Guvernul a aprobat desființarea specializării „Psihologie” de la Academia SRI. Din toamnă va fi înlocuită cu licența în „Operațiuni de intelligence”, ai cărei absolvenți vor fi „angajați ca agenți operativi” ai serviciului secret / Alte 51 de specializări de la 20 de universități intră în lichidare – LISTA

35.027 de vizualizări
ANOSR
Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com
Guvernul a aprobat joi o hotărâre cu nomenclatorul domeniilor şi al specializărilor sau programelor de studii universitare şi a structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2023 – 2024. Se vor înființa cinci specializări universitate noi printre care și cea de „Operațiuni de intelligence”, care înlocuiește la Academia de Informații a SRI specializarea „Psihologie”, intrată în lichidare.

Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”, componentă a Serviciului Român de Informații, cunoscută drept Academia SRI, a solicitat Ministerului Educației intrarea în lichidare a programului său de „Psihologie-informații” singura specializare de la Facultatea de Informații, după cum Edupedu.ro a scris încă de la publicarea proiectului de HG în dezbatere. În locul specializării de mai sus, apare specializarea ”Operațiuni de intelligence”, la care instituția va face înscrieri din anul universitar următor, conform site-ului acesteia.

Tot pe site apare informația că „absolvenții acestei specializări sunt încadrați în Serviciul Român de Informații ca ofițeri operativi”.

Conform structurii instituţiilor de învăţământ superior de stat, cu domeniile de studii universitare de licenţă şi specializările/programele de studii acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, propus spre adoptare de către Ministerul Educației, Academia SRI va avea două specializări, câte una la fiecare facultate, ambele cu câte 75 de locuri.

O altă noutate este apariția în nomenclatorul domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare pentru anul universitar 2023-2024, a specializării “Științe aplicate în criminalistică” pe domeniul de licență/masterat/doctorat de „Științe aplicate”, domeniul fundamental „Matematică și științele naturii”. Domeniul detaliat este „Biochimie”.

Conform Nomenclatorului aprobat joi, în România funcționează 53 instituții de învățământ superior de stat care cuprind 2.175 specializări/programe de studii universitare de licență. Dintre acestea 131 specializări au suferit modificări, 17 specializări au obținut acreditarea, 26 sunt specializări noi, iar 34 specializări/programe din 15 universități sunt în lichidare.

Tot la nivel național, funcționează 34 instituții de învățământ superior particular acreditate ce cuprind 343 specializări. Dintre acestea, 33 specializări au suferit modificări, 5 specializări au obținut acreditarea, 2 specializări/programe sunt noi, iar 8 specializări/programe de studii din 3 instituții sunt în lichidare.

În total, 41 de programe cu 51 de specializări intră în lichidare, adică se desființează și nu mai înscriu studenți din acest an, de la 20 universități de stat și private. Lista acestora poate fi descărcată de aici:

Totodată, 3 instituții de învățământ superior particulare sunt autorizate provizoriu cu 8 specializări/programe de studii universitate de licență și o singură instituție de învățământ superior particular autorizată provizoriu, care conține 4 programe master.

Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. Pas cu pas băieți!
    75 de romani pe an va urmaresc!
    În 10 ani vor fi O mie!
    Pas cu pas baieți!
    Romania are nevoie de 25.000!
    Sa supraveghem poporul!

  2. Domnul Dragos Iliescu, prof. la Psihologie la UB, care ne da BRIO pe paine, adica teste grila online, ca de asta ducem noi lipsa in invatamant, a terminat pe acolo.
    Ei, BRIO, pe care o promoveaza niste site-uri in draci, face teste pe bani pentru evaluari standardizate din vremea ministrului plagiator Cimpeanu.
    Nu are tara asta nicio sansa cu asemenea insi infiltrati peste tot!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raport intern al Universității Columbia din SUA: instituția nu a fost pregătită să combată antisemitismul din campusuri – mulți studenți nu au știut cui să spună despre hărțuire, unii profesori și angajați au minimizat îngrijorările

O comisie internă a subliniat vineri într-un raport eşecurile prestigioasei universităţi private newyorkeze Columbia de a combate antisemitismul în cursul valurilor de manifestaţii care au zguduit campusul în timpul războiului…
Vezi articolul

DOCUMENT Marian Preda, Nicolae Istudor, Adrian Papahagi, Ciprian Mihali, printre profesorii propuși să aleagă componența comisiilor de specialitate CNATDCU, pentru mandatul 2024 – 2028 – proiect

Ministerul Educației organizează o consultare publică privind componența comitetelor de selecție CNATDCU. Marian Preda, rectorul Universității din București, Nicolae Istudor, rector al Academiei de Studii Economice din Bucureşti, Adrian Papahagi,…
Vezi articolul

Cele mai bune universități din România, în 2019: Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca conduce clasamentul universităților anunțat de cercetătorii Ad Astra. Nicio instituție privată în top

Cele mai bune universități din România sunt, în 2019, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea din București și Universitatea Politehnica din București. Clasamentul a fost dat publicității în această dimineață de…
Vezi articolul

Agenția care evaluează calitatea învățământului superior, ARACIS – răspuns pentru ministrul Dîncu în chestiunea școlilor doctorale: Extrapolări generaliste care afectează nemeritat prestigiul tuturor universităților din România, al studenților, al absolvenților, al cadrelor didactice și al cercetătorilor

“Afirmațiile cu privire la lipsa unei componente internaționale în procesul de evaluare a studiilor doctorale și extrapolările generaliste gen ‘lipsa de strategii privind calitatea din învățământul superior’ sunt nefondate, și…
Vezi articolul