Ghidul simulării examenelor naționale, publicat de Ministerul Educației / Luni, 20 martie, începe simularea pentru Evaluarea Națională cu proba scrisă la Limba și literatura română. Accesul în sală este permis până la ora 8:30

10.290 de vizualizări
Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com
Ministerul Educației a publicat, pe edu.ro, ghidul simulării pentru examenele naționale. Simularea pentru Evaluarea Națională are loc în perioada 20-22 martie 2023, iar cea pentru Bacalaureat între 27-30 martie. Probele încep la ora 9, dar accesul în sală e permis de la ora 8:00. Luni, elevii de clasa a VIII-a susțin simularea la Limba și literatura română, probă scrisă.

Ministerul Educației a publicat, joi, ghidul simulării examenelor naționale. Primele, pentru elevii de clasa a VIII-a încep luni, 20 martie, proba la limba și literatura română, proba scrisă.

Probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30.

Ce trebuie să știe elevii despre desfășurarea examenelor

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore (pentru elevii de clasa a VIII-a), respectiv trei ore (pentru elevii din clasele terminale de liceu) – din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Pentru simularea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a subiectele sunt redactate sub forma unei broșuri care se tipărește față-verso, așa cum este transmisă de către CNPEE (Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație).

Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spații de rezolvare, elevul rezolvă aceste subiecte pe ciornă și scrie răspunsul corect în broșură. Broșura conține, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spațiul alocat nu a fost suficient sau a greșit și dorește să reia rezolvarea, se arată în procedura trimisă inspectoratelor.

La proba de limba română și/sau maternăun răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuței a literei asociate răspunsului considerat corect (conform modelului prevăzut – Anexa nr. 1)

La proba de limba română și/sau maternă, un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a marcajului X și marcarea cu X a răspunsului considerat corect (Anexa nr. 2 și Anexa nr 3);

La proba de limba română și/sau maternă sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră, iar in cazul itemilor care vizează sintaxa frazei, nu se consideră semn particular delimitarea propozițiilor în frază;

La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat corect (conform modelului prevăzut – Anexa nr. 4);

Iată precizările ministerului Educației transmise inspectoratelor școlare privind redactarea lucrărilor scrise din cadrul simulării naționale și a examenului de Evaluare Națională 2023:

  1. „La probele scrise ale Evaluării Naționale 2023 elevii primesc subiectele în formă de broșură, putând să solicite și pagini suplimentare dacă este cazul. Capsarea broșurilor se realizează înainte de distribuirea acestora în săli, în trei locuri (lateral stânga sus, jos și la mijloc). Eventualele foi suplimentare utilizate de către elevi se vor adăuga prin capsare în alte două locuri, situate între cele trei locuri inițiale, astfel încât broșurile cu pagini suplimentare vor avea cinci capse; broșura se predă la finalul probei și, întrucât conține subiectele, aceasta nu rămâne în posesia candidaților;
  2. Numerotarea paginilor se realizează de către profesorul asistent la predarea lucrării de către elev. Pe prima pagină a broșurii se completează numărul total de pagini primite de la elev. Spațiile rămase libere/necompletate se barează/marchează cu litera Z;
  3. La simularea examenului de Evaluare Națională se aplică ștampila unității de învățământ atât în interiorul broșurii, la mijlocul paginilor, conform modelului notarial (jumătate pe pagina din stânga și jumătate pe pagina din dreapta) pentru a prinde fiecare dintre paginile broșuri, cât și peste colțul închis și lipit al lucrării, fără a semna lucrarea, înainte de ieșirea primului elev din sala în care se susține proba;
  4. La examenul de Evaluare Națională se aplică ștampila „Evaluare Nationala 2023 – C. E.“ atât în interiorul broșurii, la mijlocul paginilor, conform modelului notarial (jumătate pe pagina din stânga și jumătate pe pagina din dreapta) pentru a prinde fiecare dintre paginile broșurii, cât și peste colțul închis și lipit al lucrării, fără a semna lucrarea, înainte de ieșirea primului elev din sala în care se susține proba.
  5. Timpul de lucru pentru completarea casetei de identificare este de 15 minute; timpul efectiv de lucru pentru fiecare probă scrisă este de 120 de minute și începe după completarea casetei de identificare, conform prevederilor art.17 alin (10) din Metodologia de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a în anul școlar 2010 – 2011, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4801/2010, privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a în anul școlar 2010 – 2011, valabilă și pentru anul școlar 2022 – 2023, potrivit prevederilor O.M.E. nr. 5.149/2021 cu modificările si completările ulterioare;
  6. Caseta de identificare se completează și se sigilează cu etichete conform modelului prevăzut – Anexa nr. 5 și Anexa nr. 6;
  7. În caseta de identificare, centrul de examen se completează numai in cazul în care școala de proveniență a elevului este arondată altei unități de învățământ;
  8. Elevii cărora nu le este suficient spațiul din broșură pentru răspuns pot solicita pagini suplimentare pe care pot continua redactarea răspunsului;
  9. La proba de limba română și/sau maternă, un răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontala a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuței a literei asociate răspunsului considerat corect (conform modelului prevazut – Anexa nr. 1)
  10. La proba de limba română și/sau maternă, un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a marcajului X și marcarea cu X a răspunsului considerat corect (Anexa nr. 2 și Anexa nr 3);
  11. La proba de limba română și/sau maternă sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră, iar in cazul itemilor care vizează sintaxa frazei, nu se consideră semn particular delimitarea propozițiilor în frază;
  12. La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat corect (conform modelului prevăzut – Anexa nr. 4);
  13. La figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură și completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră.
  14. La proba de matematică este permisă realizarea unor figuri geometrice (cu creion sau stilou/pix de culoare albastră) în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor.”

Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice, conform procedurii.

În procedură se mai arată că „rezultatele obținute de elevi la simulările naționale sunt comunicate acestora și analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor”.

Discipline la care se susține simularea Evaluării Naționale: limba și literatura română, limba și literatura maternă (pentru elevii aparținând minorităților naționale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă) și matematică.

Discipline la care se susține simularea la Bacalaureat: limba și literatura română, limba și literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile și specializările care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităților naționale), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare și comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.

Calendarul simulării Evaluării Naționale 2023 pentru absolvenții clasei a VIII-a
  • 20 martie 2023: Limba şi literatura română – probă scrisă 
  • 21 martie 2023: Matematică – probă scrisă 
  • 22 martie 2023: Limba şi literatura maternă – probă scrisă 
  • 29 martie 2023: Comunicarea rezultatelor
Calendarul simulării probelor scrise ale examenului național de Bacalaureat 2023
  • 27 martie 2023: Proba E) a) – probă scrisă – Limba şi literatura română
  • 28 martie 2023: Proba E) c) – probă scrisă – proba obligatorie a profilului
  • 29 martie 2023: Proba E) d) – probă scrisă – proba la alegere a profilului şi specializării
  • 30 martie 2023: Proba E) b) – probă scrisă – Limba şi literatura maternă
  • 6 aprilie 2023: Comunicarea rezultatelor

Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
DOCUMENT Procedura pentru organizarea și desfășurarea simulării Evaluării Naționale și Bacalaureat 2022-2023 / Elevii au acces în sală de la ora 8.30 iar probele încep la ora 9
Ghid pentru simularea examenelor naționale, la limba română, publicat de Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin. Sugestii de rezolvare și sfaturi pentru elevii de clasele a VIII-a și a XII-a: cum se redactează un rezumat, o pagină de jurnal, o scrisoare sau un e-mail / Modele de subiecte și bareme

2 comments
  1. Sunt o prostie simulariile si examenul. Nu va stresati prea tare, nici ministul nu se streseaza astfel ca nu publica teste de antrenament.

    1. Niciun examen nu reprezintă “o prostie”. Evaluările ( de orice natură) sunt importante cel puţin din următoarele considerente:
      – gestionarea corectă a timpului de lucru
      – obişnuirea cu elementele de conţinut
      – gestionarea emoţiilor
      – exersarea itemilor de lucru
      – autoevaluarea la momentul apropierii examenului final.
      Am spus – cel putin- şi întăresc cele spuse.
      Ai dreptate în privinţa stresului! Nu trebuie să fie stresaţi. Emoţiile, înaintea oricărui examen, sunt inerente, dar sunt şi constructive ( sau ar trebui să fie).
      În privinţa testelor suport, care nu se mai transmit în acest an şcolar, nu este o tragedie, având în vedere multitudinea de teste transmise în anii anteriori, care pot fi lucrate toate! Nu este ca şi cum s-ar fi schimbat metoda de evaluare sau modelele de exersare, sau tiparul de test. Nu avea logică să se mai trimită teste noi, când sunt cel puţin 50 de teste de lucru din anii anteriori acestuia, ca să nu mai punem la socoteală culegerile care au apărut ca ciupercile după ploaie.
      Aşa că, dragă elevule de clasa a IX-a, învaţă din timp, consecvent, consistent, bucură-te de anii de liceu, lasă-ţi mintea să cuprindă tot, devino frumos, interesat, atent la lumea din jurul tău, şi pregăteşte-te pentru viaţă! Bacalaureatul nu este decât o evaluare de moment, un plus valoare a celor patru ani de “hoinăreală” prin liceu.
      Succes!
      R.N. profesor de limba română!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cele cinci mari universități din Consorțiul Universitaria protestează față de “legea abuzivă” referitoare la menținerea pensionarilor pe post până la 70 de ani, fără acordul angajatorului: Legiuitorul încalcă legea printr-o intervenție abuzivă

“Noi, cele cinci mari universități membre ale Consorțiului Universitaria, considerăm inacceptabil ca tocmai legiuitorul să încalce legea, prin intervenția sa abuzivă într-un domeniu care aparține exclusiv factorilor decizionali ai unei universități”,…
Vezi articolul

SURSE Rata de vaccinare a personalului din școli să fie eliminată din decizia de funcționare cu prezență fizică, decizie care va fi luată de consiliul de administrație, prevede programul de guvernare PSD-PNL

Programul de guvernare propus de PSD-PNL pe Educație prevede descentralizarea deciziilor privind modul de desfășurare a activităților în unitățile de învățământ la nivelul consiliului de administrație al școlii, cu avizul…
Vezi articolul

Relatarea unui părinte, din careul unei școli din centrul Bucureștiului: Fix ca acum 30 de ani. Directoarea cu reprezentanții primăriei, poliției, bisericii, nu m-ar mira să fi fost și de la Elcen sau Metrorex, băteau câmpii

“Am rămas consternat de careu. Fix ca acum 30 de ani. Ticseală maximă de părinți cu copii, gălăgie, iar directoarea cu reprezentanții primăriei, poliției, bisericii, nu m-ar mira să fi…
Vezi articolul