Formalismul în școli: conducerea Școlii Gimnaziale Nicolae Titulescu din București declara ca fiind „un succes” o conferință organizată chiar de ea, în februarie, pe tema violenței școlare / La 3 săptămâni distanță, directoarea și-a dat demisia, după descoperirea realității ascunse până atunci a mai multor cazuri de bullying și agresiune sexuală între elevi

489 de vizualizări
Foto: Facebook.com/ Școala Gimnazială Nicolae Titulescu
Cu doar trei săptămâni înainte să iasă la iveală cazul elevului care ar fi fost abuzat sexual de două ori de un alt elev minor la Școala Gimnazială Nicolae Titulescu din București, conducerea școlii anunța glorios pe Facebook conferința “Uniți împotriva violenței școlare: împreună pentru o școală prietenoasă”. În imaginea care însoțește anunțul din 7 februarie se observă peste 20 de elevi de gimnaziu care ascultă cum vorbesc șase persoane aflate la prezidiu, printre care și directoarea adjunctă a școlii.

La acel moment, cadrele didactice participante la conferința cu #fărăbullying și conducerea școlii știau și țineau în continuare ascunse faptele penale care aveau să iasă la iveală 3 săptămâni mai târziu, dar care avuseseră loc cu mult timp înainte.

Un amplu articol elogios despre conferința „Uniți împotriva violenței școlare: împreună pentru o școală prietenoasă” a fost publicat pe un portal. În text este lăudată conferința, impactul acesteia, importanța prezenței la eveniment a directoarei adjuncte a școlii și interesul foarte mare al participanților.

„Evenimentul a fost organizat de conducerea școlii normale “Nicolae Titulescu” și a avut loc pe 7 februarie, fiind urmărit și apreciat de un număr semnificativ de persoane interesate de această tematică importantă”, scrie în articol.

Informații de context

De precizat că imediat ce cazul a ieșit la iveală, ministrul Ligia Deca a spus că raportul preliminar în cazul Şcolii „Nicolae Titulescu” arată o serie de abateri de la procedură. De aceea Corpul de control trebuie să constate dacă toate procedurile cu privire la prevenirea și adresarea cazurilor de violență în școli sunt respectate. 

“A fost un raport  întocmit rapid, tocmai pentru a avea un prim răspuns. Există o serie întreagă de constatări care țin de neinformarea unor entități care trebuiau informate despre aceste cazuri, de exemplu consiliul de administrație al școlii sau comisia care ar trebui să vizeze cazurile de violență. De aceea, pentru a avea o imagine cât mai completă și cât mai profesionist documentat, am solicitat ca Corpul de control al Ministerului Educației să facă un control acolo, atât la școală, cât și la inspectorat. 

În acest moment avem o serie întreagă de proceduri în desfășurare, ancheta care se desfășoară de către Parchet, controlul care a fost desfășurat de către inspectorat și acum corpul de control. Vrem să vedem nu numai ce s-a întâmplat în școală, dar și ce s-a întâmplat din punct de vedere al comunicării școlii cu alte entități care trebuie să fie responsabile, fie că este vorba despre școală, fie că este vorba despre poliție, fie că este vorba despre DGASPC sau alte entități”, a spus Deca.

Inspectoratul urmează să demareze procesul de cercetare disciplinară. Corpul de control al Ministerului Educației a făcut verificări la școală și la inspectorat.

În acest context, reacția Ministerului a fost să transmită o nouă directivă profesorilor și directorilor de școli: până pe 31 martie 2024, inspectoratele școlare județene și Centrele Județene de Resurse și de Asistență Educațională trebuie să organizeze „noi sesiuni de formare cu toți directorii din județe privind aplicarea Procedurii privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor și a personalului unității de învățământ”, anunță instituția condusă de ministrul Ligia Deca.

Cererea Ministerului condus de Ligia Deca cu privire la participarea tuturor directorilor de școli la sesiuni de formare privind managementul cazurilor de violență, ca urmare a cazului de la școala bucureșteană, se face auzită în ziua apariției unui amplu raport OCDE pentru autoritățile din învățământul românesc. Acesta semnalează gradul ridicat de birocrație la care sunt supuși profesorii și directorii și dă drept exemplu obligația acestora din urmă de a aloca cea mai mare parte a timpului unor sarcini precum cunoașterea legislației la zi sau chestiuni procedurale.

Tot până pe 31 martie, profesorii au fost obligați să lipească afișe la avizierul școlii cu materialele informative ale Ministerului despre violența școlară și să le prezinte elevilor la clasă, conform unei adrese transmisă inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației, obținută de Edupedu.ro.

Ministerul Educației a transmis mai multe termene limită până la care profesorii și directorii vor raporta faptul că au afișat la avizier materialele informative și le-au prezentat la clasă, iar inspectorii școlari vor verifica în minim 15 unităţi de învățământ preuniversitar alese aleatoriu la nivelul județului/Municipiului București cum este aplicată procedura privind violența școlară, conform adresei obținute de Edupedu.ro.  

Citește și:
Cazul de la Școala Nicolae Titulescu. Există o plângere cu rezultat din partea parchetului de clasare și încă una care este în cercetare la acest moment. La Inspectoratul Școlar a fost depusă sesizare astăzi, la ora 8:50, susțin Sorin Ion și Vlad Drinceanu
Ligia Deca: Raportul preliminar în cazul Şcolii Nicolae Titulescu arată o serie de abateri de la procedură. Inspectoratul urmează să demareze procesul de cercetare disciplinară / Am trimis corpul de control la școală și inspectorat
Ligia Deca, despre cazul de la Școala Nicolae Titulescu: Am solicitat Inspectoratului Școlar al Municipiului București să transmită ministerului concluziile cercetării. Reiterez obligația școlilor de a urma Procedura privind gestionarea cazurilor de violență
Părinții unor copii de la Școala Nicolae Titulescu din București protestează după un caz de abuz sexual asupra unui elev
DOCUMENT Până pe 31 martie, profesorii sunt obligați să lipească afișe la avizierul școlii cu materialele informative ale Ministerului despre violența școlară și să le prezinte elevilor la clasă – adresă a Ministerului Educației

1 comment
  1. se ajunge la așa ceva că nu sunt soluții …se cer zilnic hârtii cu raportări,nimic altceva…ME și ISJ urile nu ajuta cu nimic,vor rapoarte și situații….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Remus Pricopie / Foto: Agerpres

Remus Pricopie, rectorul SNSPA, reacționează la noile proiecte de Legi ale educației: Nu cred că cele două propuneri legislative sunt în integralitatea lor în linie cu proiectul România Educată

„Nu cred că cele două propuneri legislative, inițiate de Ministerul Educației, sunt în integralitatea lor în linie cu Proiectul “România Educată”, transmite Remus Pricopie, rector al Școlii Naționale de Studii…
Vezi articolul