EXCLUSIV Cazul elevei din Galați, notată cu 3 la Matematică. Ministrul Educației contrazice răspunsul oficial dat părinților: Nu au fost inversate notele, nu suntem în Caragiale, nu au fost doi elevi în joc / Comisia Județeană, în scris: Au fost inversate notele între două lucrări, au fost doi candidați implicați

12.428 de vizualizări
Foto: gov.ro
„Nu au fost inversate notele, nu suntem în Caragiale (…) nu au fost doi elevi în joc, nu au fost lucrări inversate”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi24, pe 13 iulie, despre cazul elevei din Galați care după ce a fost greșit notată cu 3 la matematică, la Evaluarea Națională, la contestație a obținut 8,25, iar în urma constatării unei erori, oficialii ministerului Educației i-au șters contestația și nota a doua și au revenit la prima notă de pe lucrare, care ar fi fost 8,40. Demnitarul contrazice astfel răspunsul oficial dat de Comisia Județeană Vrancea, la solicitarea părinților elevei.

„Nu s-au inversat notele, nu suntem în Caragiale. Nu, pur și simplu din borderou, din 8,40 a fost greșit trecut pe lucrare 3,00, nu au fost doi elevi în joc, nu au fost lucrări inversate”, a declarat Cîmpeanu, întrebat de moderatorul emisiunii ce a pățit celălalt elev implicat în cazul acesta.

Ministrul contrazice astfel punctul de vedere oficial al Comisiei Județene de la Evaluarea Națională Vrancea, scris într-un răspuns la plângerea depusă de părinții elevei, document obținut de Edupedu.ro, care arată că au fost „inversate notele între lucrările numerotate GL-2013 cu GL-2012”, iar în incident au fost implicați doi elevi. „Comisia Județeană va solicita Comisiei Naționale accesul în aplicația EVNAT, în vederea corectării notelor celor doi candidați”, se arată în documentul nr. 5902 din 7 iulie 2021, semnat de președintele și vicepreședintele Comisiei Județene de la Evaluarea Națională – ISJ Vrancea.

Chiar în acea zi de 7 iulie șefa ISJ Vrancea, Daniela Marchitan, a explicat public același lucru, că au fost două lucrări inversate și că au fost doi elevi afectați:

„Am primit o sesizare de la Comisia judeţeană de evaluare a judeţului Galaţi care ne-au sesizat o diferenţă foarte mare de punctaj, de la nota 3 la nota 8,25. După ce am primit în cursul zilei de ieri (marţi – n. red.) lucrările din centrul zonal de contestaţii, am început cercetările. Comisia judeţeană a mers în centrul nostru de corectare, am vizualizat lucrarea, am vizualizat borderourile, am verificat şi celelalte lucrări din centru şi am descoperit că la lucrarea cu numărul 2012 a fost trecută nota lucrării cu numărul 2013. Practic cele două note au fost trecute inversat pe lucrări”, a declarat Daniela Marchitan pentru Agerpres miercuri, pe 7 iulie.

„Am sesizat Comisia Naţională de Evaluare Naţională, am explicat ceea ce s-a întâmplat, am luat declaraţiile celor doi profesori evaluatori şi aşteptăm rezoluţia comisiei naţionale pentru pasul următor. Bănuiesc că vom primi acceptul de a interveni în aplicaţie şi de a pune corect cele două medii copiilor. Pentru că interesul este pentru elevi în primul şi primul rând”, a precizat Marchitan.

Ministrul o contrazice și pe mama elevei din Galați, Roxana Nicula, care a spus în direct la Digi 24, când ministrul era în studio, că a primit răspunsul oficial din partea Inspectoratului Școlar Județean Galați, răspuns prin care autoritatea a explicat că „eroarea era făcută, mă rog, pe foaia de examen era trecut 3, nota 3,00, după care din greșeală, mă rog, încurcându-se, așa ni s-a spus nouă, asta este ceea ce am primit chiar astăzi, am primit și prin poștă răspunsul oficial”.

