Febra concursului Comper – Învățătoarea Claudia Chiru: Dacă ridicăm ștacheta doar pentru că vrem să ne încordăm să fim mai tari, alunecăm într-o competiție nesănătoasă

36.909 vizualizări
Matematica din clasele I-IV
Matematica din clasele I-IV
“Zilele acestea am intrat în febra concursului Comper. Dacă nu faci de 100 de puncte, nu ești performant, nu lucrezi la clasă, dacă faci de 100 de puncte forțezi copilul și îl expui presiunii. Dacă copilul face de 100 de puncte, acesta este recompensat, bine văzut și laudat, dacă nu face de 100 de puncte, copilul este certat, arătat cu degetul, demotivat, câteodată ajunge de râsul întregii clase”, scrie învățătoarea Claudia Chiru pe pagina sa de Facebook, despre concursul școlar.

Învățătoare la o școală din București, Claudia Chiru spune că trebuie să rămânem “în programă cu acești copii” și să le fie respectate “stadiile de dezvoltare și nevoile lor de copii de ciclul primar”.

“Dacă noi ridicăm ștacheta doar pentru că vrem să ne încordăm să fim mai tari, alunecăm într-o competiție nesănătoasă care invită și lasă loc multor comentarii”, avertizează învățătoarea.

Claudia Chiru, textul de pe pagina sa de Facebook:

“Zilele acestea am intrat în febra concursului Comper. Dacă nu faci de 100 de puncte, nu ești performant, nu lucrezi la clasă, dacă faci de 100 de puncte forțezi copilul și îl expui presiunii. Dacă copilul face de 100 de puncte, acesta este recompensat, bine văzut și laudat, dacă nu face de 100 de puncte, copilul este certat, arătat cu degetul, demotivat, câteodată ajunge de râsul întregii clase.

Dacă profesorul trece punctaje de 100 de puncte fără număr, este căutat și cotat ca fiind foarte bun, bagă carte în ei, dacă nu trece 100 de puncte fără număr, este un profesor slab, care nu lucrează. Care este adevărul?

Ca de obicei, adevărul este undeva la mijloc.

Din punctul meu de vedere vreau sa transmit rugămintea de a sta în programă cu acești copii și de a le respecta stadiile de dezvoltare și nevoile lor de copii de ciclul primar. Dacă noi ridicăm ștacheta doar pentru că vrem să ne încordăm să fim mai tari, alunecăm într-o competiție nesănătoasă care invită și lasă loc multor comentarii.

În acest moment ne putem lovi la concursuri de exerciții care se rezolvă aplicând teoria algebrei abstracte denumită suma lui Gauss la clasa a III-a sau numărarea sunetelor și a literelor corespunzătoare cuvintelor care se scriu cu grupuri de litere. Acestea sunt lucruri foarte complicate pentru mintea unui copil de ciclul primar și nu se pot explica pentru a fi cuprinse cu mintea de clasa a III-a sau uneori a II-a, se pot memora după muuulte exerciții, însă această formă ar fi nesatisfăcătoare, pentru că baza se pune temeinic, logic, nu artificial.

Baza se pune în concret, memorarea exercițiilor îi trage pe copii în abstract unde ei nu pot sta deocamdată, căci nu cuprind această dimensiune.”

UPDATE Alexandru Tăbușcă, Conferențiar universitar la Universitatea Româno-Americană: Exercițiile nu sunt deloc de fapt rele

UPDATE Într-un comentariu pe pagina de Facebook Edupedu.ro, Alexandru Tăbușcă, Conferențiar universitar la Facultate de Informatică Managerială a Universității Româno-Americane, spune că “un astfel de concurs/disciplină, la nivel oarecum național cu aceleași subiecte comune, mi se pare un lucru bine-venit. Nu trebuie exacerbată importanța sa, dar are rolul de a obișnui elevii cu un mediu de competiție“.

“A avut și fii-miu chiar Comper vineri (și cred că e și la Mate vinerea aceasta… dacă nu se dă liber că e la școala de stat) și exercițiile nu sunt deloc de fapt rele. Așa numiții ‘itemi’ (…) au fost chiar foarte buni pentru acest nivel (și nu, nu a luat 100 de puncte fii-miu, pentru că nu a fost atent la o întrebare)”, scrie Alexandru Tăbușcă.

Tot într-un comentariu, Claudia Chiru precizează că există concursuri la această categorie de vârstă “pentru că este bine să obișnuim copiii cu organizarea, sructura, timpul necesar, atenția, corectarea etc. Modul în care este folosit acest instrument este greșit“.

 


5 comentarii
  1. Comper e banal!E un test din materia parcursa.Ar trebui sa ne punem un semn de intrebare cand copilul ia punctaj mic la acest concurs….sa ne mobilizam sa inteleaga materia….Nu v ati saturat de pocirea limbii romane la orice colt de strada?Ajutati va copiii sa inteleaga limba romana si nu va ascundeti dupa tot felul de paravane,spuse ale cadrelor didactice care,la randul lor,au tratat superficial materia ,sau ,mai nou,psihologi care stiu ei mai bine si ne indeamna sa crestem o generatie de analfabeti….

  2. buna ziua . doresc sa aflu cu ce sunt recompensati castigatorii concursului Comper la faza Nationala ,clasa a 3 a .

  3. Așa este, principala problemă este lipsa de atemție și răbdare nu lipsa cunoștințelor. Nici nu știu cum să îmi ajut copilul în acest sens.

  4. Eu l-am dat după ore, chiar dacă am stat și eu un plus. Le-am spus ca rămâne cine vrea. Nu se trec în catalog, nu le spun public… Vreau sa fie atenti la cerințe. Și nu au fost. Se grăbesc sa termine. Ei dau lucrarea după 15 min și nu verifica 🙁
    Nici măcar părinților nu le-am spus punctajele. Sa le spună copiii, dacă vor. E un antrenament și atât.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Matematica pe TikTok, reinventată în clipuri de 1 minut de Florentina Pavăl sau “Profa de mate cool”: Am pornit cu ideea de a prezenta o altă față a matematicii, altceva decât prevăd programele școlare – legătura cu viața de zi cu zi

Are 124.000 de „followers” pe TikTok, una dintre cele mai populare rețele de socializare printre copii și adolescenți, asta deși are contul doar de un an. Florentina Pavăl predă matematica…
Vezi articolul

Arafat: Este foarte greu într-o școală să vii să faci distanțare, să ții cursurile și să ții copiii în pauză să nu interacționeze. E suficient să fie unul pozitiv asimptomatic și toată clasa o să ia

Decizia de închidere a școlilor și grădinițelor până în luna septembrie pentru majoritatea elevilor a fost luată din cauza că în școală „este foarte greu să faci distanțare să ții…
Vezi articolul