EXCLUSIV Instituția care concepe subiectele pentru Evaluarea Națională de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a: Scopul acestor evaluări nu este de a încuraja urmărirea obținerii de note, respectiv de calificative / În premieră, elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a primesc punctaje în loc de coduri

5.155 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare a transmis, într-un răspuns pentru Edupedu.ro, referitor la Evaluarea Națională de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, că scopul acestora „nu este de a încuraja urmărirea obținerii de note, respectiv de calificative”. Evaluarea Națională de clasa a II-a 2025 a început marți, 13 mai, cu proba scrisă la Limbă și comunicare.

„Posibilitatea de echivalare a punctajelor în note / calificative reprezintă o opțiune explicată în instrumentul de lucru al cadrului didactic, dar nu reprezintă scopul în sine al evaluării”, potrivit instituției.

Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare a subliniat că rolul acestor evaluări nu este de a încuraja obținerea de note, respectiv calificative:

„Subliniem faptul că scopul și rolul acestor evaluări naționale, conform LÎP 198/2023, nu este de a încuraja urmărirea obținerii de note, respectiv de calificative, ci de a fundamenta comunicarea rezultatelor elevilor obținute la o testare națională realizată cu instrumente stabilite la nivel national pe baza criteriilor comune de apreciere a performantei, aplicate în mod unitar de către membrii comisiilor responsabile de la nivelul unității de învățământ”. 

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul claseiPrin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;

b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”

Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.

Când au fost introduse calificativele pentru elevii din clasele primare

În mai 1998, Andrei Marga, ministrul Educaței Naționale la acea vreme, a anunțat că, din anul școlar 1998-1999, elevii din clasele l-lV vor fi notați cu calificative, potrivit ziaruldeiasi.ro.

Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a II-a:
  • Limbă și comunicare — scris — Limba română — 13 mai 2025
  • Limbă și comunicare — scris — Limba maternă — 13 mai 2025
  • Limbă și comunicare — citit — Limba română — 14 mai 2025
  • Limbă și comunicare — citit — Limba maternă — 14 mai 2025
  • Matematică și Explorarea mediului — 15 mai 2025
  • Limbă și comunicare — scris — citit — Limba română pentru minoritățile naționale — 16 mai 2025
Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a IV-a
  • Limbă și comunicare — Limba română/Limba română pentru minoritățile naționale — 20 mai 2025
  • Matematică și Științe ale naturii — 21 mai 2025
  • Limbă și comunicare — Limba maternă — 22 mai 2024
Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a VI-a
  • Limbă și comunicare — Limba română — 27 mai 2025
  • Matematică și Științe ale naturii — 28 mai 2025
  • Limbă și comunicare — Limba maternă — 29 mai 2025

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Evaluarea Națională de clasa a II-a 2025 începe marți, 13 mai, de la ora 10, cu proba scrisă la Limbă și comunicare. Noutăți: timp de lucru 45 de minute, punctarea elevilor. Revin notele în evaluare, pentru prima dată de la introducerea calificativelor în învățământul primar


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BAC 2022 Ultima zi în care elevii de clasa a XII-a susțin evaluarea competențelor digitale / Marți începe evaluarea competențelor la limba străină: Nu se admit întreruperi în timpul audierii textelor, potrivit procedurii

10 iunie 2022 este ultima zi în care elevii de clasele a XII-a și a XIII-a susțin evaluarea competențelor digitale, sesiunea iunie-iulie, potrivit Ministerului Educației. Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de…
Vezi articolul

Rectorul Politehnicii Timișoara, Florin Drăgan, despre schimbările aduse burselor: „Tăierile operate acum, fără o viziune și fără criterii clare, nu doar că descurajează performanța, dar compromit capacitatea României de a pregăti viitorii specialiști”

„Statul roman a luat decizii, atât la cresterea burselor, cât și acum la scăderea lor, doar din punct de vedere financiar, fără vreun obiectiv educațional. Modul acesta de lucru, doar…
Vezi articolul

Daniel David, atac la fostul ministru Mircea Miclea al cărui consilier a fost: Puțin m-am simțit trădat. Mi-ar fi plăcut ca multe recomandări pe care mi le-a făcut când sunt cu spatele la perete să le fi luat când a fost el ministru sau a lucrat la Legea din 2011 / Miclea a acuzat guvernul Bolojan că a editat dovezi care să susțină o politică greșită în educație, în locul unei politici pe bază de dovezi

Atac dur al ministrului Educației Daniel David la adresa fostului ministru Mircea Miclea, al cărui consilier a fost în mandatul acestuia din 2005 și în coordonarea căruia a făcut parte…
Vezi articolul