Important de remarcat că moderatorul emisiunii a încercat să vorbească mai întâi cu mama elevei din Galați, Roxana Nicula, dar a fost întrerupt de ministru care a cerut să vorbească primul, „păi vă spun eu la început” – a intervenit acesta. Moderatorul i-a dat cuvântul și Cîmpeanu a spus că „mama, pe bună dreptate, și-a retras contestația”, catalogând incidentul drept „eroare administrativă”.

La rândul său, mama elevei a spus că i s-a propus să își retragă contestația joi, pe 8 iulie, după ce a fost sunată de la inspectorat și de la școală.

Redăm discuția integrală pe acest subiect de la emisiunea Jurnalul de seară, de la Digi 24, din data de 13 iulie 2021:

Moderator: Este foarte ciudat ceea ce s-a întâmplat la Evaluarea Națională unde există un caz despre care am tot vorbit, o absolventă de a VIII-a din județul Galați, este notată cu 3,00 la Matematică, li se face rău tuturor, pentru că nu se așteptau, este vorba despre un copil bun. Se face contestație, obține 8,25, 8,25 dispare din platformă și apare 8,40. Și stăm de vorbă cu mama acestei eleve, Roxana… (moderatorul este întrerupt de ministrul Educației)

Sorin Cîmpeanu: Păi vă spun eu la început…

Moderator: Vă rog!

Sorin Cîmpeanu: 8,40 a fost nota de la început a elevei. 8,40. Au făcut contestație, ocazie cu care au descoperit că a fost trecută greșit, din borderoul în care apărea 8,40, pe lucrare, unde apărea 3,00. Din 8,40, să faci 3,00… Și atunci, mama, pe bună dreptate, și-a retras contestația, contestație în urma căreia obținuse 8,25, deci să zicem aproape de 8,40 și a rămas cu nota inițială pe care copilul a avut-o de la bun început. Atât a fost nota, atât era corect să fie. A fost eroare administrativă, trecere greșită din borderou pe lucrare.

Moderator: Și ce s-a întâmplat cu elevul celălalt, care a primit 8,25…

Sorin Cîmpeanu: Nu s-au inversat notele, nu suntem în Caragiale. Nu, pur și simplu din borderou, din 8,40 a fost greșit trecut pe lucrare 3,00, nu au fost doi elevi în joc, nu au fost lucrări inversate.

Moderator: Între 8,25-8,40 când vi s-a spus că, de fapt, a fost trecută nota greșit și că nota pe care o merită fata dumneavoastră e 8,40? Când ați aflat asta?

Roxana Necula: La sfârșitul săptămânii trecute. Practic, noi, în momentul în care am văzut nota 3,00 pe programul de notare al Ministerului ne-am dat seama că ar putea fi o greșeală și am încercat să întrebăm dacă se poate sub o altă formă, adică nu să așteptăm, practic, contestația. Ni s-a spus că oficial nu se poate și nu există nicio altă modalitate decât să depunem contestație. Contestație care a durat șase zile. Cinci nopți, șase zile de coșmar. Și bineînțeles că după acea perioadă am văzut nota de 8,25. Undeva, fiica mea știa de la doamna dirigintă, cu aproximație, că a făcut de nota 8,50. Vă dați seama că dacă ei i-ar fi apărut din start nota 8,40, noi nu am fi făcut contestație, pentru că copilul știa unde a greșit și în jurul cărei note se află.

Moderator: Bun, și când v-au spus că nu e 8,25, e 8,40?

Roxana Necula: Ne-au spus la săptămânii la sfârșitul săptămânii trecute. Practic, noi am aflat tot din presă, a fost un… Ne-a sunat cineva că pe un post de radio se discută cazul nostru. Noi, ocupați, nici nu am știut despre ce este vorba. Ulterior am căutat informații și am aflat că undeva ar fi vorba despre un 8,45, se scria. A doua zi am încercat să mai aflu cât de cât mai multe lucruri despre această situație și mi s-a spus că nota inițială a fetei era 8,40.

Moderator: Deci nu v-a sunat nimeni, dumneavoastră a trebuit să întrebați?

