Graficele ședințelor de repartizare din 20 august, pentru profesorii din București, publicate de ISMB

3.267 de vizualizări
Foto: © Nikolay Tsuguliev | Dreamstime.com
Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a anunțat graficele cu ședințele publice de repartizare a posturilor pentru ziua de 20 august, în conformitate cu OMEC nr. 5197/2025 si OMEC nr. 5198/2025.
Graficele cu ședințele de repartizare pe sectoare, în București, pentru 20 august

Sectorul 1

Sectorul 2

Sectorul 3

Sectorul 4

Sectorul 5

Sectorul 6

Screenshot
Informații de context

Profesorii vor avea norma majorată cu 2 ore din toamnă, potrivit legii Bolojan, publicată recent în Monitorul Oficial.

Titularii care nu-și pot constitui cele 20 de ore intră în restrângere de activitate, iar profesorii pot opta, din proprie inițiativă, pentru diminuarea normei și a salariului aferent, dacă nu sunt mulțumiți de orele primite în alte școli, potrivit procedurii de constituire a normelor didactice pentru profesori.

Titularizarea este un concurs de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului, cu condiția existenței unui post cu viabilitate de 4 ani sau peste. Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.

Toate înscrierile la Titularizare 2025, concurs de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală, au avut loc înainte de Legea Bolojan, care prevede creșterea normei de predare, din toamnă, cu două ore, ceea ce înseamnă distribuirea cel puțin a orelor de la plata cu ora (PCO) către profesorii titulari, potrivit explicațiilor oficiale.

Anul acesta s-au înscris cei mai mulți candidați din ultimii 17 ani, la nivelul țării, potrivit datelor comparate de Edupedu.ro.

Cei mai mulți candidați s-au înscris pentru posturi de educator sau învățător dar și profesor de educație fizică și sport, precizează ministerul.

Anul acesta, 13.553 de candidați au obținut note peste 7 la Titularizare, ceea ce înseamnă că se pot angaja pe perioadă nedeterminată, dacă găsesc posturi disponibile, sau pe perioada determinată, ca suplinitori. Procentul celor care au obținut astfel de note este de 43,52%.

Îngrijorări privind posturile întregi au tot apărut în spațiul public de la profesori, directori sau chiar de la un inspector școlar: S-ar putea să ne trezim că un post care a apărut acum cu 18 ore, după aplicare măsurilor fiscale, să nu mai fie un post întreg. Omul respectiv va avea nevoie de o completare de normă„.

Conform Legii Bolojan, noile norme didactice sunt:

  • pentru învățători și profesori de învățământ primar, norma didactică rămâne de tip „un post pe clasă”, dar cu 2 ore obligatorii de pregătire remedială pe săptămână
  • pentru profesorii de gimnaziu, liceu, postliceal, precum și cei din clasele cu program integrat de artă și sport sau din unități extrașcolare, norma crește la 20 de ore pe săptămână, dacă aceștia au cel puțin licență în cariera didactică
  • excepție: profesorii cu grad didactic I sau titlul de profesor emerit, care desfășoară activitate de mentorat, vor avea normă redusă la 18 ore pe săptămână
  • profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori vor avea norme de 26 de ore pe săptămână (cu licență), respectiv 22 de ore (dacă au gradul I și activitate de mentorat)
  • în învățământul special, norma este de 18 ore pentru profesori la predare și terapii specifice, respectiv 22 de ore pentru educatori și maiștri instructori
  • cadrele didactice cu peste 25 de ani vechime și gradul I, sau care dovedesc performanță educațională, pot beneficia de o reducere a normei cu 2 ore pe săptămână, fără afectarea salariului, în baza unei metodologii aprobate de Minister

În plus, în perioada 2025-2026 până în 2029-2030, este valabil un regim special care permite includerea în norma didactică a unor activități precum pregătirea pentru examene naționale, performanță educațională și învățare remedială.

Este prima creștere a normei didactice din 1995 încoace. Atunci, prin Legea Statutului cadrelor didactice, prevăzută de legea învățământului, dar aprobată separat doi ani mai târziu, erau stabilite normele didactice de 18 ore în învățământul preuniversitar.

Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.

Foto: © Nikolay Tsuguliev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
An școlar 2025-2026. Lista posturilor pentru profesori a fost actualizată, pe fiecare județ, după repartizarea prin transfer și pe perioadă nedeterminată


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie: Elevii cer răspunsuri la ce văd în social media, în actualitate, ora de istorie este mai intensă acum / Perioada din decembrie 2024 a marcat istoria românilor, dar și istoria universală și va lăsa urme, indiferent cine va câștiga alegerile prezidențiale

„Cred că viața școlii românești, profesorul de istorie, ora de istorie începe să găsească mai multă intensitate, vibrație, după momentul alegerilor din decembrie 2024″, spune profesorul Mihai Manea, președinte al…
Vezi articolul

DOCUMENT Selecție a profesorilor pentru evaluarea proiectelor de manuale școlare, clasele I, a II-a și a VI-a, realizată de Centrul Național de Evaluare. Calendarul apelului și ce condiții trebuie să îndeplinească candidații

Selecția cadrelor didactice, pe discipline, cu statut de experți cooptați, în vederea evaluării proiectelor de manuale școlare pentru clasele I, a II-a și a VI-a, este realizată de către Centrul…
Vezi articolul

Va fi inuman pentru directorii din rural, care vor prelua alte școli, vor avea 10 ore de predare și vor trebui să administreze unități care se află la 15-20 km distanță una de cealaltă, afirmă Cătălin Zaman: Nu știu cine se va mai prezenta la concursul de director

Comasarea școlilor din mediul rural riscă să transforme funcția de director într-una desfășurată în condiții „inumane”, a afirmat recent profesorul și directorul Cătălin Zaman de la Școala Învățător „Nicolae Ispas”…
Vezi articolul

La Fizică, un singur candidat din Alba s-a înscris la Titularizare 2023 și a luat sub nota 3. Șeful inspectoratului școlar: Atât timp cât sunt oameni care sunt la pensie și vor să predea, vor preda aceia. Tinerii nu prea vin

În județul Alba, un singur candidat s-a înscris la Titularizare 2023 pentru a preda Fizica și a luat sub nota 3, conform rezultatelor finale ale concursului național. Situația a fost…
Vezi articolul

Gabriel Vrînceanu, șef-serviciu Curriculum MEC: Noile planuri-cadru dau putere profesorilor să propună ore pentru performanță sau remediale / Încercăm să nu mai încorsetăm profesorul într-o programă unică, care uneori nu este adaptată nivelului elevilor

Profesorii vor avea mai multă libertate în adaptarea materiei și în organizarea orelor pentru elevii cu performanțe deosebite sau pentru cei care au nevoie de ore remediale, afirmă, luni, șeful…
Vezi articolul