Ghid cu sfaturi pentru proba de Matematică de la Bacalaureat 2021, de la profesorul Adrian Troie, Colegiul Național „Sf. Sava”: „Nu vă grăbiți să rezolvați imediat, puteți găsi metode alternative care să scurteze drumul spre concluzii”

3.641 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Profesorul Adrian Troie de la Colegiul Național „Sf. Sava” din București a realizat pentru EduPedu.ro un ghid informativ pentru elevii care vor susține, marți, proba la Matematică în cadrul examenului de Bacalaureat 2021. El îi sfătuiește pe elevi „să explice cât mai clar ce vor să facă. Dacă e cazul, să menționeze și suportul teoretic al afirmațiilor pe care le fac.” „De asemenea, să nu se grăbească în a redacta imediat rezolvările. Ar putea găsi metode alternative de rezolvare care să scurteze drumul spre concluzii, ceea ce duce la timp economisit în examen.” Anul trecut, profesorul Adrian Troie a dezbătut pentru EduPedu.ro, cu elevii săi, subiectele primite la examen.
Mai jos, ghidul complet de la Matematică pentru Bacalaureat 2021:

„Recomandări pentru proba de matematică a examenului de bacalaureat 2021

  1. Recomandări generale
  • La disciplina de concurs “Matematică”, le recomand elevilor să citească atent subiectul și să aloce câteva minute unei analize a acestuia, adică să aprecieze ce știu imediat să rezolve din acel subiect și care sunt părțile la care au dificultăți.
  • De asemenea, să nu se grăbească în a redacta imediat rezolvările. Ar putea găsi metode alternative de rezolvare care să scurteze drumul spre concluzii, ceea ce duce la timp economisit în examen.
  • Trebuie să-și gestioneze bine timpul de examen. Depinde de ritmul fiecărui elev de cât timp are el nevoie pentru lucrul pe ciornă sau pentru redactarea lucrării. E bine să aibă un timp de rezervă de 10-15 minute pentru revizuirea lucrării înainte de a fi predată profesorilor asistenți.
  • Îi sfătuiesc să explice cât mai clar ce vor să facă. Dacă e cazul, să menționeze și suportul teoretic al afirmațiilor pe care le fac.
  • Înainte de a preda lucrarea, alocați 10 -15 minute pentru a reciti lucrarea. Am văzut cazuri ale unor elevi care rezolvaseră un subiect sau subpunct pe ciornă dar au uitat să-l scrie pe lucrarea ce urma să fie predată.
  • Ca pregătire emoțională, e mai important întâi ca familia să nu pună o presiune exagerată pe elev. Apoi, cred că e foarte important ca acel elev să se odihnească foarte bine înaintea fiecărui examen. Este mult mai bine să fii odihnit în examen decât să repeți în preziua examenului diverse capitole până la ore târzii, ceea ce ar face ca elevii să fie obosiți in ziua următoare.
  • Instrumentele de scris e bine să fie cele cu care elevul este obișnuit. Uneori astfel de detalii mici pot mări încrederea elevului în sine.
  • E bine să aibă și un instrument de scris de rezervă.
  • Recomandări specifice

Pentru subiectul I, reamintesc faptul că scopul său este verificarea cunoștințelor la nivelul programei din materia claselor a IX – a și a X – a.

Prin urmare, cerințele sunt simple, imediate și ușor de rezolvat. Nu e cazul să căutați aici idei sau rezolvări complicate. Cerințele sunt clare, precise și răspunsurile sunt ușor de elaborat.

Pentru subiectul al II – lea, știți că el este dedicat disciplinei “Algebră”, primul subiect fiind din materia clase a XI – a, al doilea din materia clasei a XII – a.

Fiecare subiect are subpunctele a), b), c) și nivelul de dificultate crește de la a) spre c).

De obicei, cerințele subpunctelor a) sunt și ele imediate, la nivelul mediu al programei. E vorba de obicei de a efectua un calcul care verifică o proprietate, deci nimic complicat.

La subpunctul c) e bine să aveți în vedere că de multe ori calculele sau ideile subpunctelor a), b) intervin în rezolvarea acestui subpunct, de obicei mai dificil. Altfel spus, gândiți-vă la ideea : de ce mi s-a cerut acest lucru la subpunctele a) sau b)? Cum pot utiliza asta la subpunctul c)?