Roxana Necula: Ne-au sunat, cred că joi după-amiază, că nici nu mai am noțiunea timpului, pentru că a fost așa o avalanșe de evenimente. Joi după-amiază ne-a sunat de la inspectorat, de la noi de la Galați, doamna inspector adjunct și ne-a spus că în urma sesizării făcute de noi, pentru că noi imediat după aflarea notei am făcut o sesizare către Inspectoratul Galați să ni se dea explicațiile cuvenite în situația respectivă.

Moderator: Deci, în afara contestației, ați depus și o cerere să vi se dea și explicații?

Roxana Necula: O plângere, da. 

Moderator: Și în urma plângerii vi s-a spus că au descoperit că de fapt nota fusese trecută greșit?

Roxana Necula: Da, eroarea era făcută, mă rog, pe foaia de examen era trecut 3, nota 3,00, după care din greșeală, mă rog, încurcându-se, așa ni s-a spus nouă, asta este ceea ce am primit chiar astăzi, am primit și prin poștă răspunsul oficial.

Nu poți să crezi că poate fi o diferență atât de mare la doi evaluatori și la o comisie care trebuie să pună punctul pe „i”. Lucrurile acestea… adică nu prea înțelegeam. Atunci am susținut copilul, am făcut contestația, clar, nici nu se punea în discuție să nu o facem. Ce să vă zic, cred că un ajutor a fost presa, pentru că noi nu am căutat în niciun fel să luăm legătura, numai că dânșii au văzut și am înțeles că pe EduPedu s-a sesizat această mare diferență și de-acolo a început. Au început telefoanele, în primul rând către școala fiicei mele și de acolo doamna director ne-a sfătuit să purtăm o discuție cu dânșii și să spunem practic ceea ce s-a întâmplat, ca să nu se înțeleagă altceva.

Moderator: Când vi s-a propus să vă retrageți contestația?

Roxana Necula: Joi.

Moderator: Joi, săptămâna trecută și răspunsul a venit, ați spus că astăzi a venit și răspunsul prin poștă…

Roxana Necula: Am primit răspunsul prin poștă oficial, da, pentru că în forma aceasta se dă, din câte am înțeles.

Moderator: EduPedu își pune întrebarea de când oamenii au posibilitatea legal vorbind, juridic vorbind, ca oamenii să-și aleagă nota. Pentru că s-a dat o notă greșit, s-a făcut o contestație – 8,25 – 8,40 a fost nota inițială, cum se întâmplă?

Sorin Cîmpeanu: Întrebarea este stupidă formulată. Deci v-am explicat foarte clar: nota reală, singura, prima, a fost 8,40. A fost trecută greșit în borderou, ocazie cu care a apărut contestația, a fost judecată la 8,25 și din moment ce au găsit nota reală, contestația fiind retrasă, evident că a rămas cu 8,40.

Moderator: Dar de ce l-au pus pe părinte să retragă contestația, în condițiile în care greșeala era a celor care nu au fost în stare să scrie într-o căsuță o notă?

Sorin Cîmpeanu: Pentru că, procedural, dacă nu ar fi retras contestația, ar fi făcut din 8,40 un 8,25. Deci măcar atâta empatie să ai, să-l sfătuiești pe părinte să-și retragă contestația, să rămână cu nota mai mare în avantajul elevului. Nota reală, prima.

Moderator: Știți care este temerea aici? Că neexistând contestația, neexistând niciun fel de hârtie care… 

Sorin Cîmpeanu: Da.

Moderator: … oamenii aceia nu vor pățit nimic, oamenii care au greșit.

Sorin Cîmpeanu: Deci am spus, nici nu poți să te gândești ce s-ar fi întâmplat dacă nu ar fi făcut contestație și ar fi acceptat acea notă de 3,00, dacă nu și-ar fi crezut copilul că a făcut mai mult de 3,00. E inadmisibil să se întâmple așa ceva.

Moderator: Oamenii din centrul de corectare din Vrancea, că acolo, asta e centrul regional unde s-au dus și lucrările de la Galați.

Sorin Cîmpeanu: Da.

Moderator: Din cauza acestui incident vor păți ceva?

