George Purcaru, FSLI: Vineri este miting în București, marșul a fost aprobat pentru 20.000 de persoane. De vorbe suntem sătui, vrem să vedem și fapte / În viitoarea grilă de salarizare profesorul debutant ar trebui să aibă coeficientul 2,72, am cerut asta Guvernului

2.821 de vizualizări
Protestul din 10 mai 2023 / Foto: Sindicate din educație
Vicepreședintele FSLI, George Purcaru, a declarat la TVR Info, în emisiunea Info edu, că protestul din stradă al profesorilor, programat pentru vineri, 9 iunie, la prânz, în fața Guvernului, a primit aprobare din partea Primăriei Generale a Municipiului București.

Conform noului program, consultat de Edupedu.ro, marșul nu va mai avea loc pe ruta Buzești-Berzei-Știrbei Vodă-Splaiul Independenței – Pod Grozăvești – Leu, așa cum s-a întâmplat pe 30 mai, ci va fi urma ruta Bd. Nicolae Titulescu – Pod Basarab – Cotroceni.

Principalele date-cheie ale protestului propus să aibă loc pe 9 iunie:

9 iunie 2023, 11.00-16.00 – adunare publică urmată de marș

11.00-12.00 – adunarea participanților în Piața Victoriei-Bd. Kiseleff, în perimetrul dintre str. Arhitect Ion Mincu și Piața Victoriei

12.00-12.30 – adunare publică în Piața Victoriei, perimetrul cuprins între prelungirea Bd. Aviatorilor, Parcul Kiseleff, Calea Victoriei, prelungirea Bd. Iancu de Hunedoara

12.30-15.00 – deplasare pe traseul Piața Victoriei – Bd. Nicolae Titulescu – urcare pod Basarab – str. Grozăvești – Bd. Geniului (sensul de mers dinspre Bd. Iuliu Maniu către Piața Răzoare) – punct final Statuia Leu

15.00-15.30 – adunare publică pe Bd. Geniului, în proximitatea Statuii Leu

15.30-16.00 – defluirea totală a participanților

Liderul sindical al federației Sindicatelor Libere din Învățământ a mai precizat că deja reprezentanții angajaților din Educație și-au exprimat nemulțumirea față de forma prezentată de Guvern a memorandumului anunțat miercuri.

George Purcaru: „Ne-am exprimat deja nemulțumirea pentru acest memorandum, pentru că nu este o formă completă, așteptăm forma finală. Așteptăm forma finală pentru a comunica cu adevărat oamenilor, pentru că, așa cum am cerut, am cerut mai multe lucruri vizavi de partea de salarizare și aici aș vrea să explic un pic ce înseamnă principiul acela le de la care plecăm noi. Am spus foarte clar că grila pe care am construit-o împreună cu Ministerul Educației, la cererea premierului și care a ajuns în cele din urmă și la Ministerul Muncii, pleacă într-adevăr de la acest principiu – profesorul debutant să beneficieze de salariul mediu brut pe economie, dar acest lucru nu se poate transpune într-o lege fără să vorbim despre coeficienți.

Prin urmare, coeficientul de la care ar trebui să plece un profesor debutant ar trebui să fie 2,72, adică undeva la 23% din raportul 12 la 1 și ne menținem această această dorință de a apărea expres acest lucru. Pentru că dacă o viitoare grilă ar fi construită pe un alt raport, spre exemplu, 15 la unu, 2,72 n-ar mai însemna absolut nimic și am fi poziționați la fel cum suntem astăzi în legea 153, în pătrimea inferioară. (…) Și atunci e clar că așteptăm o formă finală pe care să o punem la dispoziție colegilor, colegii să-și exprime opțiunea vizavi de ceea ce înseamnă acțiunea de protest“.

În prezent, în grilele din Legea 153/2017 un profesor debutant are un coeficient de 1,6, adică un salariu de bază net de 2.356 de lei. Coeficientul se înmulțește cu salariul minim brut pe economie și rezultă, astfel, salariul de bază al respectivei funcții.

Memorandumul este un act intern al Guvernului, fără nicio valoare sau impact pentru populație, iar în ultimii ani mai multe astfel de acte au fost încălcate de instituția care le-a adoptat.

Sindicatele au cerut în permanență prevederi clare în ordonanțe de urgență sau în proiecte de legi, care să garanteze creșterile cerute. În toate discuțiile de până la acest moment, reprezentanții profesorilor au respins orice memorandum propus.

Articol în curs de actualizare


7 comments
  1. Calitatea invatamantului e in cap, insa singurele cerinte sunt legate de salarii. Este jenant.
    La legile educatiei nu au existat proteste.
    Cand o profesoara a fost injunghiata de un elev in scoala profesorii nu au iesit in haite in strada sa protesteze.
    Ca anul scolar a ajuns sa fie remodelat in cel mai prost mod posibil din punct de vedere educational nimic nimicuta.
    Ca directorii au fost numiti, in majoritate, politic, cu ajutorul unor simulactuti de concursuri, tot batista pe tamnbal.

