Ghinea: Proiectul România educată va fi reprezentat în PNRR pe cinci direcții, fiecare va avea o alocare consistentă / Pentru digitalizare vom avea alocări la nivel de școală pentru a îmbunătăți formarea profesorilor / Vom finanța parteneriate între liceele agricole și ferme model

1.602 vizualizări
Sursă foto: Captură Facebook
Proiectul România educată va fi reprezentat în PNRR pe cinci direcții, a declarat ministrul proiectelor europene, Cristian Ghinea, la Radio România Actualități. Acesta a repetat faptul că Educația va primi 11% din fondurile Planului de Redresare și Reziliență.

Cristian Ghinea a mai spus că o parte din fonduri vor fi investite în liceele agricole.

“În partea de PNRR vom avea investiții dedicate în învățământul tehnic, inclusiv agricol. Liceele agricole se află într-o stare avansată de neglijare, și ca programă și ca dotări. Vom finanța parteneriate între liceele agricole și ferme model unde copiii pot să învețe meserie. Vom finanța parteneriate între liceele tehnice duale și companii”. 

Ghinea a explicat care sunt cele cinci direcții din programul România educată care vor primi alocări prin PNRR.

“Proiectul România educată va fi reprezentat în PNRR pe cinci direcții, fiecare va avea o alocare consistentă.

Va fi direcția de investiții în infrastructura școlară, va fi direcția de învățământ dual, la care după ultima estimare erau în jur de 600 de milioane de euro, unde cuprindem atât investiții în infrastructura liceală cât și în aceste parteneriate între licee agricole și ferme, între învățământul profesional și companii și schimbarea programei, și așa mai departe.

Altă direcție este digitalizarea Educației, unde încercăm să avem alocări la nivel de școală pentru îmbunătățirea ceea ce știu să facă profesorii și accesul copiilor la noile tehnologii.

Mai este o linie pentru creșă, pentru că știți că avem o problemă ca țară, lipsa acestui sistem care ține mămicile acasă până când ajunge copilul la grădiniță și apare un fenomen de ieșire din zona forței de muncă, cât și un fenomen de întârziere a intrării copilului într-un sistem de educație colectivă.

Și mai este a cincea direcție foarte importantă, la care țin foarte mult, abandonul școlar. Suntem statul european cu cel mai mare abandon școlar, din nou va fi o linie de finanțare pentru granturi la nivel de școală care să țină copiii săraci, copiii vulnerabili la abandon, la școală.

Deci, practic, pe partea de educație avem infrastructură, avem învățământ dual, avem digitalizare pentru a aduce cât mai mulți copii în noua economie, dar și să nu lăsăm în urmă totuși generații care, mai ales în zona rurală, pierd startul în viață prin lipsa de acces la Educație. Am mai spus asta, dar țin să reamintesc, din alocarea actuală 11% vor merge pentru Educație”, potrivit ministrului fondurilor europene.

Ghinea a mai anunțat că după aprobarea PNRR la Comisia Europeană, proiectele ar trebui să intre în implementare.

“PNRR-ul va începe anul acesta, sper să nu existe întârzieri mari în negocierile cu Comisia Europeană, este un volum imens de muncă și de analiză pe care Comisia trebuie să-l aibă cu toate statele membre, deci probabil că la toamnă avem documentul agreat – nu doar noi România și toate statele cele 27. Și din momentul în care avem înțelegerea cu Comisia Europeană, putem să dăm drumul la proiecte, ba chiar putem să începem să transformăm proiecte deja începute pe bugetul național, în proiecte cu fonduri europene prin PNRR”, a mai explicat Ghinea,

Declarațiile vin după ce ieri Președintele Klaus Iohannis a anunțat că programul România educată va fi finanțat cu 4 miliarde de euro prin PNRR.

Foto: captura Facebook


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Finanțarea școlilor după nevoile lor reale, restructurarea formării inițiale a profesorilor, curriculum bazat pe competența “a învăța să înveți” – priorități pe termen mediu ale Ministerului Educației, pentru învățământul preuniversitar

Restructurarea sistemului de formare inițială a profesorilor, o finanțare a școlilor legată de nevoile reale ale acestora, revizuirea evaluărilor elevilor și folosirea sistemelor informatice pentru aceste evaluări se numără printre…
Vezi articolul

Subiecte Simulare clasa a VIII-a: Poezie de Șt. O. Iosif și compunere despre o întâmplare la muzeu, printre subiectele de la Limba și literatura română, simularea evaluării naționale 2019

Subiectele de Limba română pe care elevii de clasa a VIII-a le-au avut de rezolvat la simularea din această dimineață sunt structurate în două mari cerințe. Primul subiect le cere…
Vezi articolul

Silvia Mușătoiu, Colegiul Șincai din București: Primăria Sectorului 4 urmărește să ne ducă în scenariul roșu fiindcă dorește să își ducă la bun sfârșit niște contracte de reabilitare și școala trebuie să fie goală. “Elevul ascuns” nu este un caz confirmat de COVID-19

Cazul de COVID “ascuns” de Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București “este cazul unui copil de clasa a XI-a care este doar o suspiciune. Acest copil nu este un caz…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Proiect pilot în școlile „identificate ca fiind cele mai predispuse consumului de droguri”, anunțat de Sorin Cîmpeanu după cazul de la Școala Centrală din București / Ministrul Educației spune că va da un ordin comun cu miniștrii Sănătății și Internelor pentru combaterea consumului de droguri în școli

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat luni, într-o conferință de presă, după o întâlnire la sediul instituției pe care o conduce cu toți inspectorii școlari din țară că “săptămâna viitoare…
Vezi articolul