Sorin Cîmpeanu: Da.

Moderator: Ce? 

Sorin Cîmpeanu: Sancțiunea corectă va fi aplicată pentru eroare administrativă.

Moderator: Pentru că au greșit să treacă pe lucrare o notă care nu era în borderou…

Sorin Cîmpeanu: Da, nu avea nicio legătură cu borderoul.

EduPedu.ro semnalat luni, pe 12 iulie, că nota 3, primită din greșeală de eleva din Galați care la contestație a luat 8,25, a fost ștearsă din aplicația cu rezultatele Evaluării Naționale. În dreptul elevei nu mai apare că a făcut contestație, iar nota la Matematică a crescut la 8,40 fără explicație. În plus, media elevei a fost majorată.

Este vorba despre eleva din Galați care are codul GL7946617, care la proba scrisă de Matematică obținuse nota 3, iar după contestație a fost notată cu 8,25. Candidata este de la Școala Gimnazială Nr. 28 și a avut 8,90 la Limba română, 8,25 la Matematică (după recorectare), iar în final 8,57 media.

Fără nicio explicație publică la momentul acela, nota din aplicația oficială a fost modificată la 8,40 la matematică, fiind ștearsă nota inițială, și nota de la contestație, iar media fiind acum 8.65.

Marți, pe 13 iulie, într-o declarație pentru EduPedu.ro, secretarul de stat în Ministerul Educației, Maria Manea, cea care a fost președintele comisie de organizare a Evaluării Naționale 2021, a spus că „s-a constatat ca a fost o eroare de înregistrare a notei de pe borderou pe lucrarea scrisă” și că „nota inițială a elevei a fost 8.40, motiv pentru care părintele a solicitat retragerea contestației”.

„În urma solicitării părintelui elevei în cauza, s-au făcut verificări la nivelul centrului de evaluare din județul Vrancea și s-a constatat ca a fost o eroare de înregistrare a notei de pe borderou pe lucrarea scrisă. Nota inițială a elevei a fost 8.40, motiv pentru care părintele a solicitat retragerea contestației. A fost astfel introdusă în aplicație, corect, nota inițială, 8.40, mai mare decât nota de la contestație, 8.25”, a declarat secretarul de stat, Maria Manea, pentru Edupedu.ro.

Edupedu.ro a solicitat Ministerului Educației un răspuns la întrebarea dacă din punct de vedere juridic, potrivit regulilor și regulamentelor în vigoare, în acest caz au fost respectate toate metodologiile, procedurile și legile de organizare a acestui examen. Când vom primi răspunsul, îl vom publica.

Foto: gov.ro


8 comments
  1. Empatie, zice d- l Ministru.
    Intrebare:
    Dar daca diferenta ar fi fost mai mare de 1, de ex ., fata de nota initiala, sa zicem 9. 30, si atunci d- l Ministru ar fi sfatuit parintii sa isi retraga contestatia?
    Nu, d- le Ministru. La un examen exista un regulament, care trebuie respectat cu strictete.
    O greseala nu se indreapta cu alta greseala.
    Intre ce spune ministerul si ISJ Galati exista multe diferente.
    Cred ca ar trebui sa intervina si alte institutii ale statului.
    Iar presa sa nu se opreasca cu investigatia aici.

  2. Daca Ministru Campeanu,cauta sa musamalizeze excrocheria celor doi profesori, fara nume, rusine la toti si Demisia Campranu.
    Sunteti invatati numai cu minciuni sa traiti…Pai s-a infiintat o comisie de evaluare. A fost totul la vedere…
    Cum un Ministru,care nu este prezent, in actiune..sa faca o afirmatie mincinoasa.
    Demisia,demisia Campeanu.
    Fara minciuni in Educatie.

