Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, reacție după ce premierul Cîțu a spus că nu vrea investiții fără rezultate în educație și cercetare: “Mod de gândire similar cu cel al unui buticar”

4.298 de vizualizări
Foto: FSLI / Simion Hăncescu
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a reacționat, vineri, față de declarațiile premierului Florin Cîțu, care a spus joi că nu dorește să facă investiții fără rezultate în educație, cercetare sau sănătate. Organizația sindicală se declară “neplăcut surprinsă” de afirmațiile făcute fără ca șeful guvernului “să precizeze clar la ce fel de investiții se referă. Acest mod de gândire al Premierului este similar cu cel al unui buticar”.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îi solicită premierului Florin Cîțu să vină în fața opiniei publice cu o clarificare, prin care să spună exact ce investiții vrea să facă în educație, dacă va crește sau nu salariile cadrelor didactice, cum va moderniza școlile, cum vor fi îmbunătățite programele școlare și cum va fi modernizat învățământul românesc.

Potrivit comunicatului FSLI, “acest mod de gândire al Premierului este similar cu cel al unui buticar care, după ce ani la rând a “finanțat” echipa de fotbal “Avântul Prăbușirea”, cumpărându-le jucătorilor câte un set de echipamente pe an și a constatat că echipa nu a ajuns în Liga Campionilor, a luat decizia de a nu o mai finanța. Cine vrea să aibă o echipă care să și câștige Liga Campionilor face mai întâi un stadion, caută cel mai bun antrenor, caută jucători foarte talentați pe care-i plătește regește și după câțiva ani de muncă, apar și trofeele. Revenind la declarația Premierului, domnia sa trebuie să înțeleagă că aceste domenii nu pot face performanță dacă nu sunt acordați banii necesari pentru asigurarea condițiilor optime.”

Organizația notează: “cum am putea face performanță în educație, dacă și în acest an, în care Guvernul condus de d-voastră a acordat acestui sistem puțin peste 3 la sută din PIB? Nici măcar nu este respectată legea în vigoare, prin care învățământul ar trebui să aibă o finanțare de 6% din PIB.”

Iar comunicatul face trimitere și la România Educată: “Proiectul Președintelui României, domnul Klaus Iohannis – România Educată – pentru care Guvernul condus de Florin Cîțu și-a arătat susținerea, nu poate fi pus în aplicare fără alocări bugetare consistente! Prin urmare, cum putem vorbi despre o reformă reală, dacă nu sunt acordați bani pentru investiții și salarii motivante?”.

Foto: FSLI / Simion Hăncescu

Citește și:
Cîțu: Nu vreau să investim în educație și cercetare fără să avem rezultate. A finanța doar de dragul finanțării de la buget nu cred că este o soluție, chiar dacă îi spunem, între ghilimele, cercetare

6 comments
  1. Domnul Câțu are dreptate. Rezultatele in învățământ întârzie să apară de 30 de ani indiferent ce măsuri au luat guvernele și cat au crescut salariile .

  2. Vorbe goale …
    Nimic concret. Lipsă de imaginație si mai ales de acțiune.

    Cum s-ar spune: Noi nu stăm degeaba dar nu va faceti griji, nu deranjăm.
    Mai aruncăm si noi cu vorbe să vadă cotizanții că existăm.

  3. Mentalitate de buticar fost elev mediocru spre slab care-si ura colegii si profesorii pentru propriile incapacitati.
    Sindicatele ar trebui sa dea in judecata ministerul pentru toata incalcarile legilor fata de profesori, dar se limiteaza la declaratii si atat.

  4. Din pacate, domnul premier Catu are dreptate. Sunt destui care, pe aceleasi articole, primesc bani de la Universitate, IMAR, UEFISCDI etc etc.

    1. Ce treaba are FSLI cu cei din sistemul universitar?
      Profesorii din preuniversitar traiesc de pe o zi pe alta!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Fetelor, dar cum vă suportă soții voștri acasă, că vorbiți cam mult“ – replica deplasată a unui secretar de stat de la Ministerul Educației către reprezentantele unei asociații care au mers în audiență să-i prezinte un proiect

La întâlnirea cu un secretar de stat din Ministerul Educației, când au vrut să își prezinte seria de podcasturi despre educația de mediu, reprezentantele unei asociații de educație digitală „au…
Vezi articolul

DOCUMENT Consiliul Național al Elevilor: Examenele de admitere la colegiile naționale sunt “imposibil de acceptat”, “promovează segregarea” / Solicitările organizației: un fond național al burselor sociale, calendar clar pentru creșterea alocărilor pentru educație, rescrierea capitolului privind educația specială și cea incluzivă

Prevederile din proiectele legilor educației ce permit colegiilor naționale să organizeze examene de admitere în clasa a IX-a sunt “imposibil de acceptat”, deoarece “nu face altceva decât să promoveze segregarea…
Vezi articolul