DOCUMENT Până pe 31 martie, profesorii sunt obligați să lipească afișe la avizierul școlii cu materialele informative ale Ministerului despre violența școlară și să le prezinte elevilor la clasă – adresă a Ministerului Educației

32.415 vizualizări
Foto: © Oleksandra Troian | Dreamstime.com
Profesorii sunt obligați să lipească afișe la avizierul școlii cu materialele informative ale Ministerului despre violența școlară și să le prezinte elevilor la clasă, până pe 31 martie, conform unei adrese transmisă inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației, obținută de Edupedu.ro. Toți directorii de școli vor fi formați să știe cum să aplice procedura în cazuri de violență, tot până pe 31 martie.

Astfel, Ministerul Educației a transmis mai multe termene limită până la care profesorii și directorii vor raporta faptul că au afișat la avizier materialele informative și le-au prezentat la clasă, iar inspectorii școlari vor verifica în minim 15 unităţi de învățământ preuniversitar alese aleatoriu la nivelul județului/Municipiului București cum este aplicată procedura privind violența școlară, conform adresei obținută de Edupedu.ro.  

Tot până pe 31 martie, școlile cu un număr ridicat de cazuri de violenţă înregistrate vor fi sprijinite de urgenţă pentru planificarea și desfăşurarea unor măsuri de prevenire şi combatere a violenței şi vor fi organizate întâlniri între reprezentanţii Inspectoratelor Şcolare Judeţene, ai Centrelor Judeţene de Resurse şi Asistență Educaţională cu reprezentanţii Direcţiilor Generale de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului și ai Birourilor de Siguranță Școlară, în vederea identificării şi implementării unor măsuri de îmbunătăţire a colaborării acestor structuri în gestionarea cazurilor de violență din mediul școlar.

Obligațiile profesorilor, directorilor de școli și inspectoratelor școlare, conform adresei Ministerului

Pentru prevenirea și îmbunătăţirea managementului interinstituțional al situaţiilor de violență din mediul şcolar, Ministerul Educației solicită Inspectoratelor Şcolare Judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului București: 

  1. Organizarea unor sesiuni de formare față în față cu toți directorii unităţilor de învățământ având ca tematică aplicarea procedurii aprobate prin OME nr. 6235/06.09.2023, până la 31 martie 2024. 

Sesiunile de informare vor fi organizate cu sprijinul Centrelor Judeţene/al Municipiului Bucureşti de Resurse și de Asistenţă Educaţională, și, pe cât posibil, al reprezentanţilor Birourilor de Siguranţă Școlară și ai Direcţiilor Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului. Calendarul sesiunilor de formare organizate la nivelul județului va fi transmis Ministerului Educaţiei până la 12 martie 2024. 

  1. Transmiterea, către unitățile de învățământ preuniversitar, a solicitării de afișare la avizierul școlii și în alte locuri vizibile din școală, până la 15 martie 2024, a materialelor vizuale de informare disponibile pe site https://www.edu.ro/management_cazuri_violenta
  1. Transmiterea, către unităţile de învățământ preuniversitar, a solicitării de prezentare la clasă, până la 31 martie 2024, a materialelor vizuale de informare disponibile pe site https://www.edu.ro/management_cazuri_violenta
  1. Verificarea numărului cazurilor de violenţă înregistrate de unităţile de învățământ în registrul special, conform art. 3.16 al procedurii aprobate prin OME nr. 6235/06.09.2023, în perioada septembrie 2023 – martie 2024. Şcolile cu un număr ridicat de cazuri de violenţă înregistrate vor fi sprijinite de urgenţă pentru planificarea și desfăşurarea unor măsuri de prevenire şi combatere a violenței. Măsurile luate vor fi raportate Ministerului Educaţiei până la 31 martie 2024. 
  1. Verificarea modului în care unităţile de învățământ aplică procedura aprobată prin OME nr. 6235/06.09.2023 în gestionarea cazurilor de violenţă. Verificarea se va face într-un eșantion de minim 15 unităţi de învățământ preuniversitar alese aleatoriu la nivelul județului/Municipiului București. Rezultatele verificării vor fi raportate Ministerului Educaţiei până la 30 iunie 2024. 
  1. Iniţierea unor întâlniri de lucru la nivelul judeţului între reprezentanţii Inspectoratelor Şcolare Judeţene /Inspectoratului Școlar al Municipiului București, ai Centrelor Judeţene de Resurse şi Asistență Educaţională /Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse și Asistență Educaţională cu reprezentanţii Direcţiilor Generale de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului și ai Birourilor de Siguranță Școlară, în vederea identificării şi implementării unor măsuri de îmbunătăţire a colaborării acestor structuri în gestionarea cazurilor de violență din mediul școlar. Măsurile luate la nivel județean vor fi raportate Ministerului Educaţiei până la 31 martie 2024.” 
Informații de context

