Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, reacție după ce premierul Cîțu a spus că nu vrea investiții fără rezultate în educație și cercetare: „Mod de gândire similar cu cel al unui buticar”

4.309 vizualizări
Foto: FSLI / Simion Hăncescu
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a reacționat, vineri, față de declarațiile premierului Florin Cîțu, care a spus joi că nu dorește să facă investiții fără rezultate în educație, cercetare sau sănătate. Organizația sindicală se declară “neplăcut surprinsă” de afirmațiile făcute fără ca șeful guvernului “să precizeze clar la ce fel de investiții se referă. Acest mod de gândire al Premierului este similar cu cel al unui buticar”.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îi solicită premierului Florin Cîțu să vină în fața opiniei publice cu o clarificare, prin care să spună exact ce investiții vrea să facă în educație, dacă va crește sau nu salariile cadrelor didactice, cum va moderniza școlile, cum vor fi îmbunătățite programele școlare și cum va fi modernizat învățământul românesc.

Potrivit comunicatului FSLI, „acest mod de gândire al Premierului este similar cu cel al unui buticar care, după ce ani la rând a “finanțat” echipa de fotbal “Avântul Prăbușirea”, cumpărându-le jucătorilor câte un set de echipamente pe an și a constatat că echipa nu a ajuns în Liga Campionilor, a luat decizia de a nu o mai finanța. Cine vrea să aibă o echipă care să și câștige Liga Campionilor face mai întâi un stadion, caută cel mai bun antrenor, caută jucători foarte talentați pe care-i plătește regește și după câțiva ani de muncă, apar și trofeele. Revenind la declarația Premierului, domnia sa trebuie să înțeleagă că aceste domenii nu pot face performanță dacă nu sunt acordați banii necesari pentru asigurarea condițiilor optime.”

Organizația notează: „cum am putea face performanță în educație, dacă și în acest an, în care Guvernul condus de d-voastră a acordat acestui sistem puțin peste 3 la sută din PIB? Nici măcar nu este respectată legea în vigoare, prin care învățământul ar trebui să aibă o finanțare de 6% din PIB.”

Iar comunicatul face trimitere și la România Educată: „Proiectul Președintelui României, domnul Klaus Iohannis – România Educată – pentru care Guvernul condus de Florin Cîțu și-a arătat susținerea, nu poate fi pus în aplicare fără alocări bugetare consistente! Prin urmare, cum putem vorbi despre o reformă reală, dacă nu sunt acordați bani pentru investiții și salarii motivante?”.

Foto: FSLI / Simion Hăncescu

Citește și:
Cîțu: Nu vreau să investim în educație și cercetare fără să avem rezultate. A finanța doar de dragul finanțării de la buget nu cred că este o soluție, chiar dacă îi spunem, între ghilimele, cercetare


6 comments
  1. Domnul Câțu are dreptate. Rezultatele in învățământ întârzie să apară de 30 de ani indiferent ce măsuri au luat guvernele și cat au crescut salariile .

  2. Vorbe goale …
    Nimic concret. Lipsă de imaginație si mai ales de acțiune.

    Cum s-ar spune: Noi nu stăm degeaba dar nu va faceti griji, nu deranjăm.
    Mai aruncăm si noi cu vorbe să vadă cotizanții că existăm.

  3. Mentalitate de buticar fost elev mediocru spre slab care-si ura colegii si profesorii pentru propriile incapacitati.
    Sindicatele ar trebui sa dea in judecata ministerul pentru toata incalcarile legilor fata de profesori, dar se limiteaza la declaratii si atat.

  4. Din pacate, domnul premier Catu are dreptate. Sunt destui care, pe aceleasi articole, primesc bani de la Universitate, IMAR, UEFISCDI etc etc.

    1. Ce treaba are FSLI cu cei din sistemul universitar?
      Profesorii din preuniversitar traiesc de pe o zi pe alta!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Senatorii au amânat discuția unui amendament susținut de Asociația Elevilor din Constanța privind transportul gratuit al elevilor și vor o nouă comisie / Președinta AEC: Parlamentarii vor avea vacanță. Noi elevii, nu. Avem nevoie de gratuitate pentru a ajunge la școală

Senatorii din Comisia de învățământ din Senat au amânat discutarea proiectului pentru modificarea articolului 83 al Legii Învățământului Preuniversitar nr. 198/2023, care reglementează gratuitatea elevilor la transport, în ședința din…
Vezi articolul

RAPORT „Colapsul educațional” constatat la simularea Evaluării Naționale din Iași se adâncește anul acesta: în satele ieșene, 80,3% dintre elevi de clasa a VIII-a au luat note sub 5 la Matematică și 54% – note sub 5 la Limba și literatura română, la simularea din decembrie / Problemele se acutizează, în rural, și la proba de Limbă română, comparativ cu anul trecut

Patru din cinci elevi de clasa a VIII-a din mediul rural, din județul Iași, au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale organizată luna trecută, în timp ce 54%…
Vezi articolul

Daniel David, despre posturile pe viabilitate: Avem o constrângere a unei decizii a Curții Constituționale, dar există un mecanism care poate să funcționeze. Profesorii care sunt pe viabilitate pot să participe la examenul de titularizare. Dacă iau peste 7, devin titulari

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a vorbit despre posturile pe viabilitate și a spus că „avem o constrângere a unei decizii a Curții Constituționale, dar există un mecanism care…
Vezi articolul

Daniel David: Orice profesor trebuie să înțeleagă că, dacă copiii încep să vadă temele ca un element negativ, cu toată intenția bună pe care o ai, vei obține efecte negative. Durata temelor este reglementată, doar că va trebui să găsim niște mecanisme prin care să putem și respecta această reglementare

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat că „orice profesor trebuie să înțeleagă că, dacă copiii încep să vadă temele ca un element negativ, indiferent ce teme le dai,…
Vezi articolul