacă un elev este absent, testul corespunzător lui nu va fi distribuit. Se va continua distribuirea testelor, iar la final elevul va fi trecut „absent”.

Eventualii elevi întârziați vor fi conduși de către asistent într-o altă sală de clasă, unde pot fi supravegheați. În cazul în care un elev a lipsit la o zi de testare, dar a venit la următoarele, va participa în continuare la testare, în mod obișnuit, se arată în document. Se urmărește implicarea tuturor elevilor în EN-2023, în condiții comparabile de administrare.

Potrivit manualului de mai sus, la eventualele întrebări ale elevilor, li se sugerează să citească încă o dată cerințele cu atenție. Administratorul testului este rugat să noteze eventualele întrebări ale elevilor în raportul testării și să le reproducă în Raportul Administratorului de test.

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Articolul 25 – „(1) Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;

b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.

(3) Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor.”

De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.

Calendarul complet al Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Evaluarea națională de la clasa a II-a:

  • Limba română scris — marți, 9 mai 2023
  • Limba maternă scris — marți, 9 mai 2023
  • Limba română citit — miercuri, 10 mai 2023
  • Limba maternă citit — miercuri, 10 mai 2023
  • Matematică — joi, 11 mai 2023
  • Limba română pentru minoritățile naționale, scris-citit — vineri, 12 mai 2023
Citește și:
BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională – clasa a II-a. Elevii au avut de scris un bilet părinților, prin care să-i anunțe că pleacă la bibliotecă
Evaluare Națională – clasa a II-a. Marți are loc proba scrisă la Limba română. Elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite
Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Învățătorii trebuie să se asigure că elevii înțeleg cum trebuie să redacteze răspunsurile, potrivit Ministerului Educației. Nu este permisă sugerarea răspunsurilor de către profesori


3 comments
  1. De transmis rezultatele parintilor.

    Care parinti? aia din italia spania germania uk cumva?
    Sau bunicilor ?

  2. Este clar ca școala românească nu are nicio treabă cu educația. În esență a rămas aceeași ca cea dinainte de ’90, respectă aceleași principii și obiective. Ici colo mai răsar niște floricele, dar cu ele nu se face primăvară.

  3. Portofoliile nu inseamna teste. Cand a fost emisa legea acum 12 ani, portofoliile se voiau o nota de modernitate si transdisciplinaritate. In final s-au transfornat in niste teste gen teze nationale. Despre transdisciplinaritate nici pomeneala. E o rusine! Acest sistem educational corupe orice idee noua si moderna!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Iulian Cristache, federația părinților: Să scoatem gunoiul de sub preș, ca să rezolvăm problemele! Sunt reprezentanți din Consiliul Local care nu își fac treaba în Consiliile de Administrație ale școlilor. Văd directori nemulțumiți că au posibilitatea descentralizării deciziei

„Marea mea nedumerire este că văd acum directori nemulțumiți pentru că au această posibilitate” de a lua decizia cu privire la modul în care funcționează școlile, a declarat Iulian Cristache,…
Vezi articolul

Apel al sindicatelor din Învățământ la președintele Nicușor Dan să se implice în stoparea aplicării „măsurilor aberante” din legea 141/2025: Vor duce la o criză fără precedent în Educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația „Spiru Haret” și Federația „Alma Mater” solicită intervenția președintelui României, Nicușor Dan, printr-o adresă comună, consultată de Edupedu.ro, „în vederea remedierii situației grave din…
Vezi articolul

VIDEO Klaus Iohannis: Majoritatea elevilor vor merge fizic la școală. Descentralizare pentru începutul noului an școlar. Școlile se deschid după trei scenarii – verde, galben și roșu, în funcție de numărul de cazuri din localitate

Școlile se vor deschide pentru noul an pe 14 septembrie, iar modul cum se va întâmpla acest lucru depinde de situația epidemiologică locală. Decizia pentru redeschiderea școlii va fi descentralizată…
Vezi articolul

Vom solicita Ministerului Mediului introducerea obligativității măsurării radonului în școli, în ghidul de finanțare pus în dezbatere, anunță Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare. Radonul este cancerigen, fiind a doua cauză de cancer pulmonar după fumat

„Vom transmite Ministerului Mediului observații privind introducerea obligativității măsurării radonului” în școli, în ghidul de finanțare pus în dezbatere, susține Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare, CNCAN, într-un răspuns la…
Vezi articolul

Principalul pericol, dacă școala va continua online și după 8 februarie, e că predarea online generează pierderi structurale care pot fi recuperate doar dacă se redeschid școlile, spune ministrul Educației

Predarea online generează pierderi structurale, susține ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a vorbit la Libertatea despre „principalul pericolul” dacă din 8 februarie școala continuă în format online. Moderator: „Care e…
Vezi articolul