Ministerul Educației și Cercetării a publicat la ora 15 subiectele la proba de Matematică și Explorarea mediului din cadrul Evaluării Naționale. Miercuri, 21 mai, elevii de clasa a IV-a au susținut proba la Matematică și Științe ale naturii. Vezi mai jos subiectele în limbile cehă, croată, germană, italiană, maghiară, rromani, sârbă, slovacă și ucraineană.
Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea cehă
Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea croată
Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea germană
Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea italiană
Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea maghiară
Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea rromă
Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea sârbă
Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea slovacă
Matematică și Științe ale naturii pentru comunitatea ucraineană
Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei
Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.
Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:
a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;
b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.
(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”
Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.
Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a IV-a
Limbă și comunicare — Limba română/Limba română pentru minoritățile naționale — 20 mai 2025- Matematică și Științe ale naturii — 21 mai 2025
- Limbă și comunicare — Limba maternă — 22 mai 2024
Foto: © Evgenyatamanenko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.