Florin Pogonaru, Asociația Oamenilor de Afaceri, către ministrul Educației: Trebuie să vă asumați politic testarea competențelor la elevi și la profesori. Ni s-a spus de către guverne succesive că asta e risc politic

1.468 de vizualizări
Foto: gov.ro
Asumarea testării reale pentru pentru competențe digitale a elevilor și a profesorilor, a fost cerută de Florin Pogonaru, președintele Asociației Oamenilor de Afaceri din România, Monicăi Anisie, ministrul Educației, într-o conferință online organizată chiar de Ministerul Educației. Pogonaru a spus că a insistat de mai multe ori la autorități să fie realizate testări în educație, dar că de fiecare dată a fost invocat “riscul politic”. “Această băgare sub preș a problemei, de 15 ani încontinuu ,a făcut ca ea să explodeze acum și nu mai trebuie să acceptăm astfel de lucruri”, a declarat Pogonaru.

“Știați, de exemplu, că la nivel european testarea competențelor pentru utilizarea imprimantelor 3D se face după programa dezvoltată în Români de către ECDL România? Practic, Asociația Oamenilor de Afaceri a dezvoltat împreună cu Dedeman un program de vreo 3 ani dezvoltat în 100 de licee din România și a reușit să dezvolte o programă și o manieră de testare care a fost adoptată la nivel internațional prin ECDL pentru competențele digitale.

Aș spune, apropo de statisticile privind competențele digitale, că lucrurile în privința României variază de la agonie la extaz. Totul este să te apuci să faci lucruri. Și am o observație și pentru doamna ministru și pentru domnul ministru Boloș: vă susțin în totalitate pentru aplicarea programului dumneavoastră, inclusiv a programului de guvernare, dar vrem să vedem de la dumneavoastră asumarea politică. Ce-am sesizat noi este că digitalizarea nu este un lucru care se poate face fără risc politic.

Și să vă dăm câteva exemple. De exemplu, testările ECDL, care sunt de vreo 15 ani introduse la Bacalaureat pentru competențe digitale, sau în general testarea de competențe digitale la Bacalaureat știți cum se ia în momentul de față? Dacă ai deschis ușa clasei în care are loc examenul, automat ai luat examenul. Gândiți-vă de ce se întâmplă? Și am intervenit tot timpul pentru că este o anomalie să faci așa ceva. Ni s-a spus de către guverne succesive că este o chestiune de risc politic: „ce te faci cu satele care nu au conectare, care nu au instrumente” și așa mai departe.

Această băgare sub preș a problemei de 15 ani încontinuu, cel puțin de-atunci o știm noi, pentru testarea competențelor digitale, a făcut ca ea să explodeze acum și nu mai trebuie să acceptăm astfel de lucruri. Este risc politic în testarea competențelor digitale, dar trebuie să vi-l asumați. Același lucru este valabil în prezent pentru testarea capabilităților de educație digitală a profesorilor. Evităm să facem acest lucru. Știu, urmează alegeri, este un risc politic să ai toți profesorii revoltați, dar sper cât de curând digitalizarea să fie asumată politic cu toate riscurile ei”, s apus Florin Pogonaru.

https://youtu.be/2vtnpxAyoU0?t=4513

Foto: Florin Pogonaru/gov.ro


4 comments
  1. Profesorii nu pot fi testati ,sunt extraordinari,valorosi,profe sionisti,harnici,competenti, imlicati,intangibili,extraterestrii etc si ei pot doar sa puna note elevilor si parintilor.Of,grea misiune.

    1. Desigur. Te bagi, stii ce face? Sau esti adeptul doctrinei comuniste si ai lupta contra capitalistilor, ca toti e niste hoti?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul universității care verifică teza de doctorat a premierului Nicolae Ciucă, generalul Dorin Pleșcan, este fostul șef de cabinet al acestuia, propus pentru avansarea în grad chiar de Ciucă / A ajuns rector printr-o modificare a regulilor solicitată indirect de Ministerul Apărării, condus atunci tot de Nicolae Ciucă

Rectorul Universității Naționale de Apărare Carol I, generalul Dorin Corneliu Pleșcan (57 de ani), este fostul șef de cabinet al premierului Nicolae Ciucă (54 de ani), pe vremea când acesta…
Vezi articolul

Daniel David (UBB), întrebat despre acuzațiile de plagiat la adresa premierului: “Ce poate să facă un rector este să vorbească nu despre o persoană anume, ci să vorbească corect despre principii” / “Oricând găsești o problemă de integritate academică”, “și dacă a fost în urmă cu 20 de ani trebuie să o corectezi”

“Ce poată să facă un rector este să vorbească nu despre o persoană anume, ci să vorbească corect despre principii, să le scoată în față”, afirmă, într-un interviu acordat Europa…
Vezi articolul