Ministerul a cerut participarea tuturor directorilor de școli la sesiuni de formare privind managementul cazurilor de violență, pe 5 martie, ca urmare a cazului de la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” din Municipiul București, unde un elev ar fi fost abuzat sexual, în ziua apariției unui amplu raport OCDE pentru autoritățile din învățământul românesc. Acesta semnalează gradul ridicat de birocrație la care sunt supuși profesorii și directorii și dă drept exemplu obligația acestora din urmă de a aloca cea mai mare parte a timpului unor sarcini precum cunoașterea legislației la zi sau chestiuni procedurale:

  • Birocrația școlară absoarbe resurse și distrage atenția directorilor și a profesorilor de la atribuțiile lor de bază. Volumul mare al activităților administrative a fost evidențiat ca unul dintre principalii factori care împiedică conducerea eficientă a școlilor (…). În cadrul reformelor, sunt planificate măsuri de reducere a poverii administrative în școli, cum ar fi crearea unui sistem integrat de gestionare a datelor educaționale pentru a optimiza obținerea datelor (a se vedea Secțiunea 6. Sistemul de date și de monitorizare). Cu toate acestea, sunt necesare eforturi suplimentare pentru a reduce alte procese și structuri birocratice din școală care distrag atenția directorilor și profesorilor de la predare și învățare. De exemplu, directorii alocă cea mai mare parte a timpului lor sarcinilor administrative, cum ar fi cunoașterea legislației la zi sau organizarea și supravegherea mai multor comisii școlare, dintre care unele cu funcții care se suprapun (…)”

DOCUMENT Adresa Ministerului Educației

Photo 189061751 © Oleksandra Troian | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
INFOGRAFICE Managementul cazurilor de violență școlară, de la sesizare la închiderea cazului, responsabilitățile profesorilor, directorilor și ale poliției
În Săptămâna altfel, școlile au în vedere, printre altele, să contribuie la prevenirea și reducerea faptelor de violență în rândul elevilor – adresă a Ministerului Educației
OFICIAL Sancțiuni pentru profesori și directori, grupurile antibullying din școli se desființează și apar comisii – prevederi din procedura privind violența școlară / Documente utile pentru identificarea, raportarea și monitorizarea unui caz

14 comments
  1. N-am scoci pentru lipit afișe. Dac-aș avea, concluzia logică și firească a ultimilor ani ar fi că mai bine l-aș folosi în campania electorală, afișele lipite atunci sunt cu randament bun, în comparație cu platitudinile ministerului.

  2. Postam aici de ceva vreme si degeaba.Si la noi in sc.a venit unul care “sfarma tot”si dir.se face ca nu vede,solutia cu paznici care o face psdl.la acea sc acum e una pt voturi,nu au voie paznici sa intervina intre elevi.se pot aduce cons.cu norma intreaga unul la 200 de copii,nu sa tot aducem muncitori cu atributii de soferi ,ore suplimentare ca sa fie catedre si elevii sa aiba 7 ore,contabili carestau degeaba in birouri,in sc.mici la tara.Si bineinteles ore de religie cite incap.

  3. ei,acu nu chiar să lipească afișe…daca e o școală care are site,se pune pe site…și cred că limita e 15 martie,cf ME…
    Iar profesorii nu sunt obligați, directiunea se va ocupa:)

  4. Bună seara,

    Va scriu în legătură cu situatia copilului meu ,elev în clasa 3 la Școală Nicolae Labiș sector 3 București. La începutul acestui an scolar a venit un copil nou în clasa, copil cu probleme de comportament. În fiecare zi, în fiecare ora acesta lovește în mobilier, face zgomot, copiilor fiindu-le imposibil sa se concentreze. De asemenea folosește în limbaj obscen, jignește colegii, ii scuipa, ii împinge. Nimeni nu poate face nimic. Va rog sa ma ajutați cu un sfat.
    Mulțumesc.

