Evaluarea Națională 2021 – Regulile pe care profesorii asistenți le vor transmite elevilor în ziua examenului – completarea broșurii, semne permise pe foaie și cum corectezi greșelile

40.013 vizualizări
Elevii au voie să facă sublinieri de cuvinte la proba de limba română de la Evaluarea Națională 2021 și pot desena pe foaia de examen la matematică diferite marcaje sau completări pe figurile geometrice, fără ca acestea să fie considerate semne și să anuleze lucrarea, cu creionul, stiloul sau pix cu cerneală albastră. Toate aceste indicații sunt cuprinse în adresa Ministerului Educației nr. 29.582 trimisă în toate școlile, pentru comisiile de la Evaluarea Națională 2021.

Aceste precizări au fost făcute pentru instruirea profesorilor asistenți, cei care vor supraveghea elevii din sălile de examen și care trebuie să le spună candidaților la Evaluarea Națională aceste reguli.

Pentru prima dată la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, subiectele nu mai vin separat, pe o foaie și rezolvarea nu mai trebuie făcută separat, pe o altă foaie. Acum subiectele vin pe o broșură, pe foile căreia elevii scriu și rezolvările. Pentru subiectele de tip grilă rezolvările pot fi făcute pe ciornă.

Timpul de completare a spațiilor din colțul lucrării, cele care cuprind numele elevului, școala și localitatea este de 15 minute și nu se calculează ca timp de examen, ci abia după terminarea acestor operațiuni birocratice începe cronometrarea celor 120 de minute cât durează proba propriu-zisă, potrivit procedurii.

„Timpul de lucru pentru completarea casetei de identificare este de 15 minute; timpul efectiv de lucru pentru fiecare probă scrisă este de 120 de minute și începe după completarea casetei de identificare, conform prevederilor art. 17 alin. 10 din Metodologie.”

„La probele scrise ale evaluării naționale 2021 elevii primesc subiectele formă de broșură, putând să solicite și pagini suplimentare, dacă este cazul. Capsarea broșurilor se realizează înainte de distribuirea acestora în săli, în 3 locuri (lateral stânga sus, jos și la mijloc). Eventualele foi suplimentare utilizate de către elevi se vor adăuga prin capsare în alte 2 locuri, situate între cele 3 locuri inițiale, astfel încât broșurile cu pagini suplimentare vor avea 5 capse; broșura se predă la finalul probei și, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia candidaților”, potrivit documentului ministerial.

„Numerotarea paginilor se realizează de către profesorul asistent la predarea lucrării de către elev. Pe prima pagină a broșurii se completează numărul total de pagini primite de la elev. Spațiile rămase libere, necompletate, se barează, adică se marchează cu litera Z”, se arată în adresă.

Corecturi și marcaje permise pe foaia de examen

„La proba de limba română și/sau maternă, un răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuței asociate răspunsului considerat corect”.

La proba de limba română și sau maternă, un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală marcajului X și marcarea cu X răspunsului considerat corect.

La proba de limba română și/sau maternă sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră, iar în cazul itemilor care vizează sintaxa frazei nu se consideră semn particular delimitarea propozițiilor în frază.

La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin trăirea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat corect.

La figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură și completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră.

La proba de matematică este permisă realizarea unor figuri geometrice cu creion sau stilou/pix de culoare albastră în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor”

Proceduri pentru profesorii asistenți:

„Se aplică ștampila Evaluare Națională 2021 – C. E. (n. red. centru de examen), atât în interiorul broșurii, la mijlocul paginii lor, conform modelului notarial – jumătate pe pagina din stânga și jumătate pe pagina din dreapta, pentru a prinde fiecare dintre paginile broșuri, cât și peste colțul închis și lipit al lucrării, fără a semna lucrarea, înainte de ieșirea primului elev din sala în care se susține proba;

Caseta de identificare se completează și se sigilează cu etichete conform modelului.

În caseta de identificare, centrul de examen se completează numai în cazul în care școala de proveniență a elevului este arondată alte unități de învățământ.

Elevii cărora nu le este suficient spațiul din broșură pentru răspuns poți solicita pagini suplimentare pe care pot continua redactarea răspunsului.”

Foto: captura edupedu.ro


2 comments
  1. Este ceva de necrezut atâta strictețe nu am mai văzut. Mă întreb înainte cum se dă de-a examenele?. Și tot oameni au ajuns nu cu atâta strictețe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Toate testele de la clasă, evaluările și examenele naționale, inclusiv cel suplimentar de admitere la liceu, ar urma să fie standardizate și susținute în format digital, din toamna anului 2027 – legea educației pentru învățământul preuniversitar

Toate evaluările și examenele naționale vor fi standardizate integral și susținute în format digital în toată țara începând cu anul școlar 2027-2028, potrivit noii legi a Învățământului Preuniversitar. Pe 9…
Vezi articolul

Rezultatele simulării de la Evaluarea Națională 2024, anunțate peste 16 zile. Paradoxul „digitalizării” concepute de Ministerul Educației – avem cel mai mic număr de lucrări de corectat pentru un profesor și cel mai mare timp stabilit pentru evaluarea acestora

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, susținută de circa 163.000 de elevi din clasa a VIII-a vor fi anunțate de Ministerul Educației abia pe 23 februarie. Asta înseamnă peste…
Vezi articolul

Dragoș Iliescu, vicepreședintele Comisiei Internaționale de Testare: Am putea argumenta că Subiectele grilă sunt în favoarea candidaților și o să aducă note mai mari

Testele grilă la Bacalaureat și Evaluarea Națională pun în mișcare procese de gândire axate mai degrabă pe recunoaștere, decât pe reproducere, a explicat pentru Edupedu.ro psihologul Dragoș Iliescu. “Nu trebuie…
Vezi articolul