  3. O sesizare In legatura cu evaluarea nationala de anul acesta – ieri s-a publicat in sectiunea admitere.edu.ro Ierarhia la nivel judetean/ a mun Bucuresti pentru 2021. Astazi a disparut !!! Are cineva idee de ce ?
    De asemenea, pt. site-ul Admitere 2020 nu functioneaza linkul. La 2019 e ok. Poate transmiteti mai departe si se rezolva. Multumesc

  4. Dacă nu a fost o eroare de transcriere atunci nu e bine deloc.Dar…sa nu uitam ce face stresul și presiunea și oboseala.Nu e ca și când nu știa sa corecteze altfel ar fi avut toate lucrările varză e clar ca a fost neatenție,oboseala,stres,muuult stres!Ca la noi asa e.Cine nu știe ce e presiunea din toate părțile sa nu vorbească:te filmează,te cronometreaza,te verifica,te cercetează,te întreabă de ce merge asa greu etc…

  5. In Romania conteaza ca cel vinovat sa pateasca neaparat ceva.In acest caz, nu conteaza deci explicatiile clare, care dovedesc ca nu a fost eroare de corectare. Conteaza doar sa cada capete.

  6. Ministrul asta ignorant ar trebui sa creeze un departament de PR in minister. Habar nu au cum sa gestioneze o criza de imagine, habar nu au cum sa comunice.

  7. Mama copilului trebuia să facă plângere la poliție,imediat ce a primit răspunsul de la ISJ.Asta,pt suferințele copilului.

    1. Aveți dreptate. Ceva e cusut cu ață alba. Toată povestea trebuia anchetata.
      1.Nu e posibil ca ambii profesori sa fi dat aceeași nota. Doar dacă intr-adevar teza era de nota 3.
      2. Nu e posibil ca ambii corectori sa fi trecut nota greșită pe teza.
      3. Când dai astfel de note condiția e sa mai verifici lucrarea din nou. (Regula nescrisa de bun simt – bag seama ca nu prea se mai practica la corectorii din ziua de azi)
      4. Sau Ceva!! s-a întâmplat între nota 3 de pe teza și corectarea la contestație. Oare au apărut foi în plus la teza și astfel contestația a dat nota cu 5 puncte mai mult?

      Cu astfel de situații nerezolvate transparent sau anchetate la sange și fără sa aplicați sancțiuni drastice celor implicați în brambureală încurajați oamenii sa creadă în conspirații, în colapsul statului de drept și sa desconsidere TOT corpul profesoral.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Testele grilă la examene înseamnă creștere artificială a ratei de promovare. Simulările de BAC și Evaluare se transformă într-un experiment – Elevii critică dur Ministerul Educației

Elevii critică dur Ministerul Educației, pentru transformarea simulării examenelor într-un “experiment nefundamentat”. Introducerea a minimum 30% subiecte grilă la Evaluarea Națională și la Bacalaureat arată dorința de a crește artificial rata…
Vezi articolul

Restaurația menținută la corectarea lucrărilor de Bacalaureat și Evaluarea Națională 2020: Corectarea încrucișată între județe a tezelor de examen NU a fost introdusă în niciun ordin cu regulile de examen

Corectarea încrucișată între județe a lucrărilor elevilor de la Bacalaureatul și Evaluarea Națională 2020 nu este prevăzută ca obligatorie în niciun document oficial, deși Monica Anisie a promis încă de…
Vezi articolul

Elevii olimpici care dau sau nu Evaluarea Națională, la alegerea lor, se pot înscrie la liceu până la data de 1 septembrie, anunță Sorin Cîmpeanu / Avantajul este că ei sunt înmatriculați peste numărul maxim de elevi în clasă, deci nu iau locul nimănui, spune ministrul

Elevii olimpici care dau sau nu Evaluarea Națională 2022 se pot înscrie la liceu prin depunerea unui dosar la inspectoratul școlar până la data de 1 septembrie, anunță ministrul Educației,…
Vezi articolul

Schimbări intempestive la BAC și Evaluare Națională 2019: Teste grilă introduse în subiectele de bacalaureat și de final de clasa a VIII-a – Oficial

Modificare intempestivă la examenele de anul acesta. Testele grilă intră în subiectele de Bacalaureat 2019 și Evaluare Națională 2019, fără nicio dezbatere publică. Ministerul Educației a modificat structura subiectelor chiar…
Vezi articolul