Federația Sindicatelor Libere din Învățământ: Declarațiile vicepremierului referitoare la o posibilă înghețare a anului școlar provoacă haos în educație. Este inuman să se comporte așa

5.735 de vizualizări
Simion Hăncescu, liderul FSLI / Foto: INQUAM Photos – Marius Dumbrăveanu
“Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că Vicepremierul Raluca Turcan a dat dovadă de totală lipsă de profesionalism ieșind în spațiul public cu declarații de presă care nu au făcut decât să genereze haos în sistemul de educație, în rândul cadrelor didactice, al părinților și al elevilor. Este inuman să se comporte așa, ca oficial al statului”, susține FSLI, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Reacția Federației conduse de Simion Hancescu vine după ce Raluca Turcan a avansat scenariul scenariul repetării anului școlar. FSLI este a doua mare federație sindicală din preuniversitar care critică declarațiile făcute de Turcan, după ce FSE Spiru Haret a susținut că “înghețarea anului școlar nu poate fi luată în calcul”. Și reprezentanții elevilor, și cei ai părinților au criticat dur declarațiile vicepremierului.

“Orice propunere sau modificare în calendarul anului școlar trebuie făcută doar după ce a fost bine analizată și în urma consultărilor cu specialiștii, sindicatele din educație, asociațiile de părinți și de elevi. Prin astfel de declarații există riscul major să fie paralizat sistemul de învățământ. În condițiile în care populația este panicată de acest COVID -19, astfel de ‘exerciții de comunicare’ în mass-media trebuie evitate”, spune FSLI.

“Este o dovadă de lipsă de profesionalism să ieși în spațiul public și să vorbești fără să ai o consultare cu specialiștii din educație, cu cei din Ministerul Educației și Cercetării sau cu partenerii sociali și să arunci variante privind modul în care se va desfășura anul școlar 2019-2020. O astfel de declarație este o dovadă de lipsă de umanitate, tocmai în această perioadă în care autoritățile ne îndeamnă pe toți să nu provocăm panică. Ce credeți că a reușit să facă doamna Vicepremier Raluca Turcan cu aceste declarații? Panică și haos în rândul părinților, elevilor și cadrelor didactice. Cred că repezentanții Guvernului României care fac declarații publice în această perioadă, trebuie să fie extrem de atenți la ceea ce afirmă”, a declarat Simion Hancescu, președinte FSLI.

Comunicatul integral al FSLI:

FSLI: Declarațiile Vicepremierului Raluca Turcan referitoare la o posibilă înghețare a anului școlar provoacă haos în educație!

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că Vicepremierul Raluca Turcan a dat dovadă de totală lipsă de profesionalism ieșind în spațiul public cu declarații de presă care nu au făcut decât să genereze haos în sistemul de educație, în rândul cadrelor didactice, al părinților și al elevilor. Este inuman să se comporte așa, ca oficial al statului! Orice propunere sau modificare în calendarul anului școlar trebuie făcută doar după ce a fost bine analizată și în urma consultărilor cu specialiștii, sindicatele din educație, asociațiile de părinți și de elevi. Prin astfel de declarații există riscul major să fie paralizat sistemul de învățământ. În condițiile în care populația este panicată de acest COVID -19, astfel de “exerciții de comunicare” în mass-media trebuie evitate.

Declarația din această dimineață a Vicepremierului Raluca Turcan, potrivit căreia: “Sunt trei etape posibile, cel puţin din perspectiva mea. Una ar fi ca anul şcolar să continue şi evaluările să fie aşa cum au fost prevăzute, dar e un scenariu destul de greu de atins, întrucât deja se prefigurează închiderea şcolilor peste perioada anunţată. Al doilea scenariu ar fi al decalării evaluărilor, iar al treilea ar fi al repetării anului, însă vom vedea. E foarte dificil de afirmat acum care va fi soluţia.”, este doar un mod prin care se creează și mai multă instabilitate în sistemul de învățământ lovit oricum de măsurile privind pandemia cu COVID -19.

Federația noastră ține în permanență legătura cu conducerea MEC, cu reprezentanții părinților și ai elevilor și nicio clipă nu am discutat despre un asemenea scenariu de înghețare a anului școlar.

Înghețarea anului școlar ar produce prejudicii majore elevilor, părinților și cadrelor didactice. Prin urmare, suntem convinși că se pot găsi soluții pentru încheierea situației școlare a elevilor, dar și pentru cei care se află în anii de final de ciclu de învățământ și trebuie să susțină examenele naționale.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ face apel la Ministerul Educației și Cercetării, la Guvernul României, dar și la Administrația Prezidențială să analizeze cu mare responsabilitate situația, astfel încât să fie luate cele mai bune decizii pentru elevi.

“Este o dovadă de lipsă de profesionalism să ieși în spațiul public și să vorbești fără să ai o consultare cu specialiștii din educație, cu cei din Ministerul Educației și Cercetării sau cu partenerii sociali și să arunci variante privind modul în care se va desfășura anul școlar 2019-2020. O astfel de declarație este o dovadă de lipsă de umanitate, tocmai în această perioadă în care autoritățile ne îndeamnă pe toți să nu provocăm panică. Ce credeți că a reușit să facă doamna Vicepremier Raluca Turcan cu aceste declarații? Panică și haos în rândul părinților, elevilor și cadrelor didactice. Cred că repezentanții Guvernului României care fac declarații publice în această perioadă, trebuie să fie extrem de atenți la ceea ce afirmă”, a declarat Simion Hancescu, președinte FSLI.

