Evaluarea Naţională clasa a VI-a, 2020. Modele noi de teste pentru Matematică şi Ştiinţe, Limba română şi Comunicare – publicate pe subiecte.edu.ro

40.115 vizualizări
Noile modele de teste pentru probele de la Evaluarea Naţională 2020 a elevilor de clasa a VI-a au fost publicate pe site-ul ministerului Educaţiei, subiecte.edu.ro. Modelele de subiecte pentru Matematică şi Ştiinţe, Limba română şi Comunicare pot fi descărcate de aici:

Context: Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea educației din 2011, în primii ani au fost pilotate, iar primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015. Rezultatele NU se pun în catalog, sunt confidențiale, nu stau la baza ierarhizării copiilor, trebuie comunicate fiecărui părinte în parte și pe baza lor profesorii trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare.

Scopul lor este să radiografieze în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători. În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale.

Ministerul Educației sabotează, însă, de ani de zile aceste evaluări – care arată clar efortul depus în clasă de profesori: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?

Deși realizate pe modelul testelor PISA, aceste evaluări de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu vin cu o prezentare la fel de sintetică și de clară a rezultatelor la nivel național cum realizează OECD; asta deși Centrul Național de Evaluare și Examinare ce realizează rapoartele EN II, IV, VI a fost până anul trecut exact instituția care a administrat și aplicarea testelor PISA în România și are formare OECD.

Concret, Ministerul Educației prezintă rezultatele evaluărilor în rapoarte de sute de pagini, cu o concluzie imposibil de înțeles de altcineva în afara experților în științele educației, ceea ce anulează unul dintre scopurile testării: verificarea de către părinți a nivelului de pregătire de la clasă, raportat la media națională.

Potrivit surselor Edupedu.ro, Centrul Național de Evaluare și Examinare refuză de ani de zile simplificarea procedurilor de corectare și notare a lucrărilor, ceea ce face ca acest proces să fie extrem de cronofag și îndepărtează profesorii de aceste testări.

Citește și:
Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Măsurile oficiale care se iau din 2 iunie în toate școlile pentru elevii claselor terminale, a VIII-a si a XII-a, precum și în perioada Evaluării Naționale și Bacalaureatului – proiect

Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a postat pe site, în dezbatere publică, un set de recomandări de sănătate publică privind măsurile generale de relaxare a restricțiilor impuse de starea…
Vezi articolul

Evaluarea Națională 2020 – Regulile pentru examenul de Matematică: elevii au voie în examen cu instrumente de desen, iar pentru a corecta o greșeală trebuie să taie pasajul greșit cu o linie orizontală

Examenul de Matematică pentru absolvenții claselor a VIII-a începe miercuri, la ora 9:00, moment în care în fiecare sală de clasă se deschid plicurile sigilate cu subiectele multiplicate. Elevii au…
Vezi articolul