Evaluare Națională clasa a IV-a 2025. Subiectele la Matematică și Științe ale naturii în limbile cehă, croată, germană, italiană, maghiară, rromani, sârbă, slovacă și ucraineană

1.144 de vizualizări
Foto: © Evgenyatamanenko | Dreamstime.com
Ministerul Educației și Cercetării a publicat la ora 15 subiectele la proba de Matematică și Explorarea mediului din cadrul Evaluării Naționale. Miercuri, 21 mai, elevii de clasa a IV-a au susținut proba la Matematică și Științe ale naturii. Vezi mai jos subiectele în limbile cehă, croată, germană, italiană, maghiară, rromani, sârbă, slovacă și ucraineană.

Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea cehă

Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea croată

Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea germană

Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea italiană

Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea maghiară

Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea rromă

Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea sârbă

Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea slovacă

Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea ucraineană

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul claseiPrin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;

b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”

Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.

Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a IV-a
  • Limbă și comunicare — Limba română/Limba română pentru minoritățile naționale — 20 mai 2025
  • Matematică și Științe ale naturii — 21 mai 2025
  • Limbă și comunicare — Limba maternă — 22 mai 2024

Foto: © Evgenyatamanenko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pregătirea universităților din UE pentru viitor: „Astăzi, societatea europeană are nevoie mai mult ca oricând de contribuția universităților și a altor instituții de învățământ superior”

Au fost aprobate două inițiative: o propunere a Comisiei de recomandare a Consiliului Europei privind crearea de punți pentru o cooperare europeană eficace în domeniul învățământului superior – ambele vor…
Vezi articolul

Regula de 500 de elevi pentru ca o școală să aibă personalitate juridică, propusă în proiectul Legii Bolojan, să nu se aplice liceelor cu profil agricol, care au mai puțini elevi, dar care implementează proiecte cu bani europeni – propunerea unui director din Târgu Secuiesc

Pragul de minim 500 de elevi pentru ca unitățile de învățământ să aibă personalitate juridică, prag propus în proiectul de lege Bolojan, ar trebui să nu se aplice „în cazul…
Vezi articolul