Pentru subiectul al III – lea, am de spus exact aceleași lucruri ca pentru subiectul al II – lea, cu diferența că subiectul al II – lea este dedicat disciplinei “Analiză matematică”.

Prof. de matematică Adrian Troie, Colegiul Național “Sfântul Sava”, București”.

Foto: Pexels.com

Citește și:
Ghid cu sfaturi pentru proba de Istorie, de la profesoara Andreea Laura Martinescu: „O bună parte din greșelile frecvente făcute de elevi la Subiectul I și II are strict legătură cu textul”
Bacalaureat 2021. Rezolvarea subiectelor de la Limba Română, făcută de profesoara Ecaterina Stanca
Subiecte română uman și pedagogic Bacalaureat 2021: Particularitățile de construcție a unui personaj dintr-o nuvelă, la subiectul III
Subiecte română real Bacalaureat 2021: Particularitățile nuvelei, comentariul unei poezii scurte și text argumentativ despre greutățile vieții care pot îngreuna realizarea responsabilităților de familie
Sfaturi pentru a diminua frica în momentul examenului, de la psihologul școlar Diana Ioaneș
BAC 2021 Sfaturile profesoarei Ecaterina Stanca, pentru examenul de Limba română: Este un tip de Bacalaureat ce urmărește, în primul rând, înțelegerea corectă și adecvată a textului


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Adolescenții și maturizarea emoțională. Andrei Miu: De ce ți-e teamă de efectele pe care le-ar avea emoțiile, anxietatea sau tristețea? Poate că nu e chiar așa cum crezi. Poate că emoțiile acestea sunt acolo ca să semnalizeze ceva ce deja știi

„De ce ți-e teamă de efectele pe care le-ar avea emoțiile? Anxietatea, de exemplu, sau tristețea. Poate că nu e chiar așa cum crezi”, spune Andrei Miu, profesor universitar de…
Vezi articolul

EXCLUSIV Învățătoarea stătea 1, 2, 3 săptămâni la clasă, după care renunța de bunăvoie – inspectorul școlar general din Satu Mare, despre suplinitoarea care a pulverizat spray lacrimogen asupra celor 2 copii de clasă pregătitoare. „Nu a rezistat mai mult de o lună la nicio școală”

Învățătoarea care a pulverizat spray lacrimogen asupra a 2 copii de clasă pregătitoare este o suplinitoare care „vine demult la astfel de concursuri de titularizare sau suplinire”, ia note peste…
Vezi articolul

Există o barieră de comunicare între profesori și Ministerul Educației și, pe măsură ce trece timpul, se adâncește din ce în ce mai mult. Mă întreb dacă avem scopuri comune pentru Educație, spune profesoara Iulia Măndășescu

Există o barieră de comunicare între profesori și oamenii din Ministerul Educației și “parcă pe măsură ce trece timpul se adâncește tot mai mult”, spune profesoara pentru psihopedagogie specială Iulia…
Vezi articolul

MANIFEST 12 elevi navetiști i-au scris ministrului Educației ce înseamnă pentru ei drumul până la școală: sute de lei pe lună, nedecontați, ore pierdute, condiții proaste, trenuri și autobuze murdare, cu „indivizi dubioși„. Elevii cer abrogarea a două acte normative

„Solicitările Consiliului Național al Elevilor continuă să fie ignorate de ministrul Educației și Cercetării, Monica Cristina Anisie”, susțin reprezentanții elevilor într-un comunicat trimis Edupedu.ro. Aceștia spun că au trimis un…
Vezi articolul

Peste 200 de școli în care distanțarea de 1 metru nu poate fi respectată, identificate într-un sondaj al Consiliului Național al Elevilor / În aproape 380 de unități elevii nu ar avea apă curentă și săpun

În 214 școli din 755, cuprinse în analiza Consiliului Național al Elevilor, distanțarea de 1 metru nu poate fi respectată, potrivit răspunsurilor elevilor la un sondaj online autocompletat, potrivit unui…
Vezi articolul