  2. Buna seara

    Nu stiu cine scoate din capsor asemenea gugumanii. Sariti dintr-o extrema intr-alta.
    Da. Era jenant coeficientul de 1,6…Dar accum cu pretentia de 2,72 va duceti direct langa „Funcții corespunzătoare gradului de general de brigadă, general dc flotilă aeriană, contraamiral de flotilă, chestor de poliție/penitenciare „, care au 2,74- Vezi pozitia 7 din Anexa VI a Legii-cadru nr. 153/2017.
    Deci???? Pe bune??
    Aceste cereri sunt la misto? Sau pur si simplu cautati pretexte sa nu incetati greva, sens in care va spun ca o sa iasa nasol!!!
    Incep sa ii dau dreptate prfului de fizica.
    Sper sa nu ma cenzurati din nou. Eu doar va dau cifre. NU va judec!

    1. Ce o sa iasa nasol mai contabile? Lasa-ne cu generalii tai de brigada, ca aia au pensie speciala de 18000 ron ! Iar pe langa 2.74 ala au o gramada de alte sporuri, gradatii etc, debutantul are 0. Esti un contabil cam nepriceput. Un profesor ia atat abia in 6 luni de salariu. Nu iti e putin asa, jena? Cat despre coeficientul acela, da, atat trebuie ptr ca prof debutant sa ajunga la salariul mediu. Vrei sa spui ca un general de brigada are doar 4000 net? Fugi de aici

      1. In Educatie sunt cele mai mici sporuri fata de ceilalti bugetari.

    2. Din 1 la 12… ți se pare mult 2.72?!

      Nici măcar nu e aproape de jumătatea grilei. Doar pentru că și alții au o poziție joasă pe grilă, nu înseamnă să e acceptabil! Mai degrabă, dacă profesia/meseria respectivă e importantă, ar trebui să urce ȘI EA pe grilă, nu să fie coborâte altele. Ce mentalitate e asta?!

    3. Aha, deci generalii și chestorii sunt deasupra profesorilor… Pentru că ei s-au școlit acasă, cu mămicile lor, nu au ajuns ce au ajuns datorită unor profesori.

    4. Asa, si? Ne ducem unde vrem noi! Tu vezi-ti de manecutele si de abacul tau si joaca-te mai putin cu barcutele prin cada si cu avioanele de hartie ca de-aia vezi numai flotile! As you were!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Presiunea se pune pe diriginți, spune directoarea Violeta Estrella Bontilă despre programul „Școala altfel”: Colegii mei trebuie să fie foarte inventivi, să vină cu activități care nici nu costă bani, pentru că nu avem finanțare pentru acest lucru. Este un program dificil

Violeta Estrella Bontilă, directoare a Colegiului Național „Constantin Diaconovici Loga” din Timișoara, a spus că presiunea se pune pe diriginți în cadrul programului „Școala altfel”: „Colegii mei trebuie să fie…
Vezi articolul

Universitatea de Vest din Timișoara anunță, în contextul alegerilor prezidențiale, că rămâne fidelă valorilor europene fundamentale în baza cărora își desfășoară activitatea

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) anunță, în contextul turului al doilea al alegerilor prezidențiale de pe 8 decembrie, că „rămâne fidelă valorilor europene fundamentale în baza cărora își desfășoară…
Vezi articolul

Ministrul Lucian Bode a dat în judecată Comisia de Etică a Universității „Babeș-Bolyai”, în cazul suspiciunilor de plagiat în teza sa de doctorat. Emilia Șercan: Dr. Bode a recurs la aceeași stratagemă juridică folosită și de șeful său de la partid și guvern, alt mare doctor, dr. Ciucă și are aceeași casă de avocatură

Ministrul de Interne, Lucian Bode, a dat în judecată, pe 5 ianuarie, Comisia de Etică a Universității „Babeș-Bolyai” (UBB), a dezvăluit jurnalista Emilia Șercan, într-un articol pressone. Casa de avocatură…
Vezi articolul

VIDEO Copiii se simt singuri și izolați la școală, profesorii nu îi întreabă și nu discută cu ei despre problemele personale, spune Alina Sava, expert în Educație al Băncii Mondiale. Diriginții vor avea rol central în programul de reducere a abandonului școlar, vor fi formați să devină „coacher” pentru clasele lor și vor introduce date în SIIIR pentru care vor fi plătiți

„Copiii, când au fost întrebați dacă discută despre problemele lor personale cu cineva din școală, ei au spus că nu, ceea ce este foarte greu. Ne-am dat seama că ei…
Vezi articolul

Profesorul Marian Anghel, președintele CEMS: Vom avea o piedică mare să găsim directori buni de școli pentru că, după ultimele măsuri, trebuie să recunoaștem că a scăzut mult atractivitatea rolului de director

Funcția de director de școală a devenit tot mai puțin atractivă după măsurile recente din educație, avertizează Marian Anghel, președintele asociației directorilor Comunitatea pentru Excelență în Management Școlar (CEMS), la…
Vezi articolul