Google lansează Guided Learning, un instrument de învățare asistată prin platforma sa de inteligență artificială Gemini, după ce OpenAI a lansat propriul modul de studiu în ChatGPT

1.356 de vizualizări
Sursa: Captura Blog.Google
Google a anunțat, miercuri, un modul de învățare asistată, Guided Learning, în cadrul platformei sale de inteligență artificială Gemini, „cu scopul de a ajuta la formarea unei înțelegeri profunde, în loc de a oferi simple răspunsuri”. Inițiativa e anunțată la mai puțin de două săptămâni de când compania OpenAI a anunțat în premieră lansarea unui modul de studiu în cadrul propriului instrument IA, ChatGPT.

Potrivit anunțului Google, instrumentul ”Guided Learning” segmentează problemele și adaptează răspunsurile la nevoile utilizatorului, astfel încât să contribuie la formarea de „cunoaștere și competențe”. Pentru aceasta,     sunt folosite răspunsuri ce includ imagini, diagrame, video, quiz-uri.

  • „Dacă te pregătești pentru un examen despre enzime, dacă începi prima schiță a unei lucrări despre importanța populației de albine în susținerea sistemului alimentare sau dacă explorezi pasiunea pentru fotografie, Guided Learning este un partener de gândire colaborativă (…)” susține Google în anunțul său.

Guided Learning poate fi accesat din lista de Instrumente (Tools) ce însoțește chat-ul Gemini.

Compania precizează că instrumentul este construit pe baza colaborării cu experți externi, după ce, în 2022, a stabilit o echipă interdisciplinară cu experți IA și științe cognitive. 

TechCrunch notează că atât lansarea Google, cât și cea a modulului de studiu al ChatGPT (OpenAI) apar într-un moment în care crește îngrijorarea față de efectele instrumentelor de inteligență artificială asupra învățării, prin capacitatea lor de a livra rapid răspunsuri, lucrări, eseuri. Ambele companii încearcă să se poziționeze, prin aceste module de folosire a propriilor instrumente IA, drept platforme de învățare, nu doar simple motoare de căutare.

  • Dar niciunul dintre cele două module nu înlocuiesc platformele principale Gemini, respectiv ChatGPT și ambele prezintă același nivel de acuratețe a răspunsurilor ca și platformele principale, reclamate adesea pentru probleme de corectitudine a răspunsurilor livrate.
Citește și:
ChatGPT lansează un „mod de studiu pentru utilizare responsabilă” în mediul academic / Instrumentul oferă ghidare pas cu pas, în loc să livreze eseuri sau răspunsuri complete


1 comment
  1. nu sânt bani , e austeritate.
    lansați ce vreți .
    open ai se pricepe la făcut bani , nu la educație .
    chat gpt este hârleț pt educație. tot ce e mura in gura nu ajuta la dezvoltarea.
    nu au specialiști în educație altfel nu lansau hârlețul .
    dovada sta faptul că au recunoscut că acest ai care are răspunsuri de prin lume adunate și înapoi la lume date , nu este bun pt că predispune la lene intelectuala si frauda academica .
    p.s. sa i spună cineva lui băiețelul sau fetița Altman , că nu avem bani și prin urmare nu poate face profit in RO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Testare standardizată digitală în 800 de licee, pentru toți elevii de clasa a IX-a, la Română și Matematică, din 16 octombrie, prin proiectul ROSE al Ministerului Educației. Testele vor arăta ce competențe au tinerii și profesorii vor face apoi planuri remediale personalizate, spun oficialii

Elevii de clasa a IX-a din 874 de licee din țară, eligibile pentru finanțare prin proiectul ROSE, vor susține testări inițiale standardizate, pe calculator, în perioada următoare, între 16 octombrie-3…
Vezi articolul

Combaterea pseudoștiinței, cu sancțiuni pentru promovarea cercetărilor „false sau dăunătoare” – o prioritate în programul de guvernare al coaliției PSD-PNL / Aceasta își asumă din nou ținta de 1% din PIB pentru cercetare, care trebuia atinsă din 2020, de data aceasta cu orizont de aplicare 2027

Ținta de 1% din PIB pentru cercetare este asumată din nou de coaliția PSD-PNL-UDMR în programul de guvernare cu care merge, luni, în Parlament, potrivit documentului consultat și publicat de…
Vezi articolul

Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău: Inteligența Artificială nu va lua locul profesorilor la catedră, însă îi poate suplini în munca birocratică. Oricum, este o muncă robotică și ne-a dezumanizat

Directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din județul Buzău, Anca Florea, a explicat într-o postare pe pagina sa de Facebook că „profesorul nu trebuie să fie un funcționar”.…
Vezi articolul

Profesor suplinitor de istorie: Domnule ministru, vă puteți uita în ochii noștri, să ne spuneți că nu aveam oricum garanția unui loc de muncă de la toamnă? Dacă noi toți ne dăm la o parte, scara se prăbușește și odată cu ea tot edificiul  pe care stați dumneavoastră acum

Domnule ministru, numele meu este Bănică Mihaela Raluca. Sunt profesor suplinitor, disciplina istorie, încă din anul 2001. Am susținut zeci de concursuri de titularizare, toate cu note peste 7, am…
Vezi articolul

Gradație de merit 2025. Numărul de locuri, publicat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București. După doi ani în care personalul didactic auxiliar din Capitală nu a primit nicio gradație de merit, în 2025 sunt acordate 67 de locuri / Vezi lista pe discipline – document

Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a publicat numărul de locuri pentru gradația de merit pe discipline, pentru anul școlar 2025-2026. În perioada 5-9 mai, profesorii, directorii și personalul didactic…
Vezi articolul