GRAFICE Procentul copiilor și tinerilor cu Sars-CoV-2 în total cazuri scade pentru prima dată în ultimele 8 săptămâni

2.697 de vizualizări
Grafic Edupedu.ro
Procentul copiilor și tinerilor cu Sars-CoV-2 în total cazuri scade pentru prima dată în ultimele 8 săptămâni, potrivit datelor Ministerului Sănătății analizate de Edupedu.ro. Este vorba despre reducerea până la 6,43%, cu 0,1 puncte procentuale, scădere înregistrată în ultima săptămână.

Procentul cazurilor de tineri și copii din grupa de vârstă 0-19 ani a avut o creștere ușoară în total cazuri, de la 6,18 la 6,53, cu 0,35 puncte procentuale în perioada 13 septembrie – 25 octombrie 2020. În săptămâna 26 octombrie – 1 noiembrie această valoare a scăzut ușor, fiind prima fluctuație de acest fel din perioada analizată.

Rata de creștere săptămânală este și aceasta în scădere în ultimele două săptămâni, față de perioadele anterioare. Concret, dacă diferența între numărul de cazuri din săptămâna 30 sept – 4 oct, de exemplu, și 5 – 11 octombrie era de 38,5%, în perioada 19 octombrie-1 noiembrie creșterile săptămânale au fost de 13,8, respectiv 12%.

Numărul cazurilor de infectare a fost, însă, cel mai ridicat în ultima săptămână – 2.158. Acest lucru a făcut ca rata de progresie medie a virusului să fie de 308 cazuri pe zi.

În cinci zile din șapte, săptămâna trecută a fost depășit pragul de 300 de infectări pe zi, cu 200 mai multe decât se înregistrau în prima săptămână de școală de exemplu.

La 8 săptămâni de la începutul anului școlar, în România au fost înregistrate 15.849 de cazuri de infecție cu Sars-CoV-2 la populația din grupa de vârstă 0-19 ani.

Reamintim că Edupedu.ro a arătat într-o analiză, săptămâna trecută, că școala nu a contribuit la creșterea ratei de infectare cu Sars-CoV-2 în rândul populației de vârstă 0-19 ani, prin raportare la numărul total de cazuri. Rezultatul analizei a fost confirmat atât de ministrul Sănătății, cât și de ministrul Educației. Nelu Tătaru a declarat “componenta “școală” a însemnat 6-6,5% din tot ce înseamnă grupa de vârstă 0-19 ani, cu o componentă, săptămâna trecută, pe care o avem de 4.000 de copii infectați între 0-9 ani și de 7.000 și ceva între 10-19 ani. Elementul “școală” nu este în sine… este cel mai bine reglementat, ca să spunem așa, dar drumul până la școală, drumul de la școală, acei părinți care așteaptă în grupuri la poarta școli cele 4 ore până termină copiii și perioada de după amiază…”

Ministrul Educației, Monica Anisie a spus la rândul său că: “Nu există o legătură între deschiderea școlilor și creșterea numărului de infectări. În spațiul școlii nu există pericolul infectării. S-au luat toate măsurile de siguranță, sunt dezinfectanți, se poartă mască. Nu școala este cea care influențează în vreun fel creșterea numărului de îmbolnăviri. Nu în spațiul școlii se îmbolnăvesc copiii, ci pericolul e dincolo de poarta școlii”.

Întrebată de ce s-au mai închis atunci școlile, Monica Anisie a răspuns: “Este o măsură pe care Ministerul Sănătății a prevăzut-o și de aceea s-a emis și ordinul comun al Ministerului Educației și Ministerului Sănătății. Vorbim despre ideea de a proteja pe copii și, la momentul la care am semnat acel ordin, Ministerul Sănătății a venit cu această propunere ca în momentul în care rata infectării ajunge la 3 la mia de locuitori să trecem în scenariul roșu, adica să desfășurăm cursurile online”.

Săptămâna aceasta începe cu 3.605 școli și grădinițe aflate în scenariul 100% online, potrivit Ministerului Educației. Asta înseamnă de 3 ori mai multe față de acum 12 zile.

Dintre cele 3.605 unități aflate în această situație, doar 369 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.236 de unități de învățământ sunt în scenariul 100% online din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare, precizează ministerul.

Foto: Grafice Edupedu.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu
  1. Fiindca s-au inchis o parte din scoli, ceea ce voi vreti foarte tare sa anulati, din nu se stie ce motive (de fapt, e cam clar de ce!).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David, sfaturi psihologice în lupta împotriva epidemiei de coronavirius: Unii interpretează COVID-19 catastrofic, cu gândire rigidă, și atunci voi fi furioși, mânioși, depresivi / Mintea noastră atrage fake news-ul ca magnetul fierul

“Omenirea se confruntă astăzi cu o problemă practică majoră, și anume epidemia de coronavirus (COVID-19). Prin modul în care ne raportăm la această problemă practică, putem genera răspunsuri psihologice adaptative/funcționale…
Vezi articolul

ANALIZĂ Școlile nu intră obligatoriu în scenariul roșu la depășirea ratei de infectare de 3 la mie, potrivit legislației în vigoare. Comitetele pentru Situații de Urgență pot decide suspendarea cursurilor sau le pot lăsa în scenariul hibrid

În Bistrița, școlile rămân în continuare deschise, după ce rata de infectare a depășit pragul de alertă impus de autorități – rata de infectare de 3/1.000 de locuitori, cumulat, în…
Vezi articolul

Ciprian Fartușnic: Ne mirăm acum că elevii educați în logica „trebuie să-mi spună doamna ce trebuie să fac” nu sunt capabili să ia decizii singuri sau să se organizeze / Competența digitală trebuie urmărită de fiecare disciplină

„Am observat foarte mult în spațiul public, în analiza acestei perioade o linie foarte fina de demarcație sau câteodată indistinct între ce este și ceea ce ar trebui să fie.…
Vezi articolul

Cele mai uşoare subiecte din ultimii 3 ani, la Matematică, la Evaluarea Naţională. Analiza profesorului Sorin Borodi arată că cele mai multe exerciţii au avut grad de dificultate 2, pe o scară de la 1 la 10

Examenul de Matematică de la Evaluarea Națională 2020 a avut subiectele cu cel mai mic grad de dificultate din ultimii 3 ani, potrivit analizei comparative realizate de profesorul de matematică…
Vezi articolul
Contestații BAC

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a “au fost făcute de nespecialiști în evaluare educațională”. Nu ai nevoie de inspectorate să-ți facă propuneri de îmbunătățire a performanțelor elevilor – analiza cercetătorului Dacian Dolean

“Plătitorul de taxe din România plătește un preț foarte scump pentru lipsa de competență în domeniul științelor educației”, avertizează cercetătorul Dacian Dolean, după ce Ministerul Educației a publicat rezultatele Evaluărilor…
Vezi articolul