 

Foto: INQUAM Photos – Marius Dumbraveanu


5 comments
  1. Mesaj pentru sindicatele din învățământ: biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip!

  2. Pentru învățământul preuniversitar anul școlar poate fi promovat de către toți elevii cu următoarele precizări:

    1. Pentru toți elevii care nu sunt în ani terminali ( ultima clasă de gimnaziu și ultima clasă de liceu ) trecerea în anul următor este asigurată pentru toți elevii considerându-se necesară recuperarea materiei rămasă neparcursă de la data suspendării generale a cursurilor. Recuperarea se va realiza în cursul semestrului I al anului școlar 2020-2021 prin studiu individual și cursuri de recuperare în fiecare zi de sâmbătă din cadrul semestrului I.
    2. Pentru elevii din anii terminali recuperarea se va efectua în prima jumătate a primei luni a semestrului I din anul școlar 2020-2021, folosindu-se inclusiv zilele de sâmbătă, urmând ca în a doua jumătate a lunii septembrie să se organizeze examenele specifice.
    3. Anul școlar 2020-2021 va începe la 1 septembrie și va include ziua de sâmbătă ca zi de lucru normală.

    Pentru învățământul universitar funcționează autonomia universitară.

  3. Poate ar fi mai bine sa va ganditi cum puteti sa predati materiile prin intermediu televiziunii. Daca doriti sa nu se inghete anul scolar trebuie sa dispuneti si de planul B. Internet si computer nu au toti copiii, voi habar nu aveti de realitatile din mediul rural, unii au creioane sau culori de cativa cm., ramase de la frati mai mari; nu servesc pachetul in pauza mare pentru ca” nu le este foame”, nu pentru ca nu ar avea… sau scot pachetul si spun ” e tare, il mananc acasa”. Nimeni nu vrea sa cunoasca aceste aspecte, dar vrea sa digitalizeze invatamantul, asta e singura lor grija, pacat. Si cu toate astea copiii au un suflet de aur, dar ce folos.
    Televizor are toata lumea, asa ca daca chiar doriti sa ii ajuati pe acesti copii gasiti din timp profesori disponibili care sa pregateasca materiale tematice pe discipline pentru orice eventualitate. Criza se poate prelungi pe luni, si atunci anul se ingheata inevitabil.Pe platforme online se descurca cei din mediul urban, probabil nici aceia toti, fara parinti, dar cei de la tara nici cu parintii… . Este o situatie destul de grea, dar totusi copiii nu trebuie sacrificati.

  4. E inadmisibil acest scenariu al d nei Țurcanu. Chiar și în situația de a relua cursurile în luna mai, iunie chiar și iulie se poate recupera aceasta perioada prin translarea anului școlar pana în octombrie. Următorul an școlar urmând sa înceapă în noiembrie 2020 cu final august-septembrie 2021, numai o translate de 2-3 luni, dacă se dorește se rezolva.
    Multumesc!

  5. Oare de ce il deranjeaza,asa mult pe d-nul Hancescu lipsa de profesionalism a d nei Turcan,cand si dumnealui face declaratii lipsite de profesionalism pentru elevii ,,lor” si copiii nostri.Vezi afirmatia ca pentru anul scolar 2020-2021 ,clasele sa aiba un nr.mai mic de elevi ,nefiind conditii,ca nu se construiesc scoli in 3- 4 luni,pe de o parte.Iar alt exemplu ,este ca din punct de vedere al FSLI nu se pot reduce nr.de ore de la clasa ca nu sunt conditii, elevii nu conteaza pentru ei,stiti de ce ,pentru ca ,,valorosii” pe care i reprezinta nu pot ramane fara serviciu.Atitudine de profesionalism ,d le SEF sindicalist Hancescu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O organizație a editorilor reclamă “prețurile de achiziție derizorii” aplicate de Ministerul Educației pentru manuale: “Nici o editură nu va avea posibilitatea de a retipări manualele”

O organizație a editorilor, Uniunea Editorilor din România (UER), protestează, marți, față de “lipsa totală de interes cu care Ministerul Educației tratează procesul de asigurare cu manuale școlare”. Organizația afirmă…
Vezi articolul

Consiliile județene și locale ar putea asigura o masă gratuită în creșe, grădinițe și școli – propunere legislativă / Anul trecut programul “Masă caldă” nu a fost implementat în 13 școli, din cauza neimplicării autorităților locale, potrivit unui raport

Senatul a adoptat, în şedinţa plenului de miercuri, în unanimitate, o propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale 1/2011 prin care “consiliile județene și locale pot asigura o…
Vezi articolul

Elevii cu note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024 pot depăși această barieră „având încredere în ei” și ”obținând rezultate remarcabile” – inspectorul general adjunct din Dolj, județ unde doar 44% au primit note peste 5 la Matematică

„Cei care au luat note sub 5 pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile”, a apreciat profesoara Aida Ionescu, inspector general adjunct la Inspectoratul…
Vezi articolul