Cataloagele on-line, amânate de Iohannis. Președintele a cerut Parlamentului să reexamineze legea deoarece nu e prevăzuta sursa de finanțare și nici protejarea datelor elevilor

3.626 de vizualizări
Iohannis

Președintele Klaus Iohannis a transmis marți Parlamentului pentru reexaminare proiectul de lege care înființa catalogul școlar on-line în care ar urma să fie trecute notele și absențele elevilor.

Iohannis a reclamat lipsa de claritate a proiectului legislativ, potrivit unui comunicat de presă. Astfel, președintele a arătat în cererea de reexaminare că ”textul normativ nu prevede modalitatea de punere în aplicare a acestor noi dispoziții și nici nu creează posibilitatea pentru legiuitorul secundar, respectiv autoritățile publice centrale sau locale, să stabilească reguli precise referitoare la înființarea și gestionarea catalogului școlar on-line, care să asigure implementarea unitară, de către toate unitățile de învățământ preuniversitar”.

Mai mult, președintele arată că proiectul nu prevede sursele de finanțare prin care se poate realiza și întreține această platformă școlară on-line, dat fiind că va fi nevoie de o investiție în soft pentru realizarea catalogului propriu-zis.

În plus, Iohannis îi avertizează pe parlamentari că ”e obligatoriu ca textul legii să conțină dispoziții exprese, prin care să se asigure protecția datelor personale” ale copiilor.

Proiectul întors la Parlament modifică art. 70 din Legea educației naționale nr. 1/2011.

Foto: Presidency.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Barcari, despre recomandările pentru redeschiderea școlilor, de la Ministerul Sănătății: Nu am fost anunțați. Dacă am fi mers pe regulile colegilor mei, nici nu s-ar mai fi putut face experimente, ceea ce nu am fi putut accepta

Ministerul Educației discută în prezent mai multe “strategii pentru revenirea elevilor la școală în toamnă” și “în curând” va publica în dezbatere “variantele de lucru”, a anunțat secretarul de stat…
Vezi articolul

Studenții critică dur noile reguli de evaluare a studiilor doctorale: Este alarmant că dispar experții internaționali, metodologia periclitează suplimentar credibilitatea universităților

Noile reguli de evaluare a studiilor doctorale, stabilite de Ecaterina Andronescu și publicate ieri în Monitorul Oficial, pun “în pericol întreg procesul de evaluare”, “periclitează suplimentar credibilitatea” universităților și aduc riscul…
Vezi articolul

În Anglia, directorii de școli resping apelurile pentru acțiuni remediale, invocând bunăstarea elevilor și profesorilor / Discuții ca materiale de sprijin să fie permise la examenele naționale de anul viitor

Anglia, națiune unde guvernul stabilea repere internaționale, în urmă cu un an, prin angajamentele privind acțiunile remediale post-pandemie, este în prezent martora unei rezistențe notabile din partea conducerii școlilor față…
Vezi articolul