    1. Păi convocați asociația de părinți, protestați public, chemati presa și retrageți copiii temporar de la ore.

      Din păcate e singura soluție in România.
      Doar așa Inspectoratul si Ministerul își va mișca ,,nobilele resurse” pt a rezolva situația.

      Din păcate mereu in România se încurajează o ,,incluziune abuzivă” in sensul ca 20 de elevi trebuie să suporte mojicia, bullyingul și violența unuia singur care are ,,dreptul necondiționat la educație ”
      Dar drepturile celorlalți elevi din acea clasă unde sunt?

      PS
      Vrem sa fim europeni, nu?
      Atunci de ce nu preluăm și sala de detenție, exmatricularea fără drept de apel pt violența repetată, obligația de consiliere psihologica, transferul obligatoriu pt comportament inadecvat ce afectează alți elevi sau profesori.

      Doar Ministerul știe de ce ca doar negociază varianta 2.0 a Statutului elevului care va distruge definitiv ce a mai rămas din sistem

      1. A fost un caz in care asa au procedat parintii din cauza unui elev autist violent. Parintii au fost amendati pentru diacriminare. :)) Asa ca nu recomand. Mergeti pe calea batatorita:lectorat, evaluare-consiliere copil,sanctiune si mai vedeti.

    2. școală nu are pârghii…pentru că așa s a dorit, sa nu mai facă nimic școlile…eventual trimitem la consilierul școlar elevul cu probleme de comportament însă consilierul nu e magician! multi consilieri nu sunt absolvenți de psihologie sau pedagogie ci de sociologie,asistenta sociala…Chiar daca ar fi, o ora pe săptămână la consiliere, nu rezolva ce nu face familia zeci,sute de ore,in rest …
      Vedem,constatăm și cam atât …învățământul e in picaj.

    3. ne pare rău. copiii cu dizabilități/ces au drepturi. mai in gluma,mai in serios spuneți i șefului comitetului de părinți pe țară sau liderilor sindicali.profesorii sunt doar niste jaloane

  5. Un grup de pătrate cu limbaj de lemn pe un poster aproape monocrom… wow, asta SIGUR le va atrage atenția elevilor. Iar pe cei care sunt bullies SIGUR îi va face să se gândească de două ori…

    JALNIC. Doar de asta sunteți în stare?

  6. Exmatriculare, amenzi, nu afișe lipite pe.ușă!
    Devianțele astea nu se rezolvă prin cursuri de formare, afișe, proiecte, că le tot faceți și le faceți degeaba, e clară treaba!
    Bine, voi le faceți ca să țineți inutilul post de inspector școlar cu proiecte educative, ca să acumulați câteva puncte la dosarul de gradație!
    Câți din școala copilului abuzat sexual au gradație de merit? Sigur cel care conduce comisia anti violență are, directorul are!
    Afară e vopsit gardul șî în interior…..
    Mizerii avide după bani, funcții și.putere!

      1. D-na Alma la școala unde lucrați, dacă se confirmă violul elevului, situația e foarte gravă și NU e soluție să continuați să îi apărați pe cei indiferenți sau vinovați de situație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cercetătorul și filologul Ștefan Colceriu: Limbile latină și greacă veche sunt grele, iar în societate totul este la mintea cocoșului. Ne-am dezobișnuit să facem lucruri grele și, dacă vine vreo adversitate peste noi, ne poate doborî cu ușurință

Unul din motivele pentru care limbile clasice – latină și greacă veche ar trebui predate în școli mai intens este faptul că sunt limbi grele „și că în general în…
Vezi articolul

Cum vor fi ajutați copiii cu CES, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar. Părinții trebuie să aleagă una dintre formele de sprijin: Vouchere educaționale nou introduse sau alocația de hrană și cazarmament – surse

Toți copiii cu cerințe educaționale speciale (CES), inclusiv cei cu dizabilităţi, din școlile de masă sau speciale, de stat şi particulare vor putea beneficia vouchere educaţionale în cuantum fix sau…
Vezi articolul