Ghiduri pentru părinți: Ce abilități și cunoștințe ar trebui să aibă copiii la finalul fiecărui an din școala primară

6.598 de vizualizări
Numărul școlilor din România - Admiterea în clasa a V-a
FOTO: Freepik.com
Părinții care vor să știe ce abilități și competențe ar trebui să aibă copiii lor de 5-10 ani, la finalul fiecărui an din învățământul primar, au acum la dispoziție două ghiduri referitoare la abilitățile de limba română, respectiv matematică și explorarea mediului. Acestea au fost realizate de învățătoarea Alina Hoară de la Liceul de Artă din Sibiu, participantă la proiectul Merito, potrivit unui comunicat.

Ghidul despre abilitățile și competențele la limba română:

  • Acest ghid prezintă abilitățile și competențele pentru acte de vorbire (funcții ale limbii), dialog (reguli în dialogul verbal), vorbire eficientă, discurs oral, scriere funcțională și imaginative, vocabular, fonetică, ortografie, punctuație, despărțire a cuvintelor, texte literare și intuire a claselor morfologice

Ghidul despre abilitățile și competențele la matematică și explorarea mediului:

  • Acesta organizează abilitățile și competențele legat de numere, fracții, efectuarea de operații (adunare, scădere, înmulțire, împărțire) și ordinea lor, rezolvarea de probleme, orientarea spațială și localizări în spațiu, figure plane (2D) și corpuri geometrice (3D), concepte de bază (lungime, capacitate, masă, timp, bani) și unitățile lor de măsură, colectarea, citirea, înregistrarea, organizarea și reprezentarea datelor, corpul omenesc, plante și animale, universul, forțe, mișcare, transfer de energie, unde și vibrații și medii de viață.

Ce spune autoarea despre aceste materiale:

  • Alina Hoară: “Toți trecem printr-o perioadă aparte a învățământului românesc. Elevii parcă sunt “home-schooled”, părinții sunt facilitatorii copiilor, iar cadrele didactice sunt îndrumătorii din spatele ecranului. Aceste ghiduri vă ajută pe voi, părinții, să vă informați despre ce ar trebui să știe copilul vostru la final de an școlar, în funcție de etapa în care se află. Materialele sunt realizate în conformitate cu programele școlare în vigoare”.

Merito este un proiect „dedicat transformării meseriei de profesor, prin recredibilizarea acesteia în societate și propagarea culturii învăţării colaborative între profesori”. Proiectul este dezvoltat sub umbrela Romanian Business Leaders (RBL).

FOTO: Freepik.com


2 comments
  1. Doamna este tare… A luat programele scolare si le-a transformat intr-un ghid, cu un titlu pur comercial, cum se poarta in zona… Nimic original, o abordare pentru necunoscatori. Dezolant…

  2. Sa-i transmiteti doamnei Alina Hoara ca pluralul substantivului “tabel” este tabele, nu tabeluri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rata obezității și a fumătorilor în rândul adolescenților din România, printre cele mai ridicate din UE, în creștere constantă de două decenii – raport european privind situația sănătății în România

Rata persoanelor supraponderale, a celor care suferă de obezitate și cea a fumătorilor în rândul adolescenților din România sunt ridicate și au crescut constant în ultimele două decenii, potrivit raportului…
Vezi articolul

Competențele digitale – predate în învățământul primar de anul viitor. Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a să conțină probă de abilități digitale din 2024. Pentru profesori competențele digitale vor fi introduse încă din formarea inițială – măsuri incluse în Strategia privind digitalizarea educației în România / Țintă: 90% din populație să fie alfabetizată digital

În școala primară ar urma să fie incluse, începând din anul școlar 2021-2022, elemente obligatorii de competențe digitale, iar în aceeași perioadă urmează să fie elaborate sau revizuite programele de…
Vezi articolul